21.01.2010 12:18
113
Zbychu idzie na chama. Uda się?
Na ogół nie komentuję na bieżąco. Ale w tym wypadku to ja jestem w szoku. Co najmniej takim samym, w jakim był Zbychu, widząc tekst o sobie w „Rzeczpospolitej”.
Zbychu przemawia. Linia obrony i ataku zarazem staje się coraz czytelniejsza.
Po pierwsze – Zbigniew Chlebowski jest biednym, skrzywdzonym, uczciwym parlamentarzystą, którego życie legło w gruzach, gdy podły złoczyńca Mariusz Kamiński zastawił na niego pułapkę.
Po drugie – Zbychu odrobił swoja lekcję z trenerami od mowy ciała i ust. Wystudiowane zawieszenia głosu, sięgnięcia po okulary, wzruszająca historia o siostrze, spoczywającej na słynnym cmentarzu, którą rozjechała ciężarówka. Byłoby bardzo ciekawe dowiedzieć się, jaki specjalista trenował Zbycha przez ostatnie tygodnie i jaki charakter miały jego kontakty z partyjnymi kolegami, zwłaszcza tymi z komisji śledczej.
Po trzecie – Zbychu jest bezlitosny dla Kamińskiego. Teraz zemszczą się wszystkie braki, niedostatki i niedociągnięcia. Tu wracam do swoich ocen z poprzedniego wpisu: nie wystarczy być ideowo słuszny i uczciwym. Trzeba być jeszcze profesjonalistą. Nie twierdzę, że zarzuty Chlebowskiego o permanentne kłamstwa i brak uczciwości wobec Kamińskiego są słuszne choćby w jednej setnej. Ale Zbychu będzie się chwytał każdej możliwości wykazania, że coś jest nie tak.
Po czwarte – Zbychu w toku swojej pracy parlamentarnej miał kontakty z wieloma osobami, w tym z biznesmenami. Ale to były kontakty całkowicie normalne i prawidłowe. Takie same jak np. z emigrantami w sprawie podatków.
Po piąte – atak idzie po linii Totalizatora i wideoloterii. Obawiam się, że tu PiS będzie miał problem, bo niejasności są. Wątek TS, wideoloterii i G-Techu jest, by tak rzec, rozwojowy.
Po szóste – działania Zbycha nie tylko nie miały na celu zaszkodzenie interesowi państwa, przeciwnie – Zbychu ratował kraj przed stratami, opierając się na merytorycznych analizach ekspertów. W tej sytuacji dla dobra kraju działali też, jak się okazuje, Rychu i Janek.
Dysproporcja sił jest uderzająca. Chlebowski ma po swojej stronie przewodniczącego komisji, który ustalił wygodny dla niego kalendarz zeznań. Zbychu może dziś odpowiadać Kamińskiemu i miał wiele czasu na przygotowanie się do zeznań. Najlepiej będzie oczywiście przygotowany premier Tusk. Śledczy PO mają asystentów i część mediów po swojej stronie – wystarczy zobaczyć, jak o obradach komisji informuje „GW”. Posłowie PiS mają przeciw sobie przewodniczącego komisji i jej większość, nie maja asystentów, których nie zatwierdzono do tej pory, obstrukcję prac stosuje prokuratura, która zwleka z przekazaniem wszystkich materiałów, a jeśli je przekazuje, to w takiej formie (oraz z gryfem tajności), żeby nie sposób było się przez nie przekopać.
Czy taktyka PO ma szansę się przebić? Z początku wydawało mi się, że nie. Bezczelność Chlebowskiego była tak nieprawdopodobna, że zdawało się, iż to się nie może udać. Teraz jednak, pod koniec swobodnej wypowiedzi Zbycha, sądzę, że może się jednak stać inaczej. Ofensywa jest tak zmasowana i potężna, że nawet przy całym swoim prymitywizmie i toporności może się przebić.
skomentuj
Komentarze do notki113 |Zgłoś nadużycie
-
Autor
-
Uda się- Ciemny Lud to kupi
Bo polskie społeczeństwo to wyjątkowo głupiutki i zmanipulowany ludek.
Nie wszyscy, ale niestety większość.
-
Mam prośbę.
Proszę o tekst tytułem komentarza, który rozwieje pewne moje wątpliwości.
Mianowicie jak to jest, że LOBBYSTA Marek Dohnal siedzi długie miesiace w areszcie pod zarzutem podrobienia jakieś faktury, która miała przynieść firmie koszty w kwocie 7,7 tys. peelenów gdy w tym samym czasie inny LOBBYSTA podejrzany o conajmniej dwa czyny tj. nielegalne zmiany w ustawie i udzielenie koncesji na kasyno chodzi wolny i opowiada jakieś dyrdymały o tragicznie zmarłej siostrze?
Czy tzw. areszt wydobywczy dotyczy tylko jednej kategorii LOBBYSTÓW?
Nieicerpliwie czekam odpowiedzi.
-
Katrine
Daj ludziom szansę, na wyjście z niewiedzy i swojej ślepej wiary. Nie skreślaj ich z góry, gdyż o to samo miałaś pretensje, wobec zagorzałych przeciwników PiS, gdy atakowali nieustannie.
Będzie lepiej.
To raczej to czym(medialnie) karmi się ludzi(nie tylko w sprawach polityki dotyczących), zasługuje na te słowa oburzenia.
Pozdrawiam
taki sobie ludek;)
-
Uda się, co się ma nie udać!
Made by Urbaniak (PO)
-
partyzancie
Wiem, i też mam nadzieję że ludki kiedyś zmądrzeją.
Ja- też ludek, który poszedł sobie na wewnętrzną emigrację ;)
-
Łukasz Warzecha
Szkoda,że nie rozwiał Pan moich wątpliwości z poprzedniego postu,ale respektuję też Pana brak czasu.
Zrekompensował mi to Pan tą jakże dojrzałą i rzetelną analizą,z którą niestety(konkluzja zwłaszcza) zgodzić się pozostaje.
-
A to dopiero!
Chlebowski troszczyl sie o skarb panstwa, ale Sobiesiak jeszcze bardziej:))
-
Burak lub Samarytanin
No takie są dwie możliwości.
Co by tu wybrać....
-
@autor
Trochę obiektywizmu, nie znam dowodów przestępstwa Chlebowskiego, to tylko spotkania z podejrzanymi indywiduami, które niczym nie skutkowały. Ma prawo się chłop bronić, równie dobrze można by podobnie skomentować wczorajsze wystąpienie Kamińskiego.
-
@ Kedar
cieszę się, ze nareszcie ktoś odniósł się do jedynego w całej tej dętej aferze realnego problemu - problemu braku szacunku p. Warzechy wobec p. Chlebowskiego.
Afery nie było, komisja powinna dziś jeszcze zakończyć działalność. PiS z twarzą z tej awantury nie wyjdzie bo twarzy nigdy nie miał, jednak jedyne, co im teraz zostało, to wysłanie najpiękniejszego wieńca na grób ś.p. siostry p. Chlebowskiego
-
@Łukasz Warzecha, Agnieszka Moitrot
Bez przesady! Gdyby się choć posmarkał płacząc i powiedział, że przeoprasza mame, tatę i rodzine skrzywdzoną i że nie chciał im tego zrobić...
A on leci tekstem skrzywdzonej dziewicy niepomnej widocznego sporego brzucha. Wszak jego wersja pada już przy pytaniu co miał na myśli mówiąc do Sobiesiak "Sam przy tym chodzę od roku i blokuje dopłaty..." Ci, co go przygotowali wybierając wersje "na bezczela" odwalili zwykła fuszerę
-
@Lukasz Warzecha
Pyta Pan czy sie uda. W dużej mierze zależy to od Was- dziennikarzy.
-
Pan Chlebowski chyba przefajnował
Z tą troska o Skarb Państwa
-
Zbychu
On powinien mie ksywę Zbych "Almodovar" Chlebowski, bo jest jak "kobieta na skraju załamania nerwowego".
Widać, że był dobrze trenowany, ale średniej klasy śledczy by go "pękł".
A propos "na chama"; warsiawskie: "Panie, czego się pan tak pchasz na chama?
Panie, czy w tym tłoku to ja wiem, na kogo się pcham?"
Pozdro
-
Mysle, ze ludzie nie lubia tak "bez mydla".
Czy naprawde uwaza pan, ze Polacy sa tak prymitywni,
ze dadza sie nabrac?
-
Na chama to idzie nie Zbychu, a prokuratura
Utajniając stenogramy rozmówek cmentarnych.
Cała "narracja" Zbycha leci w otwartą mogiłę w zderzeniu z zapisem tych rozmówek.
Nawet ich ujawnionej już części.
-
Panie Łukaszu
zaskakuje staranność przygotowania się do spektaklu.
Ale wziąwszy pod uwagę lans przed komisją hazardową takich postaci jak:
- Jakubowska
- Czarzasty
- Miller
Oni też przed komisją grali rolę zatroskanych mężów stanu, i znakomitych urzędników państwowych.
Jednak się nie udało.
Ale duża w tym przypadku rola mediów i dziennikarzy.
Pozytywnie mnie zaskakuje Polst News, tam nie zapraszają oszołomów z PO ale ludzi z PSL (wczorajszy dzień) do komentowania komisji hazardowej.
Wystarczy trzymać się faktów i o nich pisać. Mam nadzieję, że dziennikarze się zajmą faktami a nie socjotechniką.
-
> eumenes
"Dla Pana "dziwnie usłużny" jest każdy, kto nie jest entuzjastycznym pomagierem Kaczyńskiego."
Na jakiej podstawie to stwierdzenie? Mogę poprosić o poparcie faktami?
"Bezsporne fakty są takie: Kamiński przez wiele lat był politykiem PiS, po nominacji na stanowisko działał na korzyść swojej partii (choćby nawoływanie na kogo trzeba głosować), brak mu kompetencji do pracy policyjnej i śledczej. Wojtunik nigdy nie działał w żadnej partii, całe życie jest związany z policją, ma w tej pracy niewątpliwe sukcesy."
Zarzut działania na korzyść partii w mniejszym lub większym stopniu można niestety postawić prawie każdemu szefowi służb. Wojtunik w krótkim okresie po objęciu stanowiska udzielał wywiadów krytycznych wobec poprzednika, głównie w antypisowskich mediach, i sprzyjał we wszystkim ekipie PO w sporze z MK. Ścios wykazał bezbłędnie jego hipokryzję - bo w tych wywiadach zarzuca MK dokładnie to za co był odpowiedzialny jako szef CBŚ.
Czy próba ograniczenia prawa MK do publicznej obrony, kiedy był on mieszany z błotem przez Tuska i jego współpracowników nie jest działaniem partyjniackim? Czy milczenie i nie komentowanie w prasie burzliwych kampanii polityków PO wyolbrzymiających groteskowo wagę roboczej wewnętrznej analizy CBA polegającej na opracowaniu donosów branży hazardowej i przedstawiających ją jako dokument Kamińskiego (on zdaje się nie doszedł nawet do MK); analizy przesłanej do komisji właśnie przez CBA - czy nie jest działaniem partyjniackim?
Możesz oczywiście udawać, że Wojtunik jest niezależny i obiektywny, bo był całe życie polcijantem i nie był nigdy politykiem, ale fakty są też takie jak opisałem powyżej.
-
Hiena cmentarna ...w roli prokuratora....
Zbysiu...chłopiec na posyłki Sobiesiaka .....oskarża wszystkich z Kamińskim na czele....to beszczelność, arogancja i tupet, charakterystyczne cechy Działaczy Platformy ...takich jak Niesiołowski, Karpiniuk, Palikot itp. I tu widać tą strategię PO, dlatego tak późno sklada wyjaśnienia wlaśnie Chlebowski. W państwie o odpowiednich standartach demokratycznych taki mafiozo dawno byłby wdeptany w błoto...., zeby nigdy nie kalał honoru....polskiego parlamentarzysty-posła . A już Mężem Stanu nie można nazwać wielu....podkreślam bardzo wielu posłów i członków Rządu. Chlebowski schańbił i Rząd i Polski Parlament.
-
@Robb
Zgadzam się z opinią , że Chlebowski troszczył się o skarb państwa.... szkoda, tylko że o skarb Państwa Sobiesiaków.
-
Ma Pan rację
To skandal, że taki ktoś jak Chlebowski ma w ogóle czelność się bronić. A już to że wytyka przy tym kłamstwa Kamińskiego to zbrodnia przeciw ludzkości.
Powinno być tak - oskarżyciel, ew. świadek oskarżenia i koniec. A najlepiej gdyby proces Chlebowskiego prowadził sam były szef CBA - jako oskarżyciel, sędzia i obrońca w jednym. Dałby radę, skoro jest taki uczciwy.
Pozdrawiam!
-
Wyłączyłem ten bulgot krasnala
Zbychu łże jak pies. Uszy puchną od kłamstw. No nie. Nie da się zdzierżyć takiej perfidii.
-
Dlaczego miałoby się nie udać?
Nie każdy jest taki czepialski jak Pan. Idę o zakład, że inni dziennikarze pójdą tropem Zbycha i jedynym winnym będzie Kamiński.
-
@autor
zaczyna sie pocić ;-)
-
@Łukasz Warzecha
widać, że był trenowany wiele godzin, ale i tak nie udało się wyeliminować tych uśmieszków pokazujących że sam nie wierzy w to co mówi.
-
pan przewodniczący
dużo "puszcza". no, ale możne tak mi się tylko wydaje ...
-
> szkolenie medialne
Stawiam na Tymochowicza, intonacja momentami mocno lepperowska
-
Wytrenowany Chlebowski jeszcze zacznie sie pocic....
Zdaje sie ,ze zaczyna,przesluchuje Wasserman...
@ Agnieszka M.
Z Sawicka sie udalo???
Co sie udalo???
Pani w to uwierzyla??? W ten cyrk???
Wiem ,ze pani ona nie nabrala,czy nabrala kogos?
Mysle,ze nie
To syndrom "Lepiej z Tuskiem stracic,niz z Kaczynskimi zyskac",zacznijcie zastanawiac sie jak go zmienic,bo za rok beda mieli WSZYSTKO...
Pzdr
-
@nocnik
właśnie
pisałem to juz patrząc na wypowiedź chlebowskiego na początku że w momencie jak wypowiadał nazwisko tuska i kamińskiego miał taki sam grymas na twarzy
pogarda
więc moim zdaniem jest on przez PO zostawiony na odstrzał, musi sobie radzić sam
-
@
Padł mi przekaz TV z komisji. Czy inni też tak mają?
-
@taki jeden
tvn24.pl
-
@mlodyw
Sz.Panie, zapytałem " eumenesa"przy poprzednim wpisie p.Warzechy przytaczaj ac jego wypowiedź:"Wojtunik nigdy nie działał w żadnej partii, całe życie jest związany z policją, ma w tej pracy niewątpliwe sukcesy."
Nieśmiało proszę o listę tych sukcesów p.Wojtuniuka.
Jak Pan myśli, odpowiedział? Oczywiście, że nie, ale płodzi te wpisy przy każdej okazji niczym "rozpłodowy królik"
-
Panie Łukaszu
ta postawa ma swoja nazwę "idzie na wydrę"Jest przekonany ,ze atakując zrobi dobre wrażenie.Przedstawił się jaki niezłomny działacz o dobro Polski i Polaków.Przedstawił swój i partii dorobek.Swoje zadanie wykonał.A jak Komisja teraz go rozkręci zobaczymy.
-
@poltergeist
nie wydaje ci się, że trochę spłaszczyłeś? to nie są prostacy, jeśli rozumiesz co mam na myśli.
-
Szanowny Autorze
W poprzednim poście wspomniał Pan o POMYŁCE, którą popełnił Kamiński, dezinformując opinię publiczną, czego dotyczą słowa "na 90% załatwimy Rysiu"
Nie dotyczyły one jak Kamiński dezinformował (kłamał, zmyślał?) potencjalnej straty Skarbu Państwa w wysokości 600.000.000 zł, a zupełnie innej sprawy - interwencji w sprawie zamkniętego kasyna.
Ma to ścisły związek z Chlebowskim, który odszedł, jako osoba od załatwiania ustawy hazardowej ze szkodą dla Skarbu Państwa. Tymczasem poważną szkodę wyrządził Kamiński - "pomylił się" - piękna rekomendacja na szefa CBA.
Z tego powodu zeznania Chlebowskiego są zrozumiałe. Musi się tłumaczyć z nieprawdziwych informacji podanych przez Kamińskiego, które obiegły Polskę i zaczęły własny żywot jako prawda.
-
Panie Łukaszu ten numer nie przejdzie. Ludzie nie lubią kiedy traktuje się
ich jak idiotów. Ale w tzw. międzyczasie Ministerswo Prawdy czyli media wierne Najjaśniejszemu Panu na czele z GW będą naciskać na prokuraturę.
Pozdrawiam. To są stare numery.
-
@Skorpion48
Sukcesy mógł mieć, tak jak MK miał sukcesy jako szef CBA. I to też niewątpliwe. Mnie bardziej frapuje ta dziecięca naiwność eumenesa, że Wojtunik był policjantem zatem nie zachowuje się partyjniacko. A przecież jest już szereg przykładów usłużnych działań Wojtunika.
-
To jest wyjątkowo bezczelny sukinsyn
Własnie pełen troski o ojczyznę, skarb państwa, praworządność Zbychu nadaje tak:
"Nie po to przywódcy Solidarności walczyli, zżebyśmy teraz mieli rezygnować ze swoich konstytucyjnych uprawnień"
T
-
Panie Łukaszu, ja też na bierząco, ale dalej w czasie
Mimo tej całej wystudiowanej tygodniami, w wiekszości zakłamanej szarży słownej Zbycha, posłowie PiS mieli szansę zdyscyplinować ten słowotok kontynuowany w fazie ptań. Przecież on nie odpowiada prosto NA ŻADNE PYTANIE. Zabiera im czas. Kluczy i lawiruje. Przynajmniej Wasserman powinien był zmusić go do zeznań wg zasad kk, które przecież mają tutaj zastosowanie. Niestety, przeważające wrażenie jest takie, że Chlebowski onieśmiela posłów z opozycji. Głupie to i niezrozumiałe.
-
panie Łukaszu to że weterani ustawianych przetargów
ustawiają komisje sejmowe to w końcu nic dziwnego - nieprawdaż? Robią to co robili :)
A że to jest działanie destrukcyjne dla państwa, działanie wbrew racji stanu- przecież ludzie z zewnątrz to widzą, to w końcu drobiazg.. prawda.
-
Panie Łukaszu - to PO DRUGIE jest bardzo ważne. Kto szkoli....?
Cała PO szkolona jest jednakowo. Rzuca sie to w oczy przy wypowiedziach każdego POpaprańca, instrukcja taka sama - jedną z zasad, jaką szkoleniowiec przekazuje im jest "jak cię zapytają na dany temat, ty odpowiadaj na jaki ty chcesz".
Zapamiętałam to z artykułu I.Jankego.
Pachnie mi to GRU, czy czymś takim....
Myślę, że jest w granicach możliwości dziennikarzy ustalić kto POpaprańców szkoli w ogóle, i kto personalnie wyszkolił Chlebowskiego i pozostałych aferałów z PO,którzy zeznawać będą przed komisją śledczą ds afery hazardowej.
Dobrze, że Pan skomentował toto na bieżąco.
Są granice wytrzymałości dla bezczelności aferałów.
Pozdrawiam
-
Przygotowali go perfekt
Panie Redaktorze.
Czy Pan przypadkiem nie przekazał tych dokumentów Chlebowskiemu o które pytał p.Wassermann? Ciekawe prawda? Dokumenty ściśle tajne w rękach Chlebowskiego mówią wszystko.Machina kłamstwa,obłudy PO ruszyła z wielką siłą.Aż się przeraziłem przed telewizorem....
-
Przepraszam, bieżąco
a nie przez rz
-
@Infidel.
A fragment "od roku blokuje dopłaty" jak Pan zinterpretuje?
-
@wiesława
"Nie po to przywódcy Solidarności walczyli, żebyśmy teraz mieli rezygnować ze swoich konstytucyjnych uprawnień"
***
Zupełnie jakby naśladował Wassermanna...
-
@Infidel.
"Tymczasem poważną szkodę wyrządził Kamiński - "pomylił się" - piękna rekomendacja na szefa CBA".
Może Pan słusznie pisze, ale prosiłbym o źródło Pańskiej wiedzy, że chodzi o "pomyłki" i "dezinformacje" Kamińskiego, a nie zupełnie innych osób, wcale z CBA nie związanych - dziennikarzy i polityków. Bo istnieje też możliwość, że Pan rozsiewa potwarze i pomówienia, nie korzystając z takich uprawnień, jak poseł Chlebowski, który może w swojej obronie kłamać.
-
Kto na chama?
Ten, kto Chlebowskiemu dał tajne dokumenty.
-
@mintekst
Szkoda, że Wassermann tutaj nie docisnął. Pytanie było przecież jasne i precyzyjne: ma pan zgodę prokuratury albo nie. Koniec, kropka. Coraz bardziej jestem przekonany, widząc reakcję Zbycha na cytowanie fragmentów podsłuchów, że kluczową rolę odgrywa w tym spektaklu prokuratura, która zza kulis utrudnia pracę posłom opozycji.
-
@yarc
"poseł Chlebowski, który może w swojej obronie kłamać."
Poseł Chlebowski występuje przed sejmową komisją śledczą w charakterze świadka. Złozył przysięgę, że będzie mowił prawdę, nie pomijając niczego co jest mu wiadome. Jeżeli świadek kłamie, to naraża się na odpowiedzialność karną.
-
Ale tak się dzieje, jak się przesłuchuje ....
głównego oskarżonego po 3 miesiącach od czasu "capnięcia za tyłek".
Droga " na chama " to jego jedyna droga - w dodatku sprawnie przygotowana przez grupy wizerunkowe.
Szanowny panie, wielce szanowny panie, bardzo pana szanuję, proszę mi wierzyć, naprawdę, uczciwie, mam wielkie zasługi, jestem wdzięczny ..... ble, ble, ble.
Jestem przekonany, że będzie tak jak zawsze ... skundleni urzędnicy i parlamentarzyści, w skundlonym państwie unikną kary i odpowiedzialności.
Koszty procesu pokryje Skarb Państwa - czyli ja.
-
Łukasz Warzecha.
"Śledczy PO mają asystentów i część mediów po swojej stronie – wystarczy zobaczyć, jak o obradach komisji informuje „GW”"
Śledczy PiS pracują sami i nie mają żadnych mediów po swojej stronie – wystarczy zobaczyć, jak o obradach komisji informuje „Rz”.
Acha, ofensywa Mario i PiSu nie była zmasowana. Oni tylko nieśmiało coś bąkali pod nosem.
Pan jest na prawdę spostrzegawczy i bezstronny.
-
Oskarżam! (a trzeba będzie zweryfikować fundamenty historii publicystyki)
Komisja przesłuchująca tego Wujka Samo Dobro (aka Zbigniew Chlebowski) powinna spalić się ze wstydu.
Jak można było go posądzać o coś niezgodnego z art.20 ustawy o mandacie posła i senatora?
Toż to dyjament gwiaździsty!
I wcale mnie teraz nie dziwi, że tak stanowczo oskarża.
Tyle, że trzeba będzie czym prędzej napisać poprawkę do Wiki - bo od dziś to nie już nie Emil Zola dzierży palmę pierwszeństwa w walce o standardy w życiu publicznym...
" width="350" height="464">
pozdrawiam
-
@Łukasz Warzecha a ja myślę że to obraz nacisków służb
na prokuraturę, które prowadzone są niezależnie - kto wie jaki w tym udział ma np Komorowski czy Bondaryk.
Sprawa UTAJNIENIA jawnych dokumentów od samego początku zaraz po Okrągłym Stole towarzyszyła wprowadzaniu agentów do biznesu i firm prywatnych, które potem w ustawianych przetargach realizowały zamówienia publiczne.
-
Zbychu zaczyna puszczać?
Ostatnie jego wypowiedzi to - między innymi - próba zasugerowania, że może wrobić Tuska w przeciek.
-
@ autor nie bez znaczenia w tej kwestii jest postawa Sekuły
- przewodniczącego komisji, który ową sprawę również utajnia, a więc w całą akcję jest zaangażowany.
-
@Łukasz Warzecha
Panie redaktorze
Ja także zdziwiłem się że p.Wassermann nie dopytał do końca o te tajne dokumenty.Ale po twarzy Chlebowskiego widać było jak trudne było to pytanie.Machina kłamstwa i propagandy ruszyła z wielkim impetem ale czy ktoś o zdrowych zmysłach nie zauważa tego.Nawet po tym co pisze GW czy tacy dziennikarze jak Wołek czy Żakowski można ulec temu?
-
@poddaje pańskiej ocenie również fakt iż wczoraj przy przesłuchaniu
Cichockiego nie kto inny jak Sekuła komentował wniosek posła Arłukowicza o udostępnienie materiałów dowodowych na temat premiera Tuska - iż takie udostępnienie (również w trybie tajnym) może być narażeniem uwaga - 'interesu państwa' i to właśnie z jego ust padła propozycja przesiania tych materiałów przez ABW.
-
@rosemann
Nie znam kontekstu.
Bez kontekstu, znaczy że "od około 12 miesięcy blokuje dopłaty". Nie sądzę, abyśmy mieli do czynienia z rokiem kalendarzowym, lecz z fizycznym.
-
@LW
Rzeczywiscie, ZC dobrze sie przygotowal. I to dobrze bo co nam ze swiadka ktory nie jest przygotowany?
Po raz pierwszy slyszymy swiadka z drugiej strony. I moze byc Pan zaszokowany tak jak wielu innych. Kazdy spodziewal sie szlochu, chlipow i proszenie o wybaczenie. A tu mamy kogos kto atakuje. A materialy MK z pierwszego raportu moga okazac sie ciekawsze i tlumaczyc obawy PiSu przed wyciaganiem tego na swiatlo dzienne.
To co naprawde dziwi to brak jasnosci co do:
- jakie sa szkody dla skarbu panstwa,
- czy ktokolwiek osiagnal korzysci z takiej a nie innej ustawy,
- czy ZC popelnil czyny ktore mozna podciagnac pod kk.
Rzuca sie dla mnie w oczy iz komisja nie jest w stanie (do tej pory) stworzyc jasnosci co do podstawowych pytan w tej aferze.
-
jak żeśmy się mylili co do Zbycha
a z niego taki uczciwy i dobry człowiek, społecznik.
On tylko pomagał ludziom i dbał o dobro państwa prawie jak Sawicka, która przeprowadzała staruszki przez ulicę;-)
-
Autor
Pewnie ze sie uda.Zbycho jest debesciak.
Uwazam ze dzisiejszy dzien przejdzie do historii jako pogrzeb komisji sledczych.
Ciesze sie ze prezydentem zostanie ktos z platformy
i PO wygra nastepne wybory.
Tylko taka konfiguracja nauczyc moze Polakow rozumu.
Choc watpie.
-
Baldzo wasną rolę w dojsciu do plawdy odglywa pan ...
psewodniconcy komisji M.Sekula.
Naczelny cenzor i recenzent pytań i ... odpowiedzi.
Pseplasam ...
Jus nawet wiem jaki moze być koncowy lapolt komisji ... nie bylo afely hazaldowej.
Jest afela PiS - u i SLD.
-
@yarc
O stracie Skarbu Państwa zarówno w przypadku "Ustawy o grach losowych...", jak i o stoczniach mówiła informacja (raport) CBA, którym posługiwał się Kamiński. W pierwszym przypadku padła kwota 600.000.000 zł, a w drugim 150.000.000 zł.
Sugeruje Pan, że dziennikarze wyssali kwoty z palca?
Proponuję wejść na stronę CBA, w zakłdakę jakiej wartości mienie zabezpieczyli, a potem w zakładkę (której nie ma), jakiej wartości mienie zostało zwolnione z zabezpieczenia.
-
"Co się nie uda, co się nie uda..."
Logik Urbaniak już od dawna był pewien, że się uda.
W krótkiej perspektywie może się uda, ale raczej nie w długiej.
PS Relację na żywo w "GW" pisze Michał Protaziuk (prot), w niedawnej przeszłości aktywny działacz "Młodych Demokratów", warszawskiego oddziału młodzieżówki PO: http://mariusz.jelonki.net.pl/biuletyn_numer_7.html
-
@nocnik
Pogarda – stan uczuciowy będący mieszaniną braku szacunku i niechęci
pogarda jest normalnym ludzkim uczuciem, a ja piszę o tym jaki jest przekaz mowy ciała
człowiek nie zdaje sobie sprawy, że niektórych grymasów nie da sie ukryć
-
Pani Bogusława Tyszkiewicz
napisała piękny tekst "Ucieczka w nikczemność" odnoszący się do prób PO rozwiązania Komisji Śledczej przez odwołanie posłów PiS.
Teraz po tym co wyrabia Chlebowski czekam na post "Ucieczka w bezczelność".
Czekam i na Pana, co Pan powie w Tvn24, czy w Antysalonie.
Pozdrawiam
-
poltergeist:)
..., ale można je pokazać:)
.przepraszam; jest przerwa obiadowa:) kapuśniak na mnie czeka:) a dobry jest jak cholera:)
.pozdrawiam.
-
Dociskany Zbychu przyznaje się
że "okłamał Sobiesiaka" obiecując mu, że coś załatwi.
Ja już nie chcę zgadywać, co to oznacza dla wizerunku PO w środowisku jej sponsorów, ale dlaczego poseł RP okłamuje porządnego biznesmena?
-
Oskarżam! / J'accuse - w oryginale
Komisja przesłuchująca tego Wujka Samo Dobro (aka Zbigniew Chlebowski) powinna spalić się ze wstydu.
Toż to dyjament gwiaździsty!
I wcale mnie teraz nie dziwi, że tak stanowczo oskarża.
Tyle, że trzeba będzie czym prędzej napisać poprawkę do Wiki - bo od dziś to nie już nie Emil Zola dzierży palmę pierwszeństwa w walce o standardy w życiu publicznym...

- ciekawe czy zgodnie z obowiązującym prawem poseł Chlebowski zgłosił Marszałkowi Sejmu, na piśmie, próby kontaktów ze strony osób nie będących zarejestrowanymi lobbystami w sprawach związanych ze stanowieniem prawa?
Pozdrawiam
-
@yupiter
Tak :)
A najlepsze jest to, że znalazłaby się spora grupa ludzi, którzy by w to uwierzyli :)
A czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego "śledczy nie może zadawać podchwytliwych pytań" ? To jedna z zasad, które wymienił przewodniczący !!!
-
@Infidel.
W kontekście rozmowy telefonicznej z Sobiesiakiem, w której Drzewiecki skarżył się, ze mu Grzesiek i Miro nie pomagają i on biega przy tym sam i od roku blokuje dopłaty. Chyba tak to leciało...
Z szacunkiem
-
W jednym Chlebowski ma rację - osądzono go praktycznie "z góry"
podczas gdy na razie NIKT, nawet idol PiSiorów Mario Kamiński nie przedstawił NAJMNIEJSZYCH DOWODÓW realnego przestępstwa! Wątek spotkania na cmentarzu jest istotnie groteskowy i idiotyczny, nic tu Chlebowskiego nie usprawiedliwia. ALE TO DO CHOLERY JESZCZE NIE JEST PRZESTĘPSTWO!! A PiSiory uczepiły się tego jako clou "afery" i dostają nudnej już serii spazmatycznych orgazmów.
Zaś te pańskie (i w ogóle PiSiorskie) ciągłe bredzenie o "nieprzychylnych mediach" jest równie śmieszne jak rozmowy na cmentarzu z lobbystami! Opozycyjna PiSokomuna totalnie i bezczelnie zawłaszczyła sobie media publiczne, ma swoją tubę zw. RzeczPiSpolitą, jak szmatławe spribngerowskie tabloidy zwietrzą "aferę" to też są ad hoc po stronie gotowej do linczu "opinii publicznej" więc trzymają stronę PiSu itp.
Aż takie decydujące znaczenie i wpływ na Polaków ma "Wyborcza" i TVN? To tylko dzięki nim koalicja Begerów, Lepperów i Hojarskich z Kaczyńskimi żałośnie przerżnęła wybory? Naprawdę??
Podkreślam - nie bronię Chlebowskiego, wisi mi on i jego ględzenie, a także jego partia, ale tylko ostatnia naiwna blondynka może wierzyć, że budowanie klimatu wokół tej "afery" ma służyć li tylko trosce o skarb państwa, a (OGROMNE) pieniądze podatnika wydawane na CBA nie były wspieraniem całkowicie jednostronnej policji politycznej PiSu!
Ciekaw jestem bardzo, ilu podobnie działających lobbystów by odkryto, gdyby CBA z równym oddaniem podsłuchiwało WSZYSTKICH polityków, nie tylko tych z PO.
-
@Drapieżny Leming szanowny Lwie
wszyscy przecież wiemy że to drapieżny Lew Rywin wywołał całą akcję i obciążył niewinnego Adasia.
Niby dlaczego Zawady Wilanowskie zwie się w W-wie osiedlem Gazety Wyborczej :)
-
nie uda się
"blokuję sprawę dopłat od roku"
Kempa: Co Pan blokował?
Chleb: Nic nie blokowałem
Nie zgodzę się z konkluzją Autora. Taktyka jest faktycznie do bólu tępa, prymitywna i prostacka - ale nawet najgorętsi zwolennicy peo tego nie kupią. Nie tak chamskiego kłamania w oczy. Nie ma szans.
Dziennikarze GW, Lisy, TVN - być może, ale na nich nie trzeba żadnej taktyki. Tam "dziennikarze" po prostu robią co im każą.
-
@karlin
Tak, teraz trzeba dopytać Chlebowskiego dlaczego poseł oszukuje swojego wyborcę co do działań jakie rzekomo podejmował? Dlaczego nie mógł powiedzieć Sobiesiakowi prawdy?
-
@kgs
Drobna różnica,Kamiński wykrył mafię w rzadzie i nie ma sie z czego bronić a Chlebowski-mafioso został zdemaskowany i ma sie z czego tłumaczyć.Szkoda, że nie znasz dowodów winy chlebowskiego......bo zna je cała Polska. Publikowane były w mediach...chodzi o stenogramy rozmów Chlebowskiego z Sobiesiakiem. Już sam fakt tych kontaktów, nie mówiąc o treści rozmów, świadczy o pozaprawnych działaniach Chlebowskiego-członka Rządu RP.
-
@rosemann
OK. Rozumiem. Należy rozłożyć to na czynniki pierwsze:
- daje dobre świadectwo "Grzechu" i "Miro"
- mówi coś Sobiesiakowi na odczepnego
- istotnie czyni jakieś zabiegi, co da się łatwo ustalić
- jaki skutek mogą mieć czynione zabiegi? Czy negatywny dla finansów publicznych, czy pozytywny?
Dlaczego wszyscy wychodzą z założenia, że człowiek-biznesmen kręci, a nie chce dobrze, tam gdzie urzędnicy pokrecili ?
-
Panie Warzecha,
najlepszym dowodem że sprawa jest na "dobrej" drodze jest powrót Sobiesiaka do kraju.
Koresponduje to z jedną z Pańskich ostatnich uwag na temat kluczowej roli prokuratury: sądzę, że Sobiesiak uzyskał już gwarancję ze strony prokuratury, że nic mu nie grozi, bo łeb sprawie zostanie ukręcony (być może działa w tej materii ten prokurator, czy ci prokuratorzy prokuratury krajowej "zblatowani" z Sobiesiakiem, o którym - lub których - wspominał Kamiński).
Zgadzam się więc z Pańskim generalnym wnioskiem, sformułowanym już wcześniej otwartym tekstem przez Urbaniaka "Co się nie uda?!"
Uda się, uda...
I zgadzam się również z tezą o kluczowej w tym roli prokuratury...
-
@uchachany
Pan Sobiesiak (ksywa Rychu) został upomniany przez prokuraturę, za używanie brzydkich wyrazów w rozmowie z posłem Chlebowskim.
-
@skalpel
"... ale nawet najgorętsi zwolennicy peo tego nie kupią...."
Nie licz na logikę u lemingów :).
W końcu nie po to są ćwiczeni przez lata...
A poza tym, ważne są też kwestie formalne: jak prokuratura, dla przywoitości potrzymawszy przez rok czy dwa sprawę w zamrażarce chwacko ją umorzy, a w zamian za to wypichci (na przykład) Kamińskiemu nową sprawę - o niedopełnienie obowiązków w aferze hazardowej, to będzie miało rozstrzygające znaczenie także propagandowo...
-
@Infidel.
bo człowiek- biznesmen jest w tej sprawie potencjalnym beneficjentem. gdyby Zbychu tym swoim bólem stóp od biegania i blokowania podzielił się, na ten przykład, z małżonka, to bym może przyjął, że to szlachetny człowiek i prawy polityk. Rozmowa o blokowaniu z gościem, który na "blokowaniu" korzysta i, tak przy okazji, łoży na posła kampanie, wygląda zgoła odmiennie i do odmiennych wniosków mnie prowadzi
-
@uchachany
Kaczyńskiemu przez długi czas nie udawało się przekonać opinii publicznej o istnieniu tzw. układu. Wydaje mi się, że niemożliwe staje się dziś możliwe i wsparcie dla PiS- owskiej tezy przychodzi ze strony z której Kaczyński by się tego najmniej spodziewał. Na dobrej drodze jest Platforma Obywatelska do udowodnienia tezy o toczącym Polskę układzie korupcyjnym, uwikłaniu władzy w przekręty, ciemne interesy, zdradę stanu itd. Sobiesiak wraca do kraju tzn, że wszystko wraca do "normy" czyli do uzgodnień okrągłostołowych. Policzmy głosy Panowie .......
-
@uchachany ale przez kogo? Czy któryś z panów zwrócił uwagę
na fakt, że zarówno wczoraj pan Cichocki jak i dziś pan Chlebowski używali tych samych poetyckich sformułowań? 'wydawało mi się naturalne' , 'etyczne' itd? :)))))))
A może twierdzi pan że potknięcie (dobitnie świadczące o emocjach) na oświadczeniu o odpowiedzialności wobec prawa- potknięcie właśnie w tym punkcie to nie miernik - taki na jakim opiera się wykrywacz kłamstw? :)
-
> Drapieżny (???) Leming
"Podkreślam - nie bronię Chlebowskiego, wisi mi on i jego ględzenie, a także jego partia"
Wybrałeś sobie niewłaściwego nicka. Takich, którym wisi, czy przestępcy, albo kłamcy robią ich w trąbę nazywa się po prostu lemingami. Po co ta pretensjonalność?
-
@bielik poprawka - Macierewiczowi.
:). Bądźmy sprawiedliwi.
-
> Skalpel
"Taktyka jest faktycznie do bólu tępa, prymitywna i prostacka - ale nawet najgorętsi zwolennicy peo tego nie kupią."
To właśnie do nich adresowana jest ta taktyka. No przecież nie do trzeźwych i myślących. Spójrz na ten zapał, z którym bronią swojego premiera i przewodniczącego klubu. A przecież mimo, że im wszystkim Zbychu nawet gdyby chciał nie mógł załatwić, bronią go jak niepodległości.
-
@rosemann
Ja nie jestem przekonany, że przy okazji kiedy biznesmen korzysta, to nie korzysta przy tym polski podatnik (takie jest amerykańskie pojęcie biznesu w przeciwiństwie do postsocjalistycznego). Restrykcyjne, źle wdrozone przepisy, robią więcej szkody niż pożytku.
Nie oszukujmy się - zyjemy w zbiurokratyzowanym kraju, gdzie rządzi pieczątka, papier firmowy, i jakis przepis prawa po stronie urzędu. Mam do czynienia często z pewnymi sprawami i gdybyn chciał naprostowywać, nigdy bym niczego nie zalatwił, przez ludzką niechęć.
Ile to razy tworzyłem sobie jakieś pisma? Papier byl, sprawa byla załatwiona.
Z Sobiesiakiem i Chlebowskim wykonałbym przede wszystkim rachunek zysków i strat - symulację oczywiście. Bo może się okazać, że faceta trzeba ozłocić.
Wszyscy tutaj, a napewno większość, podchodzi do sprawy z mentalnościa urzędnika kontroli skarbowej, a to mentalność psa, który by zagryzł ofiarę-żywiciela.
Ile osób fizycznych wpłaciło na kampanię PO i PiS? Są tacy, którzy płacili na jednych i na drugich.
-
@autor
zamiast:
"Nie twierdzę, że zarzuty Chlebowskiego o permanentne kłamstwa i brak uczciwości wobec Kamińskiego są słuszne choćby w jednej setnej."
lepiej:
"Nie twierdzę, że zarzuty Chlebowskiego wobec Kamińskiego o permanentne kłamstwa i brak uczciwości są słuszne choćby w jednej setnej"
coby nie wyszło, że Chleb zarzuca komu brak uczciwości wobec Kamienia.
serd,
mgk
-
@wiesława
"... Sobiesiak... został upomniany przez prokuraturę, za używanie brzydkich wyrazów "
Może było to przedmiotem dealu między prokuraturą a Sobiesiakiem :)
-
@autor cd. sprawę etyki wprowadził Cichocki a dziś Chlebowski rzęsiście
o etyce a potyka się kolejny raz na kwestii łamania prawa....
znamienne :).
-
Im dłużej Zbychu snuje swoją "narrację"
tym gorzej dla niego.
-
@uchachany no ale deal trudno będzie zakończyć skoro Chlebowski
po raz kolejny robi czeskie błędy zawsze w tym samym punkcie wypowiedzi- dotyczącej łamania prawa.
Wersja 'etyczna' zapoczątkowana przez Cichockiego jednak nie przejdzie :). Fizjologia układu nerwowego daje się panu Chlebowskiemu we znaki....
-
@biedronka
To potknięcie Chlebowskiego przy rocie przysięgi to jedno z dwojga:
- albo takie drobniutkie przejęzyczenie freudowskie związane z tremą przed wyuczonym wystąpieniem (może jak Gołota, musi się stopniowo rozgrzewać, żeby powalczyć, a z początku jest spięty)
- albo inwestycja na przyszłość: gdyby jakimś cudem udało się oskarżyć go o krzyworzysięstwo, będzie to argumentem, że wcale nie zaznawał pod przysięgą, więc oskarżenie jest bezprzedmiotowe :)
(To oczywiście w przypadku, gdyby się nie poprawił i nie złożył przysięgi lege artis; dodam od razu, że początku nie widziałem, więc nie wiem jak było)
-
@all brothers & sisters polecam państwu ten wpis odnośnie
wczorajszego i dzisiejszego przesłuchania i pana Sekuły a także gry PO:
http://rk3745.salon24.pl/65274,czy-tajemnice-panstwowe-sluza-polsce
-
@uchachany ale są już dwa. Punkt ten sam prawo :)
:)
-
Witajcie w MISIU, to real nie film!
Te same klimaty,przechodzenie z tragarzami, wazelina,tym razem nie do szafy a do p.Kempy i Wasermana.Stanislaw Bareja wiecznie zywy!!
-
@Infidel.
"Sugeruje Pan, że dziennikarze wyssali kwoty z palca?"
Interesuje mnie, kiedy pan Kamiński przedstawiał te fakty (kiedy nie jakaś informacja, tylko pan Kamiński to czynił) i jak je opisywał. Czy mówił na przykład, że to wyliczenia Ministerstwa Finansów, czy jego funkcjonariuszy, czy coś jest zbiorem plotek, czy raportem. Krótko mówiąc, nie to, co się mu przypisuje, tylko to, co rzeczywiście mówił. I jakiś dowód, że to CBA stoi za przeciekami do prasy, a nie ktoś zupełnie inny, powiedzmy - z partii wchodzącej w skład koalicji.
-
Czy Zbychu ukradł
rolę Tuskowi? "Zapożyczył" zwroty przysługujące do tej pory premierowi-"Uwierzcie mi", "Proszę mi uwierzyć", itp. Czyżby PR-owcy PO zaczynali "robić bokami"?
-
brakuje jednego pytania
i dotyczy to wszystkich świadków.
CZY SA GOTOWI POODDAC SIĘ BADANIU NA "WYKRYWACZU KŁAMSTW
Wiadomo, ze to nie dowód procesowy, co najwyżej opinia służąca do ewntualnego wątku.
-
Jesli afery nie ma, to...Tusk na prezydenta, a Chlebowski na premiera!
A na powaznie: zniesmaczony ogladalem przesluchanie Zbysia, ale nie wytrzymalem do konca i wylaczylem pudlo.
To jak ogladanie meczu pilkarskiego, ktorego wynik z gory ustalono... Lepsza druzyna co jakis czas wychodzi na pozycje strzalowa, i jest faulowana na polu karnym, ale sedzia tego nie widzi... Malo tego, jesli nawet prawidlowo strzela bramki, to sedziowie odgwizduja spalonego...
Za to patalchachy dostali w prezencie od sedziow juz 3 karne,
i prowadza juz 3:0...
Ma Pan racje: Chlebowski wykorzystal te dodatkowe 5 tygodni swiadomie sprowokowane wyrzuceniem Kempy i Wassermannna, aby ukonczyc intesywne szkolenie (mozliwe, ze u tego samego specjalisty od wizerunku co Lepper).
Malo tego: na pewno ustalal wszystko z przewodniczacym i dwoma czlonkami z PO...
Czyli, znowu PiS i wszyscy uczciwi ludzie w Polsce zostali zrobieni w trabe!
Pozdrawiam
-
Bedzie czesc II wpisu?
Po tym jak Autor mial okazje wysluchac/zobaczyc cale przesluchanie? Jest co komentowac, 9 godzin pytan i odpowiedzi.
-
Napaść Chlebowskiego na M. Kamińskiego jest zupełnie nie uzasadniony....
bo okazał się on autentycznym pasjonatem walki z korupcją. Doprowadzając do wykrycia afery gruntowej przyczynił się do utraty władzy przez PiS, bo J Kaczyński wolał poddać się weryfikacji wyborczej, niż rządzić dalej z Lepperem. Szkoda p. Łukaszu,że tej sprawy Pan nie zauważa.
-
prowokacja Kamińskiego w celu obalenia Premiera
ma 10 większy ciężar gatunkowy niż potencjalne konszachty Chlebowskiego w sprawie dopłat.
Automaty wprowadziło SLD , Pis tego nie zatrzymał.
PO wprowadziło restrykcje dla branży hazardowe przy oporze Pisu.
Takie są fakty.
Chlebowski za nie etyczne zachowania wypadł z polityki i słusznie.
-
"Zbychu idzie na chama. Uda się?"
"Czy taktyka PO ma szansę się przebić?"
Pan Redaktor zajął się przyjmowaniem zakładów wzajemnych, czy to tylko przejaw dziennikarskiej bezsilności ?
Piszę w lubczasopismach
-
09.02.2012 05:03
-
08.02.2012 14:21
-
11.01.2012 20:06
-
11.01.2012 18:10
Ostatnie notki
-
Opowieść o przywództwie
„Problem w tym, że ludzi obchodzi dzisiaj tylko to, co czują, a nie to, co myślą. Dla mnie ważne jest, co...
09.02.2012 21:09 21 -
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
Pogrzeb Wisławy Szymborskiej, zgodnie z życzeniem zmarłej, będzie świecki – przeczytałem dzisiaj. I jakoś...
08.02.2012 12:57 302 -
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
Czy za swoich zwolenników odpowiedzialny jest lider opinii? Hm, trudna sprawa. Powiedziałbym, że dla...
11.01.2012 12:15 197
Moje ostatnie komentarze
-
A cytat z Pythonów na temat nowego logo LibDemsów - genialny!
09.02.2012 23:06
-
Znakomite! Dzięki!
09.02.2012 22:59
-
Tak, to jest zaakcentowane, ale jeśli obecna na pokazie Magdalena Środa spodziewała się, że...
09.02.2012 21:26
-
Kolejny raz robi Pan z siebie - wiadomo kogo. Bo nawet nie wie Pan, jaką funkcję pełnię w...
08.02.2012 23:53
-
"Zaczytując się w poezji Szymborskiej doczytał się Pan w niej wyłącznie, że była...
08.02.2012 23:44
Najpopularniejsze notki
-
Na jakim marszu byłem
komentarze: 335
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 302
-
WOŚP - dlaczego nie wielbię Owsiaka
komentarze: 288
-
Nietykalni święci
komentarze: 209
-
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
komentarze: 197
Aktywne dyskusje
-
Opowieść o przywództwie
komentarze: 21ostatnio: MUSTAFA
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 302ostatnio: XAOO
-
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
komentarze: 197ostatnio: SOWINIEC
-
Trzy sprostowania - biali kontra czerwoni
komentarze: 110ostatnio: LUK
-
WOŚP - dlaczego nie wielbię Owsiaka
komentarze: 288ostatnio: ALEKSANDRA
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Antoni Dudek 100 630
- Fakt - Opinie 189 58
- Free Your Mind 1406 59282
- Grim Sfirkow 442 6610
- Jacek Korabita Kowalski 304 510
- kataryna 333 4815
- Kot z Cheshire 189 1896
- Marek Magierowski 15 0
- Miroslaw Barszcz 0 35
- Tomasz P. Terlikowski 448 1468


Pozdrawiam