Dlaczego i co dalej?
-
Łukasz Warzecha
-
red. Warzecha
Pisze pan „Radzia” – jakiś kompleksik? O prezydencie pisze pan per Lesio?
-
@ŁW
Zaiste w orystycznym popisie Radka Sikorskiego zabrakło tylko porównania premiera do Mojżesza przeprowadzającego Naród przez morze (czerwone??) kryzysu.
Oni tam chyba w tej Platformie jakiś konkurs mają, kto większą wazeliną szefowi pojedzie. Do tej pory prowadził chyba Sławek Nowak z wypowiedzią o boskim geniuszu premiera. No ale teraz, to chyba jednak Radek wysunął się na prowadzenie!!!
-
Wyważona analiza, ale...
...intuicyjnie czuję, że pojawi się czynnik, którego dziś nie bierzemy zazwyczaj pod uwagę.
Otóż, wielu ludziom żyje się pd rządami Tuska gorzej niż w epoce rządów PiS-u. Czy uda się ich zmobilizować?
pozdrawiam
-
@ Łukasz Warzecha
Nalezy zgodzic sie z ta analiza. Jeslibym chcial polemizowac to jedynie z punktem 5. Ale to w zasadzie nieistotne.
Rowniez uwazam iz decyzja premiera utrudnia sprwe obecnemu prezydentowi. Brak wyraznego celu do atakow, a takim byl niewatpliwie premier i decyzje lub ich brak, ktore podejmowal, znacznie utrudnia mobilizacje wyborcow. Tym bardziej ze zadeklarowani anty-tuskowcy nie maja celu w popieraniu LK.
-
red. Warzecha

-
Panie Lukaszu
Tusk nie mial innego wyjscia gdyz uksztaltowal sie
taki uklad sil w PO, ze szefem parti i premierem zostalby Schetyna a to oznaczaloby, ze "Prezydent
Tusk" mialby wieksze klopoty z dostaniem samolotu
niz LK.
- Niech Pan poszuka tych ktorzy znaja Schetyne
(szczegolnie z czasow gdy byl jeszcze NIKIM) to
sie Pan dowie, ze Schetyna Tuskowi nie daruje tego
co ma na twarzy.
No i zacznie sie teraz wewnetrzna walka gdyz PO
pewnie poprze Komorowskiego, a GW Sikorskiego.
Mozliwe jest tez, ze Cimoszewicz wroci do gry.
Bedzie wiec widowisko!
P.S. To oczywiscie potrwa do 2011 czyli do wyborow
parlamentarnych ale moim zdaniem Tusk jest juz
skonczony. - W tej walce stawiam na Schetyne.
-
@ Autor
Punkty 1-3 to nic innego jak wyznanie wiary J. Kaczyńskiego. Tusk wreszcie zrozumiał, że on nie a bliźniaka (zresztą sam ro powiedział).
Dzięki prokuraturze jest jeszcze kandydat Olechowski (HE MUST).
-
Gryzoń samolotowy uciekł do nory
Pisze Pan o LK "Jego prezydentura była kształtowana jako antyteza dla przewidywanej kandydatury Tuska. Tusk był też stosunkowo łatwym celem jako lider, którego można było obarczyć odpowiedzialnością za wszystkie niepowodzenia rządu"
Z tym akurat się nie zgadzam. Nie był bowiem Lech Kaczyński odpowiedzią na Tuska. On szedł swoim torem. To Tusk z mediami i całą resztą zaczął obijać Prezydenta RP jak worek treningowy. Tym się przez dwa lata zajmował. To Tusk uczynił wroga nr.1 z Lecha Kaczyńskiego. Teraz Prezydent będzie silniejszy mając świadomość, że gryzoń samolotowy uciekł do swojej nory. Profesor Krasnodębski może mieć rację :)
-
Ciekawa analiza
Ogólnie się zgadzam - analiza trafna... ale pod warunkiem, że zakładamy, iż PO faktycznie będzie samodzielnie wyłaniać swojego kandydata - wcale bym się nie zdziwił, jeśli zostałby nim Cimoszka, na wyraźne życzenie pewnych służb. Poza tym z tym niezrażaniem do siebie ludzi przez Lecha Kaczyńskiego, to wcale takie oczywiste nie jest. Zaniechanie też może zrażać jego potencjalny elektorat - mam na myśli sprawę z nadaniem przez Juszczenkę tytułu bohatera Ukrainy Banderze. Brak reakcji w tym momencie, to potwarz dla środowisk kresowych. O ile wcześniej można było próbować zrozumieć Prezydenta, że w imię uprawiania realpolitik nie chce poruszać drażliwych spraw, o tyle teraz - gdy Juszczenko jest trupem politycznym - jest to całkowicie niezrozumiałe.
-
@ Łukasz Warzecha
Naprawdę nie chcę siać propagandy, ale Kania napisała, co napisała. A moim zdaniem dość przekonywująco uzasadniła, jakie są powody, iż koło marszałka Komorowskiego unosi się odorek, w związku ze sprawą Izydorczyka.
Ponieważ znam tylko jedno źródło, ciekawi niech zajrzą na niezalezną.pl.
Ja tylko w kwestii kandydatów, bo jakoś wszyscy udają, że nie wiedzą.Łącznie z szanownym Autorem.
Czasy, kiedy Macierewicz robił za oszołoma, odeszły w siną dal. Inaczej już dawno oglądałby świat w kratkę na skutek rozlicznych procesów.
Nie sądzę, żeby wyciął numer przyjacielowi - harcerzowi, niech będzie - dawnemu, informując prokuraturę w w/w sprawie bez dowodów ( przedtatwionych zresztą w artykule)
Prokuratury mamy nieco dziwne, ale ta sprawa wydaje mi się prosta jak sierp księżyca.Sadzę, że ten kandydat nie przejdzie.
Więc - Sikorski? "Przypuszczam, że wątpię".
-
red. Warzecha
A czy pan redaktor nie sądzi, iż decyzja Tuska o rezygnacji z ubiegania się o urząd prezydenta była czysto wizerunkowa, mająca zaspokoić jego ego i – uwaga – mająca zapewnić mu wygranie wyborów prezydenckich?
-
To może być zasłona dymna...
Ja nie wykluczam, że to może być zasłona dymna. Przecież taka obietnica nie jest wiążąca. Tusk może w maju powiedzieć, że "w poczuciu odpowiedzialności za kraj" i.t.d. A taka deklaracja w tej chwili osłabia i wyhamowuje dynamikę niekorzystnych dla Tuska procesów: nie ma sensu przygważdżać go w komisji śledczej, prowadzić kampanii przeciw niezananemu jeszcze kandytatowi platformy i.t.d. We wszystkie inne tłumaczenia nie wierzę. Ten rząd był tylko i wyłącznie komitetem wyborczym Tuska na prezydenta. Zajmował się tylko obroną układu i PR, wszystko inne zaniedbał, albo przegrał. Nie wierzę w tak nagłą zmianę!
-
Łukasz Warzecha
"...lider PO nie należy raczej do osób o silnej psychice"
Tak, ktoś już raz po przegranych wyborach zamknął sie w pałacu i przez tydzień nie wychodził ani nie wypowiadał w mediach. To świadczyło raczej o jego słabej psychice. Tylko czy aby na pewno był to Donald Tusk? Może Pana redaktora w tym względzie zawodzi akurat pamięć ?
-
Łukasz Warzecha
Zgadza się, rozsądna analiza.
Szkoda, że pominął Pan ewentualny, ale prawdopodobny rozwój wypadków, gdy wskazany przez Tuska kandydat wygrywa z Lechem Kaczyńskim. Wtedy Tusk bierze wszystko. Ma przychylnego Prezydenta, pogrążony PIS, przeprowadza (lub mówi, że przeprowadza reformy) i w wyborach 2011 też wygrywa, uruchomiając od początku roku machinę marketingową o sukcesach swego gabinetu.
Scenariusz obarczony ryzykiem, acz wielce prawdopodobny. Wtedy kwestię PIS mamy w zasadzie rozwiązaną.
-
no to z kim w końcu na cmentarzu knuł spisek przeciw PełO sobiesiak??
jezusłodki?? z Jarem? a to sie grzechu zmartwił
-
@marekm73
czas na relaks
bez kitu:-)
-
Łukasz Warzecha
"...to już nie będzie pojedynek dwóch gigantów, a więc motywacja zwolenników PO – mniej zdyscyplinowanych niż zwolennicy PiS – aby pójść głosować, będzie mniejsza"
Zapewniam Pana, że większość wyborców głosuje na PO nie z uwielbienia dla Tuska ale z niechęci do Kaczyńskich. W związku z tym czy Tusk, czy Komorowski, ważne że nie Kaczyński. Jedyna rzecz jaka może ich zniechęcic do wyborów do zamieszanie wokół komisji sejmowych, zwłaszcza hazardowej.
-
Łukasz "Kali" Warzecha - zaklinanie rzeczywistości?
Chciałbym przypomnieć, że nie pierwszy to raz swoim pisaniem próbuje pan tworzyć fakty, a tymczasem fakty zupełnie się z pana zdaniem nie liczą...
-
@Rasowa Kobieta
"Otóż, wielu ludziom żyje się pd rządami Tuska gorzej niż w epoce rządów PiS-u. Czy uda się ich zmobilizować?"
Czy podczas ogólnoświatowego kryzysu żyje sie wielu narodom lepiej niż podczas prosperity ?
-
@Tomasz Pado
A jaki problem widzi Pan z "Radziem" skoro facet oficjalnie przedstawiany jest jako "Redek"?
"Radzio" w tym przypadku to po prostu wyraz sympatii do tego wielkiego męża swojej żony.
-
Mąż stanu
"....dojrzały, poważny mąż stanu"???? Czy chodzi p. Lecha Kaczyńskiego?
-
Autor
"ile już razy premier zmieniał zdanie w ważnych sprawach, co zawsze było mu przez opinię publiczną wybaczane"
A w jaki sposob Pan to wybaczenie zmierzyl? Wynikami sondazy? Chyba nie, bo w przeciwnym razie zignorowalby Pan te Tuskowa hucpe wiedzac, w oparciu o sondaze, ze prezydentem zostanie Kwachowa.
Po prostu, starsi i madrzejsi kazali Tuskowi ustapic miejsca Kaczynskiemu w zamian za tego ostatniego cierpienia poniesione przy podpisywaniu Traktatu Lizbonskiego.
Nie godzi sie takiego trudu nie nagrodzic, bo to bylby zly sygnal dla wszystkich innych chetnych do sprzedania swych "patriotycznych" uslug. Mogliby sie "patrioci" rozmyslic widzac brak nagrody za poswiecenie LK, ktory nawet w dniu podpisywania zali sie, ze ten Traktat jest dla Polski niedobry.
ps. Przekomicznie brzmi w panskich ustach slowo pisofobi, ktorymi obarcza pan niektorych blogerow. Czy to znak, ze wsrod dziennikarskiej PiS juz jest dobry i "pod ochrona"?
Czlonek Zakonu Jarkacza
-
Zapomniał Pan
o jeszcze jednym, imo bardzo prawdopodobnym powodzie: w tym roku budżet może paść z hukiem, niezbędne będą niepopularne podwyżki, zawieszenie waloryzacji emerytur, słowem - sięgnięcie do naszej kieszeni. Jakie wtedy szanse miałby Tusk?
-
@bufon
Czy podczas ogólnoświatowego kryzysu żyje sie wielu narodom lepiej niż podczas prosperity ?
Przecież ogólnoświatowy kryzys jakoby nie dotknął Polski? Dzięki wybitnym działaniom umiłowanego Przywódcy odnotowaliśmy ponoć 1,7% wzrost PKB. To gdzie ten wzrost popłynął, skoro ludziom żyje się coraz gorzej? Do czyich kieszeni?
Widzi Pan, ekipa PO nie zrobiła nic, dokładnie nic - poza walką na śmierć i życie z watahami PiS-u.
I tu Pan wybaczy, ale ja mam dość takiej prostackiej polityki, która niczego nie buduje, lecz koncentruje się na czarnym pijarze i owiajaniu gówna w kolorowe papierki propagandy.
Pozdrawiam
-
@rozum
Pan uważa, że wykrył jakąś wielką sensację? To spotkanie w Instytucie Sobieskiego kilka lat temu. Powiem więcej: u mnie na półce nadal stoi moja książka - wywiad rzeka z Sokorskim. I co z tego?
Ludzie się zmieniają w zależności od okoliczności, a ja nie ukrywam, że Sikorski jest moim osobistym olbrzymim zawodem.
Ja wiem, że Pan raczej z tych, którzy się lubują w kopaniu po kostkach niż argumentacji, ale tu akurat Panu nie wyszło.
-
@Jacek 1
Bardzo ciekawa analiza i ma duże szanse się sprawdzić.
-
??
O co panu właściwie chodzi? Jeżeli pan nie wie nie ma problemu Dobrej zabawy
pozdrawim
-
na dzis to kandytatem jest
prezes/premier Bielecki
-
SCHETYNA
Nikt z komentatorow nie analizował jeszcze na poważnie, co w tej sytuacji zrobi Schetyna. Jesli Tusk faktycznie nie wystartuje, to Schetyna będzie w trudnej sytuacji. I dużo moze namieszać w peo.
-
@bufon
Proszę sobie przypomnieć reakcję Tuska na przegrane wybory prezydenckie, może poszperać trochę w archiwach prasowych, poszukać relacji zza kulis.
-
@Rasowa Kobieta
"Przecież ogólnoświatowy kryzys jakoby nie dotknął Polski?"
Proponuję przeanalizować znaczenie słowa "ogólnoświatowy" a dopiero potem silić się złośliwości.
Ps.:
Fizyka i ekonomia posługuje się takimi wielkościami jak "wartośc względna" oraz "wartość bezwględna". Wypracowanie 1,7% PKB w czasach kryzysu to rzeczywiście osiągnięcie. Ale w wartościach względnych, bo na tle spadków o 2-30%PKB. W wartościach bezwględnych jest to jednak niewiele, stąd i odczucia "życia na gorszym poziomie".
-
Łukasz Warzecha
Wg mnie fajna analiza. Prawdopodobne są też jeszcze inne względy. Pawlak w rządzie z premierem Tuskiem raczej tak, bez Tuska raczej nie. Tusk już wie, że jest możliwa koalicja do obalenia tyranii, wszak stało się w komisji hazardowej, całkiem blisko do sytuacji gdy wszyscy oprócz PO umawiają się na jakiś rząd fachowców, do rzeczywistego przeprowadzenia reform, do przełknięcia dla wszystkich. PO ze swoją butą i obłudą może zostać sama.
-
@skalpel
Tak, ale ze względu na wspólny partyjny interes uważam, że zacznie się najwcześniej po wyborach prezydenckich.
-
@Łukasz Warzecha
Tak, widziałem wtedy w telewizorze, jak opuszczał swój sztab wyborczy z - że tak powiem - zmęczonym wyrazem twarzy :)
-
@Jacek Michał
Och, starsi i mądrzejsi wymierają w UE. Niestety, młodsi i głupsi też.
Dlaczego też?
Bo dali sobie wmówić, że małpowanie wzorców starszych i mądrzejszych do droga do dobrobytu.
Bum! Wyrzuciliśmy na śmietnik historii Chrześcijaństwo.
Pułapki są przyjemne. Coś ino trza uczynić z tym islamskim terrorem. Chiny też nie pozwalają na spokojny sen.
pozdrawiam
-
@Jacek 1
"To oczywiscie potrwa do 2011 czyli do wyborow
parlamentarnych ale moim zdaniem Tusk jest juz
skonczony. - W tej walce stawiam na Schetyne"
W normalnej demokracji w normalnej partii normalnym jest zmiana liderów co kilka lat. Co prawda można napisać, że "Schetyna zmieni Tuska na stanowisku szefa partii", ale można też napisać, że "Tusk jest skończony". To tylko kwestia jakości języka i poziomu kultury rozmówcy.
Ps.:
A jak na tym tle wyglądaja wypowiedzi pytanych o to członków PiSu o "nie widzeniu innych postaci na czele PiSu niz Jarosław Kaczyński"? Demokratycznie czy wiernopoddańczo?
-
Jeszcze jedno Panie Warzecha
Pan stara sie zaanalizowac deycyzje Tuska uzywajac logicznych, standardowych, normalnych metod.
Problem w tym, ze kraj w ktorym premier dymisjonuje urzednika za ujawnienie 2 afer o piramidalnym wumiarze, nie jest krajem gdzie logiczne, stanardowe, normalne metody maja jakiekolwiek zastosowanie.
By zylo sie lepiej
-
@Łukasz Warzecha
Szanowny Panie Redaktorze,
Nie lubuję się w kopaniu kogokolwiek po czymkolwiek. Pan ma prawo do zmiany oceny Radku Sikorskim, a ja mam prawo do oceny i komentowania pańskich opinii.
Zamieszczenie tego zdjęcia było formą komentarza. Pan zdjęcie to odebrał jak chciał i odniósł się do niego jak chciał. Mym celem nie było wywołanie sensacji. Zresztą owa książka jest bardzo dobra. Stoi również w mej bibliotece (z Pańską i Sikorskiego dedykacją) Ja po prostu, w przeciwieństwie do Pana uważam, iż jest to na polskiej scenie politycznej osoba najbardziej perspektywiczna.
-
@bufon
Gdyby to były tylko odczucia zycia na gorszym poziomie, Pana odpowiedź byłaby poprawna.
Moja uprzednia wypowiedź zawierała jednak drugą i zasadniczą część. Coś na ten temat?
pozdrawiam
PS. Z tymi złośliwościami to Pan strzelił kulą w płot. A czy ja mam powody, żeby się na Pana złościć? Ot, rozmawiamy. Mam krytyczną ocenę dokonań rządu Tuska. To fakt.
-
Sprawa jest prosta, dostał prikaz i ...
Bo tak naprawdę on bez PR-u, Marketingu politycznego i ludzi d/s wizerunku nic nie potrafi, przecież TUSK to marionetka po prostu, a Polską rządzą .... polecam artykuł Grzegorza:
"Znikają bez śladu szyfranci znający najtajniejsze hasła, szyfry, eliminuje się z gry ekspertów z dziedziny zarządzania jak P.Guły, zakazuje się wyświetlania w polskich kinach ,,łowców skór', dokument który o mordercach z łódzkiego pogotowia nakręciła Szwecja, atakuje się IPN i żąda jego zamknięcia,-- a gdzie najwyżsi rangą SB-cy których akta są w zastrzeżonym zbiorze IPN. Oszustwa dokonane na stoczniowcach przy sprzedaży stoczni katarskiemu inwestorowi, zakazuje się leczenia chorych chemioterapią szpitalom w których nie pracują wojewódzcy konsultanci onkologii. Morderstwo z zimną krwią wykonane na gen. M. Papale stało się początkiem wielu dziwnych zgonów: ...
całość: http://tnij.org/gm_powstan
-
ja jestem zdania
że cały czas wśród poważnych kandydatów PO do prezydentury powinien być wymieniany Donald Tusk. Bardzo przytomnie zauwazył pewien polityk PiS (nie pamiętam który) że dopóki nie ma oficjalnego innego kandydata PO, zmiana stanowiska Tuska jest możliwa. Do maja - czerwca może wydarzyć się jeszcze bardzo wiele. Może na przykład rozmyć się afera hazardowa, uspokoić się sytuacja, itp.
Poza tym - to już mało kto dostrzega - "niebycie" kandydatem w wyborach prezydenckich umożliwia Donaldowi Tuskowi jako premerowi prowadzenie populistycznej polityki rozdawnictwa, itp. Przecież nikt nie będzie mu mógł zarzucić, że rozdaje kiełbasę wyborczą. A to, ze z jakiejś przyczyny "zmuszony zostanie" do zmiany zdania - może się zdarzyć...
-
@marekm73
"Wtedy kwestię PIS mamy w zasadzie rozwiązaną."
To jakaś obsesja. Nie ma "kwestii PiS", jest kwestia losu całego kraju. PiS jest tylko jedną z rzędnych. Tak samo jak PO. Jeśli nawet PiS (albo PO) przepadnie, to "cuś" tę próżnię wypełni. Według prawa Greshama / Kopernika zresztą.
Zejdź na ziemię, bliżej siebie.
-
Rzeczowo :)
Panie Łukaszu, to dziennikarzom tak wolno pisać? ;) Pozdrawiam.
-
@Rasowa Kobieta
"Och, starsi i mądrzejsi wymierają w UE."
Mam odmienne zdanie.
Pozdrawiam
-
@e2006
Bielecki?
On taki głupi nie jest. Podobnie jak niejaki Adaś za dobrze rozumie zalety dziania z tylnego szeregu.
-
@bufon
Kryzys w Polsce ? Nie słyszałem.
To tylko spowolniony ale jednak podobno rozwój.
-
@Łukasz Warzecha
"Proszę sobie przypomnieć reakcję Tuska na przegrane wybory prezydenckie, może poszperać trochę w archiwach prasowych, poszukać relacji zza kulis."
Co było za kulisami nie wiem. Czy wewnętrznie to przeżył czy nie to jest jego sprawa. Pamiętam za to, jak w 2005/2006 PiS (J.Kaczyński, K.Putra, i in.) trąbił w mediach o "załamaniu Tuska" z powodu przegranych wyborów. Pamiętam też Tuska w tym czasie wypowiadajęcego się w TV i PR. Jakoś nie unikał wtedy kamer w przeciwieństwie do L.Kaczyńskiego, który po wyborach w 2007 r. zniknął na tydzień.
Każdy ma prawo do przeżywania na swój sposób przegranej. Różnicą jest tylko sposób oraz jak w takich sytuacjach zachowują się ich przeciwnicy.
W 2005 r. politycy PiS w bardzo KULTURALNY sposób przez kilka miesięcy insynyowali załamanie psychiczne Tuska sugerując mu potrzebę skorzystania z usług psychiatry. Jako zewnętrzny obserwator nie dane mi było tego zauważyć, gdyż Tusk wtedy dosyć intensywnie udzielał się publicznie (chociażby prowadząc nieudane rozmowy koalizyjne z PiS). Natomiast gdy PiS przegrał wybory w 2007 r. Lech Kaczyński przez kilka dni nie udzielał się publicznie w ogóle. Poza kilkoma złośliwymi wypowiedziami poślednich polityków PO oraz komentarzami GW nt. braku gratulacji z wyborczego wyniku PO i unikamia mediów nie było jakoś "psychiatrycznego" rewanżu.
A Pan jako rasowy NIEZALEŻNY i OBIEKTYWNY publicysta wybiórczo pamięta komu zawiodła odporność psychiczna a komu nie.
-
@Rasowa Kobieta
Złośliwości nie odczułem osobiście. Skierowała ją pani przeciez na DT
-
@barski
Znowu trolujecie: "jest kryzys, czy nie ma".
Zależy od perspektywy. Gdy komuchy mówiły, że odbudowały Warszawę, to mówiły prawdę.
Lecz jakby Warszawa wyglądała, gdyby to nie oni odbudowywali?
To samo dotyczy związku PO z kryzysem/ nie-kryzysem. Żeby przypisywać sobie zasługi trzeba wskazać w którym momencie i konkretnie jak zadziałali antykryzysowo. Np. gnuśność Tuska na pewno pomogła.
-
Brakuje powodu nr 6
"Dostał taki rozkaz"
-
@bufon
Nie, psychologicznie rzecz ujmując, nie pojawiła się w moim umyśle jakaś tam złość na DT. Nie złoszczę się na DT. Niby po co?
Wyrachowana jestem niewiasta. Prowadzę rachunki i niejedno widzę.
Jeżeli więc DT zacznie rozumnie modernizować Państwo i odpuści sobie wojenki, pewnie to zauważę.
Nie o emocje bowiem chodzi w realnej polityce, lecz o fakty.
No, życzę Panu (i nam wszystkim), żeby Tusk stanął w końcu na wysokości zadania i coś zaczął robić w zakresie własnych kompetencji konstytucyjnych, cos poza walką o popularność.
pozdrawiam
-
@orjan
Skoro jest jedną z rzędnych, to jest jednak kwestia PIS.
To głównie kwestia działania w obszarze, gdzie nie działa jeszcze prawo karne, ale przyzwoitość, smak i wstyd dawno już przestał obowiązywać.
-
@Jacek Michał
Są mocni. Ale nie chcą się rozmnażać ani dzilić wpływami. Zresztą, tu nie chodzi o Niemców i Francuzów, lecz o oligarchów, ktorych coraz mniej interesuje narodowość.
Też się czasami ze sobą nie zgadzam.
Pozdrawiam
-
@Rasowa Kobieta 2010-01-29 13:18
"Moja uprzednia wypowiedź zawierała jednak drugą i zasadniczą część. Coś na ten temat?"
"I tu Pan wybaczy, ale ja mam dość takiej prostackiej polityki, która niczego nie buduje, lecz koncentruje się na czarnym pijarze i owiajaniu gówna w kolorowe papierki propagandy."
Zapewne takim czarnym PR i "..." w kolorowych papierkach propagandy nie jest "zrezygnował bo stchórzył". Albo "na koniec 2009 r. Polska będzie miała ujemny PKB oraz 15% bezrobocie". Zaiste, to jest przykład wzrocowego prowadzenia polityki i stronienia od czarnego PR. Tak prowadza politykę czlonkowie partii chodzącej czystej cnoty.
-
zloty medal olimpijski dla lidera,ktory do mety nie dobiegl
smiac mi sie chce ztych zalosnych ludzi, ktorzy uwazaja iz decyzja Tuska jest wyrazem "troski o panstwo", wystarczy obejrzec sie wstecz i popatrzec jak przez 20 lat Donald Tusk "dbal" o panstwo, smieszne to bo nie poparte zadnym realnym dowodem, DT jest tworem marketingu politycznego niczy towar w supermarkecie, przynosimy do domu a okazuje sie , ze to zwykly kit, kolejne wrzuty marketingowe padaja na swietny grunt bezmyslnych wyborcow PO, tak kochali swego czasu onegdaj mlodziezowki ZMS i ZMW
najwyzsza pora wydac "Obietnice Donalda 2005-2010 dzeila zebrane" zebral sie juz spory tomik, to bedzie najwiekszy hit najblizszych wyborow, tak pustych obietnic nie skladala jeszcze zadna partia po 1989r.
-
Z jednym się nie zgodzę
Pan Buzek nie zrezygnuje z funkcji, którą teraz reprezentuje, ponieważ byłoby to z jego strony nie odpowiedzialne. Skoro takim dużym sukcesem było wywalczenie tej pozycji to teraz rezygnować z tego moim zdaniem nie wolno.
-
@bufon
Ale nie cytuje Pan przecież moich słów.
Cudzych opinii proszę do mnie nie doklejać.
Co nie zmienia faktu, że też czasami się mylę. Cieszę się jednak, gdy moje mało optymistyczne rozważania nie znajdują potwierdzenia w rzeczywistości.
pozdrawiam
-
@marekm73
Trudno mi Ciebie zrozumieć. Chcesz się zajmować wyizolowanym czynnikiem sytuacji kraju zamiast nią samą?
Cóż, są różne szkoły jedzenia ryżu.
Nawoływanie do usuwania PiS-u przypomina mi wałęsowskie tłuczenie termometru. Powodzenia!
-
@filip merynos
Radzio nie jest jeszcze "dostatecznie zakorzeniony" w PO, niezależnie od tego, co by to miało oznaczać.
Taką opinię lansowano w WSI24 jeszcze nie tak dawno.
-
Witam - może Tusk swoją decyzją rozbroił bombę PiS-u?
Nikt nie bierze pod uwagę jeszcze innego wariantu.
Otóż może Jarkacz już podjał decyzję za cały PiS i za brata - prezydenta, a Tusk jakimiś nieoficjalnymi kanałami dowiaduje się, że Jarkacz szykuje wyborczą bombę?
Jaka to bomba?
Otóż, Prezydent Kaczyński rezygnuje z ponownego startu w wyborach, tłumacząc to np. złym stanem zdrowia.
W tej sytuacji Jarkacz zgłasza innego kandydata z ramienia PiS-u, który to kandydat jest totalnym zaskoczeniem dla kontrkandydatów do fotela prezydenta.
Niemożliwe?
U Jarkacza wszystko jest możliwe...
-
A co Pan powie na to?
Inna bezkrytyczna wypowiedź, trącającą prymitywną propagandą na rzecz idola, wymieszaną z obsesyjnym dla niego uwielbieniem, jaką zdarzyło mi się przeczytać to:
"Donald Tusk dziś przeszedł do historii Polski Jako mąż stanu, którego wizja Polski nie ogranicza się do jednej kadencji"
"Jego pozycja w Europie jest bardzo wysoka. Świadczy o tym fakt podpierania się trzema politykami europejskimi : Angelą Merkel, Nicolasem Sarkozym i Donaldem Tuskiem przez Julię Timoszenko, w jej kampanii wyborczej, przed II turą wyborów prezydenckich na Ukrainie".
Autorka: Renata Rudecka Kalinowska
-
@orjan
Przecież nie nawołuję do usuwania PISu. Wg mnie sytuacja najlepsza byłaby wtedy, gdyby tenże sytuował się w granicy 10-12 procent, a utracony elektorat zostałby przejęty przez jakąś rozumną lewicę. Mielibyśmy wtedy centrowo-liberalne PO, normalną lewicę, "prawicowy" PIS, ludowy PSL.
-
@autor Komorowski ma ambicje Kiszczaka
ale nie przejdzie. Ma za sobą atak na Macierewicza, Szeremietieva, na dziennikarzy. Mało kto chce mieć w jakimkolwiek polityku ewidentnego szefa służb chwalącego taki sposób rządzenia.
Sikorski nie przejdzie nie dlatego, że zawiódł pana ale dlatego że jest całkowicie skompromitowany w USA i w świecie dyplomatycznym - są na niego kwity z pewnych przybytków, wiadomo, że nie stroni od nałogów, w tym alkoholu. Dalej nie jest pewny jego status państwowy i to czy rzeczywiście przed objęciem funkcji w rządzie faktycznie zrzekł się brytyjskiego paszportu.
Największe szanse ma Cimoszewicz bo jego afery możnaby uznać za przebrzmiałe i mocno lansuje go GieWu, choć lansuje w tylnych szeregach. Ostatecznie jednak przy okazji wątków zapomnianych możnaby przypomnieć parę afer Cimoszewicza.
Nie jestem wróżką. Jestem pewna, że Tusk bez swoich kolesi z partii jest nikim, dlatego stchórzył. Z afery obronną ręką nie wyjdzie - nawet jeśli nie uda się go złapać za rękę.
Oczywiście najistotniejsze dla mnie nie jest stanowisko prezydenta a zmiana rządu i rozliczenie tegoż z obecnych przekrętów. Temu moim i nie tylko moim zdaniem chciał zapobiec Tusk -zapewne takie wyjście mu też wskazano, nie sądzę jednak by to wiele pomogło. Dowcip o 'mężu' jest przedni a trener Jarząbek - o tak! :) 'lubudubu, łubudubu, niech nam żyje, prezes klubu :)
-
@Marie
U Jarkacza wszystko jest możliwe...
***
Zgadza się. Z wyłączeniem Twojego wariantu. No chyba, że sam zamierza "ubiegać się o ten zaszczytny urząd".
-
@rozum
Dzisiejsza publikacja rządowego dokumentu :"Plan Rozwoju i Konsolidacji Finansów 2010–2011(Propozycje)" raczej potwierdza to, co Tusk powiedział wczoraj o poświęceniu się pracy rządowej.
Gdyby chciał rzeczywiście kandydować na prezydenta, to na progu kampanii wyborczej nie serwował by wyborcom odchudzania, ale raczej rozdawał kiełbasę wyborczą.
Wystawienie przez PO kandydata nie kojarzonego z programem zaciskania pasa odbierze opozycji możliwości ataku kandydata w tej materii; a nie ulega wątpliwości, że wdrażanie zapowiadanych w dokumencie rozwiązań związanych z finansami będzie dla wyborców bolesne(program zawiera "dla każdego, coś miłego").Jeśli do tego dodamy to, czego w tym dokumencie nie ma, a oczym mówi Minister Gospodarki -Pawlak(na blogu na S24 i wczoraj na konferencji)tj. zapowiedź uwolnienia cen energii elektrycznej(związanej zapewne z projektowaną prywatyzacją sektora- kto zechce kupić firmy, którym URE kontroluje ceny)to sytuacja nas wyborców będzie nie do pozazdroszczenia(od cen energii zależą ceny wszystkich innych produktów i usług).
O skali ewentualnych podwyżek cen energii po uwolnieniu może świadczyć zapowiedź rozwiązań osłonowych dla tzw. "odbiorców wrażliwych"(o takich dochodach na osobę w rodzinie, które kwalifikują ich do otrzymywania zasiłków z pomocy społecznej, czyli 351 zł na osobę). Pawlak proponuje 30% zniżkę ceny energii dla ustalonej ilości tej energii, dotowaną przez budżet. Proszę sobie wyobrazić, co będzie się działo z budżetami rodzinnymi pozostałych rodzin, np. takich, w których dochód na osobę wynosi 360 zł?(ale przecież nie tylko).
-
@biedronka
Niezwykle mądra analiza, poparta szeregiem dowodów oraz pozbawiona prostackich insynuacji. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza śmiałe wyznanie,
"Nie jestem wróżką.", które stawia Panią w pierwszym szeregu najznamienitszych analityków polskiej sceny politycznej.
-
> autor
Obawa przed przegraną z LK nie wchodzi w rachubę. Sondaże się mylą, ale jeśli każdy sondaż wskazuje na co najmniej dwukrotną przewagę to nie ma cudów.
Myślę, że Tusk rzeczywiście zobaczył, że po pierwsze partia się pogrąży, bo nie ma współpracownika, któremu mógłby zaufać (Schetyna jest mroczną postacią i PO Schetyny szybko zaczęłaby marsz na dno), ale przede wszystkim władza jest uzależniająca. Nie dziwne, że JK po latach deklaracji, że nie chce być premierem, po tym jak już nim został, twierdzi, że chce jeszcze raz. Dla każdego ambitnego polityka to jest szczyt.
Co do kandydatów PO - zgadzam się, że szanse ma Komorowski. Sikorski jest stosunkowo nowym nabytkiem, poza tym zbyt ambitnym, żeby wesprzeć tworzenie systemu kanclerskiego. Do takiego projektu nadają się Komorowski (funkcja Marszałka byłaby najbliższa modelowi prezydentury proponowanemu przez PO, czyli więcej prestiżu niż realnych kompetencji) oraz Buzek.
Buzek ma zwycięstwo w kieszeni - zagłosowałaby na niego nawet spora część elektoratu PiS. Co do Komorowskiego zapomina Pan, że nad nim wiszą aż trzy niewyjaśnione sprawy związane z WSI - rola w intrydze przeciw Szeremietiewowi, rola w intrydze przeciw Sumlińskiemu oraz prawdopodobna obecność w aneksie do raportu. Prosze pamiętać, że aneks na razie zna tylko Prezydent (tak mi się zdaje), ale ma prawo udostępnić Premierowi.
Więc załóżmy, że Tusk namaszcza Jamajkę, a w tym momencie LK w trosce o Ojczyznę zaprasza go i przekazuje mu aneks do raportu. I teraz albo Tusk wycofuje Komorowskiego i jest kompromitacja PO, albo ignoruje a aneks wkrótce później przecieka i okazuje się, że Tusk wysyła podejrzanego typa.
Niezależnie jaki będzie scenariusz LK nie ma szans. Ma zbyt duży elektorat negatywny - przeciw niemu wystąpi cała lewica oraz ludowcy. Przegra z każdym, chyba że znajdzie się z Jamajką w drugiej turze i dopiero wtedy aneks przecieknie i rzeczywiście będzie tam coś bardzo bulwersującego. Ale nawet to byłoby chyba zbyt grubymi nićmi szyte.
-
@35stan
Ceny energii dla przedsiębiorstw, które wytwarzają produkty i usługi (które miałyby podrożeć) nie są regulowane i są wolne. URE reguluje tylko stawki dla odbiorców detalicznych.
-
@orjan
Znowu trolujecie: "jest kryzys, czy nie ma".
>> ??? a tak bliżej, to o co chodzi ?
Zależy od perspektywy. Gdy komuchy mówiły, że odbudowały Warszawę, to mówiły prawdę.
>> tak samo odbudowały jak Wałęsa sam ich obalił
Lecz jakby Warszawa wyglądała, gdyby to nie oni odbudowywali?
>> lepiej. wystarczy porównać domy budowane dziś i jeszcze dwadzieście lat temu. wystarczy popatrzeć na restaurowane, nieliczne, ocalałe po zniszczeniach II wojny i BOS stare kamienice.
To samo dotyczy związku PO z kryzysem/ nie-kryzysem. Żeby przypisywać sobie zasługi trzeba wskazać w którym momencie i konkretnie jak zadziałali antykryzysowo.
>> no właśnie. gospodarka ma pewną inercję. czy utrzymanie niewielkiego wzrostu w sytuacji gdy wszędzie wokół jest recesja nie jest zasługą PiS i trochę rządów np Niemiec, które wpompowały dodatkowe pieniądze a ich część popłynęła do RP ? a co było gdybyśmy byli w strefie euro ? jak wyszła na tym Słowacja ?
Np. gnuśność Tuska na pewno pomogła.
>> może nie zaszkodziła, ale bezrobocie i deficyt wzrosły. Poza tym PO - partia liberalna - wiele razy głosiła, że by pobudzić gospodarkę należy obniżać podatki, podatki obniżył rząd PiS, a co zrobił w tym zakresie rząd Tuska ?
-
Wazeliniarstwo?
Wszak w PO to chleb powszedni. To partia wodzowska, totalitarna.
Oto cytat z Onetu:
„
"Dzięki, Panie Premierze za decyzję! Spodziewałem się jej, ale co fakt, to fakt. Wpisuję Cię więc na moją listę polskich mężów stanu" - oświadczył na swoim blogu Jerzy Federowicz. Poseł PO skomentował w ten sposób wczorajszą decyzje Donalda Tuska, który zrezygnował z ubiegania się o urząd prezydenta.
„
Oni się tan ścigają na lizusostwo : )
Pozdrawiam.
-
@balzak
Może największy lizus zostanie namaszczony przez Tuska jako kandydat PO na prezydenta ?
Aktualny (?) ranking lizusów:
Sikorski
Fedorowicz
-
@balzak
Oto cytat z Onetu:
"Dzięki, Panie Premierze za decyzję! Spodziewałem się jej, ale co fakt, to fakt. Wpisuję Cię więc na moją listę polskich mężów stanu" - oświadczył na swoim blogu Jerzy Federowicz. Poseł PO skomentował w ten sposób wczorajszą decyzje Donalda Tuska, który zrezygnował z ubiegania się o urząd prezydenta."
to tekst wesoły i satyryczny, proponuję posła Federowicza do sekcji gimnastycznej, by nabrał jeszcze więcej optymizmu i co najważniejsze przestał pisać.
-
barski
No to czekamy na komentarz wazeliniarski Komorowskiego. Nie łatwe zadanie, aby przebić kolegów. : )
Pozdrawiam.
-
@tomtom
Tak, ale po podniesieniu cen dla odbiorców indywidualnych, pójdą w górę i te drugie.
-
@Marie
no dobrze, ale gdzie to "r o z b r o j e n i e bomby PiS-u"?
Teoretycznie ewentualna "bomba PiS-u" w konkurencji z nie-Tuskiem ma jeszcze wieksze szanse, czy moze sie myle?
-
@ŁW
Moim zdaniem nie ma innej przyczyny wczorajszej rejterady Tuska niż numer 4. Cała reszta to papka dla inteligentnych inaczej. Gdyby Tuskowi zależało na kraju to by poparł projekt PiS w sprawie zwiększenia prezydenckich prerogatyw i zaatakował Pałac Prezydencki. Ale on tego nie robi. O dzielny, dzielny sir Robin :)
-
teraz pisowscy spece od czarnego PR wpadli w panikę i pustogłowie.
Wszystko było takie proste. Przez 2 lata wieszali każdego napotkanego psa na Tusku. Miliony złych słów + Tusk. To miało zadziałać. Skoro Lech Kaczyński to beznadziejny Prezydent to jedyna strategia polegała na obsobaczeniu kandydata Tuska.
Przecież zalet Lecha nikt wymienić nie potrafi a wady, pomyłki i upierdliwość są wyraźnie widoczne.
Nagle Tusk schodzi z linii strzału.
Teraz nowy kandydat wygrywa z Lechem w cuglach.
Pis znowu 2 kroki z tyłu.
Drogi autorze ŁW.
Może czas zacząć pomagać Premierowi Tuskowi ?
Kaczyńscy i PiS już dość zaszkodzili Polsce.
-
@Pionek
Przemcio masz rację niestety ale to się dzieje naprawdę!
-
@rozum
OK, może w takim razie źle Pana komentarz odebrałem. Ma Pan oczywiście prawo do własnej oceny Sikorskiego, a ja mogę tylko powiedzieć, że żałuję, iż moja uległa tak radykalnej zmianie, bo nikt nie lubi się tak rozczarowywać.
-
@barski
Coś ciężko mi połapać się w Twoim komentarzu z 16:27.
To może ja jeszcze raz powiem, o tym, co tam komentowałeś:
1) Nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było (Szwejk?). Więc Czerwone odbudowało stolycę, ale na swój strój. Szkoda, że to oni robili, bo może kto minny potrafiłby lepiej. (to był przykład)
2) Tak samo tuskowaci. Chwalą się tym 1,7%. No, dobra psu i mucha (cytuję przysłowia, a nie nazwiska). Moim zdaniem, żaden poprzedni rząd (J.K. zwłaszcza) nie dopuściłby jednak do takiego spadku aż do 1,7%.
No, przy Buzku nie byłbym taki pewny.
Nie wierzysz? To podaj przykład jakiejkolwiekm akcji PO od listopada 2008, która wpłynęła na rozwój wypadków w polskiej ekonomice. Proszę bardzo ...
W tym sensie, wspomniana przez Ciebie inercja oczywiście zadziałała. Właśnie tak jak mówi PiS: spadało z wysoka, to się względnie wysoko zatrzymało.
Ale przyjmij na wiarę (albo kogoś zapytaj): Dopiero od circa 3% przyjmuje się, że jest rzeczywisty wzrost. Ale nie pytaj Vincenta, bo chodził do dość kiepskiej szkoły.
-
Panie Lukaszu
Polacy i to aż 93 % jest zadowolonych z decyzji premiera sondaż TVPINFO.Ciekawe czy 100 % było by zadowolonych gdy odszedł z polityki...i podał rząd do dymisji.
Nie mogę zrozumieć człowiek mający nie mal 100% poparcia ogółu,, rezygnuje a ludzie się cieszą....
Zrezygnował bo to bardziej samodzielne stanowisko o czym przekonał się będąc premierem.
Zarządzać ludźmi łatwiej samemu zrobić już gorzej...
-
@Tadek
Tadziu? Szukasz głupszego od siebie?
Zafasuj sobie chłopie mocniejsze okulary, choć na "kurzą ślepotę" podobno nie pomagają, będziesz musiał z tą wstydliwą ułomnością pozostawać nadal, bez nadziei na uleczenie.
-
@marekm73 napisał pan już swój pierwszy blog?
już dłuższy czas ma pan ten intrygujący tytuł. Wszyscy zapewne czekają na objawienie pańskiej wiedzy.
Ja czekam na odpowiedź administracji w Pańskiej sprawie.
Natomiast wybaczy pan ale nie wszystkie rzeczy - które wiedzą dziennikarze są publikowane. Samo ryzyko publikacji kwitów pewnego rodzaju to jednak wykluczenie kandydata ze startu nie sądzi pan?
Chodzi tylko o sensowność takiego cyrku. Ośmieszenie Polski?
-
@ stan35 i komentarze
Nie masz żadnych komentarzy z argumentami. Dyskusja z tobą gdy używasz tylko głupawych wycieczek osobistych jest niemożliwa.
Jak już coś piszesz to niech to nie będzie : a ty pewnie jesteś rudy.
Teraz pomyśl spokojnie.
Jest w tobie mnóstwo negatywnych emocji.
Jesteś produktem zantagonizowania społeczeństwa przez PiS.
Weź oddech i przemyśl jaki masz program pozytywny.
Jaki PiS ma program pozytywny.
Walka z wymyślonym wrogiem jest łatwa ale nie ma sensu na dłuższą metę.
Wieczna wojna nie tworzy wartości dodanej.
-
@Tadeusz
jesteś akademickim przykładem wykazania jak można nie właściwie wykorzystywać mózg.
-
@ skorpion 1
Przecież wyraźnie napisałem aby wysilić się na coś więcej niż to, że jestem rudy lub podobne.
Za dużo wymagam od zwolenników Pisosocjalizmu ?
Chyba tak.
Przestań zgrzytać zębami i pokarz mi jakie pozytywne przesłanie ma Pis.
Przestańcie obrażać ludzi.
-
@Panie Łukaszu idą wielkie reformy!!! Donek będzie budował wyspę miłości.
Dzisiaj na przykład na pasku było takie zdanie pochodzące od genialnego Bonej M: "Reforma emerytalna spowoduje wzrost zatrudnienia".
Ja rozumiem, że w PO co drugi to dotknięty geniuszem.
Najpierw genialnie zlikwidowali kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy likwidując całą gałąź przemysłu stoczniowego, potem zrobili jeszcze na tym geszeft Misia Yogi, a teraz mówią, że to nie większa ilość miejsc pracy spowoduje wzrost zatrudnienia, tylko większa ilość dziadków, którym skróci się drogę do trumny.
Chwała geniuszom i ich bezczelności, w świecie bez klamek. Ależ, Oni muszą być pewni, że im na starość geszeftowe konta wystarczą.
P.S. Panie Łukaszu, niech Pan pomyśli o jesieni życia czas szybko leci.
Dlaczego Panie Łukaszu?
Ponieważ, "Kaliforniaki nasze chłopaki" już pomyśleli i domki blisko pół golfowych w cieple mają.
-
żadnych złudzeń - Tusk wystartuje
musze przyznać, że piarowcy Tuska pieknie to wymyślili.
- zauwazyli, że przesłuchania w komisji, członkowie komisji zacęli być medialnymi gwiazdami, że kategorii ciężaru gatunkowego ta komisja nawiązuje do komisji Rywina
- premier w ostatnich relacjach medialnych występował wyłacznie w kontekście negatywnym, przeciek, niejasności w pomysłach ustawowdawczych, słowem Tusk-afera, a nie Tusk-mąż stanu
- w piątek, sobotę niedzielę wątki przesłuchania byłyby głównymi tematami programó polityczno-publicystycznych
- skoro afera hazardowa ma wagę ciężką, piarowcy decydują się na przykrywkę z użyciem broni atomowej (tutaj Palikot, czy mobilka na antypisnie wystarczy)
1. Dzięki temu znika temat afery i Tuska w tym kontekście
2. Tusk znowu wraca do roli męża stanu (rezygnuje z marzeń dla Polaków, przy jednoczesnej mobilce antypisu :ich jest dwóch itp)
3. Ogłoszenie reform to kolejna przykrywka. Są tak nieprecyzyjne, że nie zaszkodzą Tuskowi, gdy będzie kandydował, jednocześnie medialnie znowu zaistnieje Tusk reformator
4. Ogłaszajac rezygnację (co zauwazył Kurski) nie wskazał następcy. To nie przypadek. Jest zmyłka ale na serio nie wskazali nikogo, nie budują pozycji nikogo, nie budują poza Tuskiem żadnej kampanii
5. Jednoczesnie tusk schodzi z linii strzału. Gdy PIS ruszy w marcu trudno będzie im atakowac i ustawiać się w kontrze do kogoś ktoi nie kandyduje
6. W maju tusk odbiera nagrode w Berlinie. Media ogłoszą, że mamy męża stanu. W tym samym okresie zostają napompowane sondaże kaczyńskiemu]
7. Na konwencji zostaje jako kandydat wybrany komorowski. Dziękuje towarzyszom za uznanie i ... rezygnuje apelując do Tuska by jednak się zgodził (oczywiście tysiace listów, obywatelskich komitetów też maja znaczenie)
8. Tusk się godzi. Oczywiscie dla Polski (oczywiście nikt nie wypomni mu, że nazwał prezydenturę Pałacem).
9. Jest tak krótki okres czasu do wyborów PIS nie zdąży przeorientowac kampanii.
10. Wrzesień : Tusk prezydentem, Bielecki:premierem i szefem PO
-
Autor pan myśli po amerykańsku. Ale w Polsce jest inny system
posłowie partii PO - mającej większość Sejmową - na samej górze to ludzie - jak wynika z afery w większości zamieszani w nieczyste biznesy. Łatwo zgadnąć o co jest gra. Nie o prezydenturę. Będą grali o siłowe przesunięcie władzy na te stanowiska które mają w ręku- a więc może władzę wykonawczą, urzędy siłowe, a nawet władzę sądowniczą.
Mogą też próbować ograniczać władzę prezydenta w Sejmie.
-
@Panie Łukaszu
Kraj nasz stracony jest!!!
Tyle lat, tyle lat - "Tabory sowieckie", "Tabory sowieckie".
Niech pan zauważy, że cała nasza "Diaspora" emigracyjna nie wróciła - znamienne, nieprawdaż?!
Znamienne!!!
-
@cd jeżeli będą podstawiać kogoś na prezydenturę to kandydatów
trefnych, by odwrócić uwagę od tego o czym pisałam.
Dyskutował pan z niejakim 'rozumem' osobliwy bloger, jeszcze osobliwsze zalecenia. Jakby realizował czyjeś polecenia partyjne...a może nawet wojskowe... Niech pan przeczyta jego tekst, kręci się wokół prezydentury choć człowiek mający cień pojęcia o rynku świetnie wie, że w Polsce u prezydenta nie ma znaczenia podejście rynkowe, bo prezydent nie jest władzą wykonawczą a jego funkcje są dość ograniczone.
-
autor
Wazelina Sikorski?!
Panie Warzecha...
Oczywiście to nie mój problem tylko Pana problem. Jak nie daj Boże spotka Pan kiedyś Sikorskiego przy jakiejś oficjalnej okazji to ciekaw jestem gdzie Pan oczy wtedy podzieje...
-
@Ben Chaler
wymienił Pan takie towarzystwo sam kwiat polskiej publicystyki, gdzie Panu Łukaszowi do takiego towarzystwa?Uważam ,ze PAN RACZY ŻARTOWAĆ.NIE WIEM DLACZEGO W TYM TOWARZYSTWIE WYMIENIŁ PAN SAKIEWICZA, moim zdaniem bardziej pasuje Żakowski , Lis, Paradowska,Lizut, Wroński,Stasiowski..lista jest długa.
-
@obserwator 1
Czy uważasz, że jeśli JKaczyński się ześwinił i zrobił z gęby cholewę to i Tusk musi?.
A poza tym to przecież nie on decyduje. To służby rozliczne. To une takie przebiegłe są?
-
jak Pan oceni dzisiejsze wypowiedzi Giertycha?
zwłaszcza w kontekście znajomości Giertycha z Sikorskim (pamiętny sms Giertycha o dorżnięciu watahy w TVP)?
Jak dla mnie to zbyt czytelna próba podkopania pozycji Komorowskiego jako kandydatury na kandydata, ale jakoś nie zauważyłem by ktokolwiek rozważał taką możliwość.
Świadczy to chyba także o tym, że pozycja Komorowskiego jest dość silna. Inna sprawa, że Giertych może mieć rację.
Co do słabych stron Sikorskiego to trzeba dodać jego mało poważną formę imienia, a także coś, o czym mało kto obecnie wspomina - o tym, że sporo wyborców może nie zaakceptować kandydata, którego żona nie jest Polką.
-
@marek.dumle
A po co mam podziewać? Znam go na tyle dobrze, że mu po prostu powiem, że uprawia żenujące wazeliniarstwo.
-
@Łukasz Warzecha wazeliniarstwo jak pan to określił zwykle jest z czymś
związane. Ktoś z CV pana Sikorskiego - jeśli uprawia takie wazeliniarstwo w stosunku do nikogo - czyli Tuska musi mieć ważne powody.
Nie wiem kogo zna pan dobrze, ale ludzie rzadko zachowują się kompletnie irracjonalnie.
Ja np słyszałam o tych powodach od ludzi, którzy również znają pana Sikorskiego od strony jego występów zagranicznych.
Proszę zapytać o te powody, konkretnie z wizyt w USA ale również na tzw. szczycie europejskim jeśli będzie miał pan okazję. Nie sądzę jednak, że pan Sikorski odpowie Panu wprost.
Jest to zresztą mało istotne bo na koncie pana Sikorskiego są zawalone pertraktacje w sprawie tarczy. Żadnych innych dokonań nie odnotowano poza siedzeniem w rządzie który w świetle skrywanych pieczołowicie afer- dawno powinien podać się już do dymisji.
-
Panie Łukaszu przypominam też panu, iż w początkach naszej dyskusji
- moich komentarzy u Pana żywił pan wiele szacunku np do pana Lisa :). Tak pana zapamiętałam, ale proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
-
@Łukasz Warzecha
No cóż...
Ja takich określeń znajomym w twarz nie rzucam, ale różne bywają obyczaje :)
-
@marek.dumle właśnie widzi pan ci którzy wiedzą coś więcej
o panu Sikorskim do tych obyczajów np mają bardzo poważne zastrzeżenia. Jak sądzę mają też dowody.
'ale różne bywają obyczaje'
Niestety nie ma takiej sytuacji, w której dowody na bardzo złe obyczaje mogą nie zagrażać racji stanu. Samo zachowanie pana Sikorskiego przytoczone przez autora dowodzi zaś dobitnie co jest dla pana Sikorskiego ważne. Nie jest nią racja stanu.
Państwo polskie miało już np prezydenta alkoholika - pana Kwaśniewskiego i obywatele państwa mieli już okazje przekonać się jak te złe obyczaje mogły wpłynąć na decyzje, które dotyczyły ich.
To wszystko.
-
R.Sikorski liczy na to,że Tusk nie zacznie ubiegac sie o prezydenture i
utwierdza go w przekonaniu,że jego postępowanie to najwyższej próby patriotyzm, gdy w rzeczywistości zawsze dążył do likwidacji Polski, podobnie jak Komorowski i wielu innych z PO.
Piszę w lubczasopismach
-
23.05.2012 01:22
-
14.05.2012 13:57
-
13.05.2012 23:08
-
13.05.2012 23:08
Ostatnie notki
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
Panie pośle Niesiołowski Ogromnie mnie Pan zawiódł i rozczarował. Pańska postawa jest dla mnie...
13.05.2012 21:11 165 -
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
Zaraz po 10 kwietnia 2010 roku dotarły do mnie trzy rzeczy. Pierwsza – że katastrofa będzie dzielić historię...
10.04.2012 11:49 359 -
Policjo, na mnie już nie licz
Dwie historie z ostatnich dni. Historia pierwsza. Celebrytka i serialowa aktoreczka wraz z dziennikarzem TVN Turbo...
21.03.2012 17:07 253
Moje ostatnie komentarze
-
Hm, gloryfikowałem Stefana kiedykolwiek? Może Pani przypomnieć, gdzie i jak?H
13.05.2012 23:49
-
Tu się z Panem kompletnie nie zgodzę. Ludzkie losy chodzą różnymi drogami. Można na dobrą...
13.05.2012 23:44
-
To Pan jest nie na bieżąco. Nie wpadła Panu w ręce najnowsza książka Wierzbickiego "Ta...
13.05.2012 22:11
-
http://www.youtube.com/watch?v=xpYjVEyhyjA&feature=youtube_gdata_player Tu ma Pan oryginał....
10.04.2012 19:29
-
Wziął Pan wypowiedź Kopaczowej ze stenogramu. Stenogram został zmieniony w stosunku do...
10.04.2012 19:24
Najpopularniejsze notki
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165
-
Cztery wątki katastrofy
komentarze: 138
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46
Aktywne dyskusje
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165ostatnio: MARKOWA
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359ostatnio: BAZYL
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 290ostatnio: ZDZISLAWA
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253ostatnio: WIKAT
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46ostatnio: LUCF
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Antoni Dudek 109 652
- Fakt - Opinie 189 58
- Free Your Mind 1435 61474
- Grim Sfirkow 453 6680
- Jacek Korabita Kowalski 356 642
- kataryna 334 4816
- Kot z Cheshire 190 1893
- Marek Magierowski 15 0
- Miroslaw Barszcz 0 35
- Tomasz P. Terlikowski 458 1468



Sens tej gry jest właśnie taki. Tyle, że to nie gra Tusk, lecz jego mocodawcy.
Happy reunion?