Naiwność w sprawie pani Steinbach
-
> Łukasz Warzecha
-
A ja się spytam może
A ja się spytam może ktoś mi wytłumaczy. Dlaczego protestujemy ? :)
-
Wreszcie cos sensownego. Od
Wreszcie cos sensownego.
Od lat wmawia sie Polakom, ze powinni zamknac oczy i przestac widziec, ze powinni ignorowacpania Steinbach, wiedzac, ze jest ona figurantka realnej, oficjalnej,niemieckiej, roszczeniowej i rewanzystowskiej polityki, grupujacej z pomoca przepisow panstwowych i przy finansowym wsparciu panstwa nieformalna partie polityczna BdV z 2 milionami czlonkow i przyznajaca prawo do legitymacji wypedzonych zarowno SSmannom z KZ Stutthoff jak i takim jak pani Steinbach. Dodatkowo finansowana jest przez panstwo fundacja pani Steinbach(nie mylic z fundacja muzeum widoczny znak.)
Kto do tego doprowadzil?
Kto doprowadzil do zgody polskiego rzadu na budowe centrum martyrologii narodu niemieckiego pod wezwaniem Eriki Steinbach?
Dlaczego sie o tym nie mowi ze byl to pan Bartoszewski i Tusk?
-
Jedno jest niewątpliwe;
dyplomacja polska pod przewodem Sikorskiego i Bartoszewskiego wzniosła sie na wyżyny wyrafinowania i skuteczności.
Nie to co za kaczych dyplomatołów, co nie?
-
@Łukasz
Myślę, że Niemcy fantastycznie rozegrali sprawę, wystawiając Erikę. Przecież tak wielki "sukces" Bartoszewskiego et cons. - że nie będzie JAKIŚ CZAS - w radzie fundacji, nie jest żadnym sukcesem. Liczy się jedno: BĘDZIE MUZEUM. A Erika rezygnując pokazuje "klasę" i że nie będzie się biła z polskimi siepaczami zza Odry. CDU obsztorcowało nieco Polaków, SPD potepiło Steinbach i wypędzonych, Merkel wyszła w miarę suchą stopą - przed wyborami wszyscy w Niemczech coś ugrali. A MUZEUM BĘDZIE! Masz rację, gdy piszesz: "Nie zmienia to także faktu, że z trzech miejsc, jakie w radzie fundacji przypadają dla BdV, dwa zostaną obsadzone bliskimi współpracownikami Eriki Steinbach, ani tego, że sama Steinbach zyskuje rosnące poparcie części CDU." Dokładnie tak - Steinbach tam NA RAZIE (do wyborów w Niemczech pewnie) nie będzie - ale będzie sterować z tylnego siedzenia. Dla Polaków jedna nauczka: budować swoje, superinteraktywne muzeum. No ale jeśli do muzeów mają pójść takie tuzy, jak asystenci Sławka Nowaka (Muzeum Westerplatte), którzy "chcą się sprawdzić w muzealnictwie", kiepsko to widzę. Pozdrawiam
-
@Autor
Widzę,że i Pan nie potrafi wyzwolić się z syndromu "demonów przeszłości".
Bartoszewski zrobił tylko to na co go stać, czyli nic poza obrażaniem. Takim językiem to mozna strzępić gębę tylko w Polsce ( nie biorę odpowiedzialności za tych, co już tylko na wschód).Przykre, że praktycznie wszyscy politycy w swoich wypowiedziach go popierają. Tu nie chodzi wbrew pozorom o panią Steinbach. To czy będzie ona, czy ktoś inny nie ma żadnego znaczenia. Steinbach jest "symbolem" i "celem". Niesłusznie. dzisiejsze Niemcy i Europa tego nie rozumieją. Obecna sytuacja jest o wiele bardziej szkodliwa dla Polski niż można to sobie wyobrazić.
Jak mają to rozumieć w Europie, jak zgadzamy się na Centrum Wypędzonych, a nie zgadzamy się na Steinbach ? Przecież to absurd !
O co my "Polaczki" walczymy? Tusk nie zakwestionował powstania Centrum. To błąd. Od tego trzeba było zacząć. Przykre tylko jest to, że opozycja wpisuje się w ten scenariusz, bojąc się narażenia opinii publicznej.
Nie tą drogą panowie.
-
PS Dlaczego protestujemy?
Wlasnie, dlaczego pan Wladyslaw Bartoszewski nazywany jeszcze czasem dla hecy profesorem zgadza sie latami i podpisuje pod niemiecka polityk a teraz wlasna polityke krytykuje wskazujac ze to nie on i nie Niemcy tylko zawinila jedna jedyna pani Steinbach.
A dlaczego nie protestuje przeciwko Pani i panu Süssmuth, tylko siada wraz z takimi osobnikami pokroju pana Pawelki za prezydialnym stolem krytykujac Polske?
Podaje link do rozsadnego artykulu RP piora pana Cywinskiego. cytat
"Co Polacy mają przeciw tej kobiecie?” – zatytułował niemiecki „Bild” tekst opatrzony fotografią Eriki Steinbach. Ten wysokonakładowy tabloid wyjaśnił rodakom, że w oczach Polaków szefowa Związku Wpędzonych (BdV) uosabia „złych Niemców”. Czy Steinbach jest „wiecznie wczorajsza?” – zapytał „Bild” i odpowiedział dużymi literami „NEIN!”. Dlaczego? Bo była wypędzona w 1945 r. z Prus Zachodnich, a dziś „należy do Towarzystwa Niemiecko-Izraelskiego oraz stara się o pojednanie z Polską, Czechami i innymi krajami”.
Po takim dictum nie zostaje nic innego, jak dać na tacę za to, że mamy taką orędowniczkę dobrosąsiedzkich stosunków. Tyle że w Polsce, Czechach ani w Izraelu nikt się nie pali do dziękczynnych modłów."
http://www.rp.pl/artykul/9157,273642_Piotr_Cywinski__Jeszcze_Steinbach_nie_zginela.html
-
Ma być sielsko i anielsko
Duża, żeby nie rzec dominująca część polskich komentatorów, których przykładem jest redaktor Mazowiecki, odtrąbiła już sukces realpolitik jaką w polityce zagranicznej, zwłaszcza jeśli chodzi o stosunki z naszymi sąsiadami. I co, mają teraz podcinać gałąź na, na której się właśnie rozsiedli? Dlatego, z uporem będą twierdzić, że jest klawo, choćby Steinbach wybudowała oddziały swojego centrum we Wrocławiu, Opolu, Gliwicach, Szczecinie, Słupsku, Gdańsku, Bydgoszczy i Olsztynie. I wcale nie chodzi o to, żeby Niemców obrażać, a właśnie to robili ostatnio Sikorski z Bartoszewskim, mówiąc o Steinbach, persona non grata. Bo to co skutecznie działa w Polsce, żeby przypomnieć nagonkę tych Panów na polityków PiS, nie działa na Niemców, którzy nie będą tolerować polskiej ingerencji w swoje sprawy. Przekonamy się o tym już niedługo, oby cena nie była zbyt wysoka.
-
Moglby pan wyjasnic...
... jak to sie stalo, ze przez dwa lata, gdy nasza polityke, w tym zagraniczna, prowadzili ci prawi i sprawiedliwi, ktorzy interes Polski rozumieja tak jak nalezy - nie udalo sie zneutralizowac Steinbach? Jak to sie stalo, ze przez dwa lata, dzien z dzien, wykorzystujac sile moralna panstwa, wywierano nacisk na miedzynarodowa opinie publiczna a poprzez nia na inne rzady - ale nie uzyskano wlasciwie zadnych wymiernych korzysci? Przeciez wtedy Steinbach zapewne byla slabsza i mniejsze miala poparcie. Zna pan moze jakies wyjasnienie tego zadziwiajacego fenomenu?
-
Przeciez to jest legalna
Przeciez to jest legalna polityka, legalne niemieckie panstwowe legitymacje wypedzonych, ktore byly zawsze akceptowane przez pana Bartoszewskiego.
Jego teatralne wieloletnie odgrywanie roli profesora i obecnie roli obrazonego na pania Steinbach wykazuje tyklo falsz i cynizm zego czlowieka.
............
Pan Cywiński napisał " Steinbach zaczęła od umiejętnego wykorzystania politycznej słabości tonącego kanclerza Helmuta Kohla i wyborczym szantażem wymusiła przeforsowanie przez chadeków w Bundestagu rezolucji o „bezprawiu wypędzenia".
Na ripostę Sejmu nie trzeba było długo czekać. W efekcie przewodnicząca niemieckiego parlamentu Rita Süssmuth przybyła do Warszawy, by tłumaczyć, że posłowie nie mieli na myśli tego, co uchwalili."
Jak to nie mieli na myśli tego co uchwalili? Czyli co mieli na myśli?
Czy Pani Rita Süssmuth jest krętaczem? Przecież wiadomo co reprezentuje ona i jej mąż pan Prof. Dr. Hans Süssmuth. Jest on szefem podobnego, terenowego stowarzyszenia,(Vorstandsvorsitzender der Adalbert-Stiftung Krefeld) jak to pana Pawelki, tylko ze zajmuje się terenami Gdańska i okolic.
Przecież wraz z nim współpracuje pan Władysław Bartoszewski, który zamiast zająć się likwidacja niemieckich przepisów prawnych, będących fundamentem kontynuacji roszczeniowej polityki Niemiec, zasiada wraz z "drugim Pawelka", panem Prof. Süssmuthem na podium w siedzibie Komisji Europejskiej w Berlinie, ażeby zademonstrować, jak należy traktować Polaków, polskie matki, którzy chcą ze swoimi dziećmi mówić po Polsku.
W tym samym gremium zasiada wraz z panem Bartoszewskim pani Prof. Gesine Schwan znana z tego ze jako niemiecki polityk i naukowiec, profesor i rektor uniwersytetu Viadrina zalegalizowała politycznie nielegalne zakazy języka polskiego Polakom w Niemczech.
Teraz pan Władysław Bartoszewski usiłuje Polakom wmówić, ze to nie tak, ze to tylko jedyna pani Steinbach jest winna temu ze Niemcy realizują konsekwentnie antypolska politykę, której to konsekwentnym poplecznikiem jest on sam, jak widać w załączonym video:
http://www.youtube.com/watch?v=HOntSw77lQo&feature=channel_page
-
Antypolska polityka Bartoszewskiego
Taka sama, konsekwentna, jest niemiecka antypolska polityka zakazow jezyka polskiego Polakom w Niemczech. Pan Bartoszewski kolaboruje z pania prof. Gesine Schwan i pania minister sprawiedliwosci Zypries w tym haniebnym antypolskim procederze, pomimo wyraznej pisemnej opinii Komicji Petycji Parlamentu Europejskiego, ze jest to dyskryminacja.
-
Warzecho !!!
doskonale,
Po pierwsze, zgadzam się, że demonizowanie Steinbach jest dość krótkowzroczne aby nie powiedzieć prymitywne. Wszak nie o Steinbach tu chodzi, a o to cholerne centrum, a nawet nie tyle o to centrum, co generalnie o pewien proces, bardzo niepokojący proces, w który działalność BdV tylko się wpisuje. I proszę mi wierzyć, nie tylko Polacy to zauważają.
Mieszkałem jeszcze w Francji, kiedy na ekrany tamtejszych kin wszedł film Spilberga "Lista Schindlera". Nawet specjalnie nie szukając, wpadło mi w oko kilka artykułów na temat tego nowego fenomenu, to znaczy przedstawienia historii z czasów II wojny światowej, której głównym bohaterem jest "dobry Niemiec". Gdyż także we Francji uznano to, za coś nowego, a tym samym komentowano. Dziennikarze dość szybko przytoczyli kilka świadectw ludzi jeszcze żyjących i związanych z tą historią, którzy byli szczerze oburzeni i dowodzili, że Schindler ich rodziny przede wszystkim okradł. Inni dziennikarze poszli jeszcze dalej w swych dociekaniach i zainteresowali się z czyjej inicjatywy i za czyje pieniądze ten film powstał.
Tutaj bardzo szybko ustalono, że głównym sponsorem i motorem napędowym tej produkcji filmowej był niemiecki koncern medialny o światowym zasięgu, Bertelsmann AG. Dalej szukając ustalono, że koncern zarządzany przez Bertelsmanna syna, postawił sobie za cel walkę ze stereotypem Niemca, jako ponuraka i mordercy, odpowiedzialnego za wybuch II wojny światowej i wszystkie okrucieństwa i okropności, które się wydarzyły podczas jej trwania.
Jednym słowem junior Bertelsmann powiedział "dość" i przystąpił do ofensywy medialnej z całym sztabem doradców i PR-owców. Do realizacji tego celu powołano liczne fundacje non profit skupiające przede wszystkim młodzież niemiecką. Własna prasa i telewizja (RTL) były specjalnie do tego celu przysposabiane. Wydawano i promowano również odpowiednie książki, oczywiście odpowiednich autorów (skąd my to znamy;-).Między innymi podjęto próbę rehabilitacji założyciela koncernu czyli papy Bertelsmanna, który za czasów Hitlera był znaczącym wydawcą prasowym, ale pod koniec wojny podpadł w niełaskę i trafił nawet do więzienia, co próbowano tłumaczyć niemal jako udział seniora w antynazistowskim ruchu oporu. Niestety dość szybko ustalono, że papa Bertelsmann trafił do więzienia za machlojki czyli za nielegalny handel i nieprzestrzeganie restrykcyjnej reglamentacji przydziałów papieru dla wydawnictw.
Ustalono również, że koncern przekazał niebagatelną kwotę 400 mln dolarów na rzecz Muzeum Holokaustu w Nowym Yorku. Następnym krokiem w tym "dobrym kierunku" była właśnie inicjatywa nakręcenia"Listy Schindlera", oczywiście przez nieprzypadkowo wytypowanego Spilberga. No i poszło.
To tyle tytułem przyczynku do wspomnianego na wstępie procesu zachodzącego za naszą zachodnią granicą już od dobrych kilkunastu lat. Procesu, który powinen nas obchodzić a nawet niepokoić. Z czego jednoznacznie wynika, że Pana oponenet Wojtek Mazowiecki jest po prostu głupkiem, albo tzw. pożytecznym idiotą, co w sumie sprowadza się do tego samego.
pzdro
-
>Łukasz Warzecha
Panie redaktorze. Czy potrafiłby Pan zorganizować prowokację i spowodować opublikowanie na pierwszej stronie swojej (lub innej) gazety w Polsce tego fragmentu publikacji (czytelnej fotografii + tłumaczenie), który podał Piotr Cywiński w artykule w Rzeczpospolitej ( http://www.rp.pl/artykul/9157,273642_Piotr_Cywinski__Jeszcze_Steinbach_nie_zginela.html ) :
Dziennik „Tagesspiegel” w tytule komentarza posunął się do wykorzystania słów polskiego hymnu: „Jeszcze Steinbach nie zginęła”. Autor dziennika ubolewał, że Steinbach określana jest, jako „blond-bestia” i objaśnił polską fobię: „Kiedyś nadmieniłem, że polska kultura opiera się na dwóch filarach – alkoholizmie i antysemityzmie, i do dziś dostaję listowne pogróżki od podochoconych polskich patriotów, nazywających mnie żydowską świnią, którą zapomniano zagazować”. Jak tłumaczył, „niewspółmierna reakcja” na kandydaturę Steinbach wynika z tego, że godzi w Polaków uznających się za naród ofiar”, podczas gdy „sami mają w piwnicy parę zwłok – masakrę w Jedwabnem czy pogrom w Kielcach”.
Czy Tagesspiegel jest równie nieznany w Niemczech jak E. Steinbach?
-
Ogrodnik
Takich antypolskich osobnikow uwazajacych sie za wybitnach intelektualistow dziennikarzy, piszacych w tym stylu "Polska kultura opiera się na dwóch filarach – alkoholizmie i antysemityzmie" Niemcy klepia po placych, rechocza i wciskaja kilka marek/Euro w kieszen. Takich maja wiecej.
-
tede
padlo nazwisko wiec nawiaze do innego pana Mazowieckieo , Pana Tadeusza.
Byl on obecny czasie rozmowy/wywiadu z pania Gabriela Lesser i slyszal, widzial wyroki zakazujace Polakom jezyka polskiego oraz opinie pani Prof. Gesine Schwan stwierdzajace ze Niemieckie sady i Jugendamty maja prawo zakazywac polskim dzieciom jezyka polskiego. Powiedzial czytajac to pismo z jej podpisem:
"ja w to nie wierze, ja ja przeciez znam" Jak to ocenic?
- Sprzedawczyk, lolaborant, polityk, ktory oszukuje?
- Zaslepiony przyjaciel Niemiec?
- Bezrefleksyjny bencwal?
Prosze o odpowiedz.
-
Mirosław Kraszewski
"padlo nazwisko wiec nawiaze do innego pana Mazowieckieo , Pana Tadeusza."
Niedaleko pada jąbłko od jabłoni - tak głosi polskie przysłowie. Syn wart ojca.
-
@Autor
Odtworzyć "sposób rozumowania komentatorów, wyrażający opinie podobne co Mazowiecki"? Zaczyna się od "polskość to nienormalność...",
albo jeszcze inaczej "(...) polskość to przede wszystkim garb, który z trudem i poczuciem wstydu trzeba nosić na grzbiecie." To z mądrości niejakiej Agnieszki Sabor
i to jest właśnie ów specyficzny sposób rozumowania , od którego zaczyna się wyrażania podobnych opinii co Mazowiecki...
-
@ Lukasz Warzecha
Nie zmienia to faktu, że Widoczny Znak powstanie i trudno sobie wyobrazić, żeby jego przesłanie miało zdecydowanie odbiegać od tego, co od lat mówi pani Steinbach.
Ehem, "wyobrazic". A co bedzie w tym centrum KONKRETNIE?
Smieszna dyskusja. Wszyscy prostestuja w sprawie centrum, o ktorym jeszcze nic nie wiedza. Ale juz wiedza, ze bedzie zgubne dla Polski. Dlaczego tak mysla, przecie prawdziwa cnota Sztajnbachowej sie nie boi? Ano dlatego, bo wlasnie oni wiedza, ze z ta prawdziwa cnota cos bylo moze nie tego. Ze ta czapka jeszcze sie pali.
Kochani, jest rok 2009, teoretycznie 20 lat po PRLu. Faktycznie zas, obojetnie jak by numerowac te RP, jest ciagle to samo. Wyrzuccie wreszcie na smietnik te peerelowska propagande.
Ktos pamieta lata przed rokiem 1971? To byla dokladnie ta sama histeria, wtedy z Hupka i Czaja w roli glownej. I co sie stalo? Nic.
Oczywiscie histeria i historia. Czas sie moze przyzwyczaic, ze peerleowska historia - pisana swego czasu przez zwyciezcow i wiernych towarzyszy - tez powinna w koncu wyladowac na smietniku. A mord i zbrodnie maja imie i nazwisko. Takze i polskie.
To fascynujace, ilu ludzi dzisiaj jeszcze sie upiera przy obrazie Najjasniejszej opracowanym przez Gomulke i kolesiow.
Popieram zbudowanie kontr-centrum pod egida pani senator Arciszewska-Mielewczyk. Cokolwiek tam sie zmontuje, zaloze sie, ze prostestow ze strony niemieckiej nie bedzie zadnych.
-
Na zlodzieju czapka gore
Tak jest panie Amstern, czy bedzie tam udokumentowane ile polskich dobr zrabowali "wypedzeni"? Chyba nie uciekali z pustymi plecakami i obrazami Hitlera. mysle za rowniez nie pan.
Pani Steinbach mowi otwarcie o co chodzi, co umozliwili jej Bartoszewski z Tuskiem:
Erika Steinbach (CDU), prezes Związku Wypędzonych: Chętnie zrezygnowałam, żeby mogło żyć moje dziecko - fundacja. (...) Mamy w ręku klucz, wystarczy otworzyć drzwi (...) Moje odstąpienie od ubiegania się o kandydaturę do rady (fundacji) to tylko pyrrusowe zwycięstwo - Polska przegrała za to swoją reputację.
http://www.bild.de/BILD/politik/2009/03/04/erika-steinbach...
-
Pamiętajmy o Orwellu!
"Wojna jest pokojem". Pokój nieśli nam w 39 roku na czołgach Niemcy, z ojcem pani Eriki Steinbach na czele (czy raczej na tyłach).
"Wolność jest niewolnictwem", a my, Polacy, powinniśmy wykorzystać naszą okazję do milczenia.
"Niewiedza jest siłą". Nie znam programów nauczania historii w niemieckich szkołach, ale opierając się choćby na tym, co pisała na ten temat Krystyna Grzybowska, jest to chyba naczelna dewiza autorów niemieckich programów szkolnych.
Dlatego "wypędzona" Erika Steinbach narzeka na polską niewdzięczność.
Premier polskiego rządu powinien powtarzać: polityka historyczna, głupcze!
-
Amstern
Dlaczego Hupka, czaja, Steinbach sa ciagle aktualni i wypedzonych jest z roku narok coraz wiecej? Czy to tylko stara niezmieniona,konsekwentna, panstwowo finansowana rewynzystowska polityka Niemiec?
Ps w Polsce rzadzili rozni gubernatorzy okupantow Niemieckich i sowieckich.
Gomulka byl jednym z nich. Panskie porownania niemieckiej i sowieckiej okupacji i administracji w Polsce do Hitlerowskiego demokratycznego rzadu III Rzeszy sa czysta posthitlerowska propaganda.
-
@ Miroslaw Kraszewski
Tak jest panie Amstern, czy bedzie tam udokumentowane ile polskich dobr zrabowali "wypedzeni"? Chyba nie uciekali z pustymi plecakami i obrazami Hitlera. mysle za rowniez nie pan.
Oczywiscie, bedzie udokumentowane, ze Polacy kazdemu wypedzanemu podstawiali caly pociag towarowy, by mogl wywiezc z przyszlej Polski ile sie da. Szczegoly w kazdym podreczniku historii.
Pani przenikliwy, pan wie, dlaczego Czechow te sprawy nie ruszaja, mimo ze wypedzenia byly tam po czesci brutalniejsze niz w Polsce? Dlaczego Czesi sie niczym nie przejmuja, wrecz machneli reka na to centrum z komentarzem "robta co chceta".
-
@ Miroslaw Kraszewski
Bzdury, wypedzonych jest zawsze tyle samo.
Mam ksiazke z roku 1960 wydana przez Instytut Zachodni w Poznaniu podajaca liczbe 2 miliony. Mam ksiazke Meclewskiego wydana przez PWN z 1970 podajaca liczbe 2 miliony. Dzisiaj Radio Maryja podaje, ze wypedzonych jest 2 miliony.
Liczbe ustalil Bolesaw Bierut w roku 1952. Na wieki wiekow amen.
Czy pan dysponuje inna liczba?
Dla ulatwienia podam, ze BdV zadnych liczb nie pdoaje, bo sam nie wie.
-
@ Sowka55
Nie znam programów nauczania historii w niemieckich szkołach, ale...
I chwatit.
A nie jak w Rejsie. Piosenki nie slyszalem, wiec moze powiem pare slow na jej temat. Otoz uwazam, ze jest ona...
-
@autor
Możemy i powinniśmy protestować, a także koniecznie tłumaczyć cierpliwie, dlaczego protestujemy.Możemy i powinniśmy protestować, a także koniecznie tłumaczyć cierpliwie, dlaczego protestujemy.
Dlaczego wlasciwie?
-
@ Oda
Jak w piosence: "a Polak musi!"
Taka natura.
-
Wczoraj na TV 3sat Eryka
Wczoraj na TV 3sat Eryka Steinbach powiedziała na Bartoszewskiego, że Bortoszewskim powinien się zająć psychoanalityk, tylko on jest w stanie określić co jest nie tak z Bartoszewskim .
Poza tym Erika Steinbach mówiła o wygnańcach, o mordach na nich , o
gwałtach na nich itd.
A nie mówiła nic o uciekinierach , o tym, że ci uciekinierzy byli
zmuszani przez lokalne władze niemieskie do ucieczki.
O przemocy tej władzach nad własnymi obywatelami.
To wszystko idzie na polski rachunek.
-
Mirosław Kraszewski
To ta wielka hipokryzja D.Tuska i W.Bartoszewskiego w sprawie E.Steinbach i Widomego Znaku, na który sie zgodzili, jak zgodzili sie równiez na Steinbach.
Teraz tez sie zgadzają,ale dla PR podjęli próbe "zablokowania" tej kandydatury tylko pozornie, bo po cichu uzgodnili z A.Merkel ,że po pewnym okresie nie będą oponować .
To taka sama gra jak w sprawie stoczni polskich, ktore rząd postanowił zlikwidowac, ale pod warunkiem ,że to nie będzie na niego, a zlikwid0owac musiał ,bo nalezy rozbic klase robotniczą, pozbyc sie kłopotu i osłabic polska gospodarke - takie to cele rząd sobie postawił.
Nastepnymi w kolejce będa nasze kopalnie, które sprawiaja duzo problemów, a górnicy sa grożni dla rządu, bo moga pciągnąć cały Naród przeciw rządowi.
I to nie jest hipokryzja D.Tuska i Grada ,ale celowe dzialanie na szkodę Polski i Narodu. Zastanawia mnie tylko czy w PO wszyscy sa przeciwnikami Polski ??? czy moze tylko głupcami,ktorzy niczego nie rozumieją.
Pozdr
-
Wkleje opinie profesora Przystawy
Odpowiedz/opinia profesora Przystawy na bezrefleksyjne germanofilstwo pana partizana. Niestety takich partizanow, ktorzy uwazaja ze w polsce powinni rzadzic Niemcy a tacy jak pan Tusk, Bartoszewski powinni spelniac role niemieckich namiestnikow. Jezeli jakis polski namiestnik, (niewazne czy bydlo czy niebydlo) mowi, ze nie nalazy mowic, nie bedzie niemiec plul nam w Twarz, tylko akceprowac zakazy jezyka polskiego Polakom w Niemczech, to jest chyba jasne kto tutaj rzadzi.
Cytat:
Drogi Panie,
nie wiem jak Pan, ale ja czuje ogromny dyskomfort z tego powodu, ze uzaleznienie ekonomiczne Polski od Niemiec jest dzisiaj duzo wieksze i glebsze niz przed 20 laty od Zwiazku Sowieckiego. Jest ono dzisiaj tak glebokie, ze wielokrotnie spotkalem sie z opinia, ze Polska jest dzisiaj traktowana jak niemiecka kolonia czy polkolonia. Jakos mi z tym nie bardzo komfortowo. A mowie tylko o uzaleznienie ekonomicznym, polityczne pomijajac. Jakos mi nie komfortowo z tego powodu, ze wiekszosc tytulow prasowych w Polsce jest w rekach niemieckich, podobnie, jak i stacji radiowych, a pewnie i telewizyjnych. "Na rozum" to niby nic takiego: skoro nie stac nas na to, zeby miec swoje gazety, radia i telewizje, to co w tym zlego, ze sa one w rekach dobrego sasiada? No, ale czlowiek, poza rozumem, ma jeszcze emocje i te emocje powoduja, ze czuje dyskomfort, chociaz, na rozum, powinien byc pelny KOMFORT
JP
-
Łukasz Warzecha
Szanowny Autorze,
Polecam telewityjna audycje z pania Steinbach. Mysle ze z powodow zawodowych zna pan Niemiecki na tyle, ze potrafi Pan ocenic wartosc tej audycji.
Steinbach wysyla Bartoszewskiego do psychoterapeuty. Nic dziwnego, jezeli pan Bartoszewski godzi sie calymi latami na jej niemiecka polityke i jej legitymacje wypedzonej, nastepnie na centrum, bierze garsciami pieniadze , nagrody z roznych niemieckich fundacji, wspolpracuje z organizacja podobna do tej pana Pawelki pod egida pana Süssmutha, meza bylej Prezydent Bundestagu pani Süssmuth, a teraz nagle protestuje.
Uwazan Pana za zdolnego publicyste. Niech Pan cos napisze
-
Zgadza się. Bartoszewski
Zgadza się.
Bartoszewski był chochlikiem dla Niemców , którzy klepali go po plecych odznaczając medalami, a on z radości przeżywał orgazmy psychiczne.
Wykorzystali Bortoszewskiego do końca, za nim on się zorientował, co jest zgrane.
I to ma być polska dyplomacja ???
Mając takich dyplomatów , będziemy sami sobie stwarzać problemy, i robić z siebie pośmiewiskom w Europie.
Piszę w lubczasopismach
-
23.05.2012 01:22
-
14.05.2012 13:57
-
13.05.2012 23:08
-
13.05.2012 23:08
Ostatnie notki
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
Panie pośle Niesiołowski Ogromnie mnie Pan zawiódł i rozczarował. Pańska postawa jest dla mnie...
13.05.2012 21:11 165 -
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
Zaraz po 10 kwietnia 2010 roku dotarły do mnie trzy rzeczy. Pierwsza – że katastrofa będzie dzielić historię...
10.04.2012 11:49 359 -
Policjo, na mnie już nie licz
Dwie historie z ostatnich dni. Historia pierwsza. Celebrytka i serialowa aktoreczka wraz z dziennikarzem TVN Turbo...
21.03.2012 17:07 253
Moje ostatnie komentarze
-
Hm, gloryfikowałem Stefana kiedykolwiek? Może Pani przypomnieć, gdzie i jak?H
13.05.2012 23:49
-
Tu się z Panem kompletnie nie zgodzę. Ludzkie losy chodzą różnymi drogami. Można na dobrą...
13.05.2012 23:44
-
To Pan jest nie na bieżąco. Nie wpadła Panu w ręce najnowsza książka Wierzbickiego "Ta...
13.05.2012 22:11
-
http://www.youtube.com/watch?v=xpYjVEyhyjA&feature=youtube_gdata_player Tu ma Pan oryginał....
10.04.2012 19:29
-
Wziął Pan wypowiedź Kopaczowej ze stenogramu. Stenogram został zmieniony w stosunku do...
10.04.2012 19:24
Najpopularniejsze notki
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165
-
Cztery wątki katastrofy
komentarze: 138
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46
Aktywne dyskusje
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165ostatnio: MARKOWA
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359ostatnio: BAZYL
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 290ostatnio: ZDZISLAWA
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253ostatnio: WIKAT
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46ostatnio: LUCF
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Antoni Dudek 109 652
- Fakt - Opinie 189 58
- Free Your Mind 1435 61474
- Grim Sfirkow 453 6680
- Jacek Korabita Kowalski 356 642
- kataryna 334 4816
- Kot z Cheshire 190 1893
- Marek Magierowski 15 0
- Miroslaw Barszcz 0 35
- Tomasz P. Terlikowski 458 1468



Odtworzyć "sposób rozumowania komentatorów, wyrażający opinie podobne co Mazowiecki"? Zaczyna się od "polskość to nienormalność...".
I nie jest to złośliwość w stronę Tuska, który napisał te słowa dawno temu i - być może - dziś myśli już inaczej (choć nic mi na ten temat nie wiadomo). Naprawdę widzę w Polsce wielu komentatorów, moralizatorów i intelektualistów, dla których to zdanie zdaje się być podstawą każdej wypowiedzi.