Kompromitacja Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka
-
No bo pierwsi będą ostatnimi
-
GW to samo zlo
nie należy tej gazeciny czytać a padnie jak Trybuna.
-
problem w tym ze nie kazdy moze glosic obrazliwe poglady
nie ma to jak wolność słowa w salonie24.
http://miroslawkraszewski.salon24.pl/145156,czy-redakcja-salonu24-holubi-chamstwo-i-klamstwo-amsterna
http://miroslawkraszewski.salon24.pl/144568,do-pana-igora-janke-o-zablokowanie-chamstwa-w-salonie24
http://miroslawkraszewski.salon24.pl/145029,morderczy-marketing-chamstwa-w-salonie24
-
@ autor
Nie ma zadnego rozsadnego powodu dla ktorego krzyze i inne symbole religijne powinne wisiec w miejscach publicznych, w szczegolnosci w szkolach. Twierdzacy inaczej sa po prostu rozwydrzonymi wojujacymi ewangelizujacymi katolikami.
Gdzie sie podzialy stare dobre domy katechetyczne?
-
@Mirosław Kraszewski
Wiedziałam :)))) Nie mógł Pan i tu się nie udzielić :))) Specjalnie wlazłam, żeby zobaczyć, czy Pan już tu siedzi i bingo!
-
Łukasz Warzecha
Zapomniał Pan dodac jeszcze jednej kwestii.Ta grupka licealistów z Wrocławia została właściwie już "namaszczona" przez Gazetę Wyborczą do pionierskiej walki z krzyżami przez młodych ludzi w Polsce. Proszę zobaczyc.Licealiści to prawie dorośli ludzie, prawie robi tu jednak wielką róźnicę, bowiem można z nich uczynic bohaterów walki o "nowego człowieka"...Skąd my to znamy?
-
Niezauważenie...
Niezauważenie zaczynamy zapominać czym jest wolność słowa. Najgorsze jest jednak to, że ogólnie ludzie nie mają poczucia POTRZEBY WOLNOŚCI. To jest zjawisko, w które wpisuje się ta awantura i szereg innych, w których ogranicza się wolność człowieka.
To o wiele szerszy problem niż to, o czym Pan pisze.
-
@
w podobnej sprawie, polecam mój ostatni wpis
-
@Voit
Widzę, że sama zaczynasz mieć obsesję.
-
@Ufka
Chyba inaczej rozumiemy państwo.
Prezydent, druga czy dziesiąta osoba w państwie to tylko urzędnicy służący obywatelom.
Ale drwiny z obywatela, który nie ma dla swojej obrony nic ponad to państwo, to dla mnie sprawdzian, czy to państwo jest też moje, czy tylko dla równych i równiejszych przy żłobie.
-
@mike77
z Powstania Listopadowego?
Oni mieli jeszcze mniej lat.
-
Ooo nie! Myli się pan, są dopuszczalne negatywne oceny!
WOBEC KATOLIKÓW!
Ile jest wobec nas katolików negatywnych ocen, ile oskarżeń, ba w ocenie wielu osób katolicy sa oskarżeni o niemal całe zło tego świata!
I co? I nic, HFPC nigdy się nie ujęła za nami katolikami. Ja w każdym bądź razie nie słyszałem.
-
prawo do wolnosci głoszenia poglądów..
nie usprawiedliwia obrażania kogokolwiek. Pan prof.jak przystało na "wybitnego filozofa, tłumacza i komentatora dzieł Platona", mogł użyć bardziej dyplomatycznego języka.
O wiele ważniejszym od tego czy to „rozwydrzone i rozpuszczonynee przez rodziców smarkacze” jest to, że to zorganizowana akcja "racjonalistów", a nie jak to probowała przedstawić GW, oddolna inicjatywa grupki licealistów.
-
@mnich zarazy
Kościoła nie stać na adwokatów?
Żartujesz? ;)
-
@ Autor
Szanowny Panie Łukaszu,
Pan dobrze wie i nie ma co udawać, że nie, że owa HFPC to w POlsce towarzystwo tożsame z KORem po odejściu patriotów (określam to z całą świadomością w ten właśnie sposób).
Innymi słowy: HFPC to jedna z form występowania potrockistowskiej lewicy laickiej.
Nie ma powodu do zdziwienia tą właśnie postawą i tym właśnie działaniem HFPC. Mnie dziwi tylko, skąd u spadkobierców dorobku gułagów to C.
Pozdrawiam
-
marior
Ale głupców nieraz należy nazwać po imieniu. Bo szanowanie ich głupot umacnia w nich przeświadczenie własnej "mądrości", a tym samym pomagamy im w szkodzeniu sobie i innym.
-
@ Łukasz Warzecha
W przeciwieństwie do Pana, mam nadzieję, że Ryszard Legutko nie pojawi się w sądzie osobiście. To byłoby dla Niego uwłaczające, mając na uwadze żenujący poziom Jego przeciwników i absurdalność pozwu.
Tak źle życzy Pan Profesorowi ?
pozdrawiam
-
Panie Redaktorze
Oglądałem ostatnio (jak zwykle zresztą ) program Red Pospieszalskiego o wyczynach naszego sądownictwa w sprawie zbrodni komunistycznych. Choć sam nie zwykłem się wyrażać radykalnie, to chętnie podłączę się do wypowiedzi Red. Cejrowskiego: „von komunistyczni sędziowie i urzędnicy!!!”
Dlaczego o tym wspomniałem. Otóż obawiam się, że w konfrontacji wybitnego intelektualisty, Profesora Legutki z barbarzyńcami - wygrają ci ostatni.
Taka jest natura systemu, który łaskawie nam panował od 45 roku i wcale nie przeminął, jak sądzą naiwni. W tym systemie zwycięża przemoc i brutalne, rozwrzeszczane chamstwo byle tylko szło w sukurs właściwej idei. Wszak terroryzm wynaleźli komuniści.
Ludzie normalni zapędzeni są do narożnika – jeśli milczą to potwierdzają, że wszyscy myślą zgodnie z WŁAŚCIWĄ ideologią; jeśli się odezwą, to stanowią łatwy cel, jako wrogowie ludu, „wolności” (swoiście pojmowanej) i zwolennicy ciemnogrodu.
Wreszcie w sądach i urzędach europejskich (i naszych – w szczególności) zasiadają już tylko zwolennicy „nowomowy” – inni nie są dopuszczani lub wręcz wyrzucani z urzędów.
Potem już tylko wystarczy iść z takimi skandalicznymi rozstrzygnięciami na flagach i bełkotać, że o wyrokach nie wolno dyskutować.
Pozdrawiam.
-
marior
I co z tego, że my katolicy wynajmiemy adwokatów?
Dla dzisiejszych sadów genitalia na Krzyżu to ekspresja wypowiedzi! Szkoda tylko, że inaczej tą ekspresję widz ą w przypadku Półksiężyca czy Gwiazdy Dawida. I jakoś HFPC nie oprotestowuje tych wyroków sądów. Ooo! Co innego jak sąd chce skazać jakiegoś "wyzwolonego" artystę. Tu już wyroki sądu podlegają ocenie!
-
@mnich zarazy
Uważasz ich poglądy za głupoty?
Twoje prawo, ale bez wyzwisk, bo to żadna dyskusja.
-
Horhe
Wyzywajmy większość, oczywiście katolicką!
I przestań KŁAMCO posługiwać się argumentem Inkwizycji bo ta instytucja przy twoich idolach to wręcz kółko różańcowe.
-
@mohairhead
Może i ma Pan rację - przedkładałem własną przyjemność nad wyższe racje. To by była dla tej gromadki o nadmierna nobilitacja i legitymizacja ich awanturki.
-
o takich jak pan bodnar stalin mówił: "użyteczni idioci"
i tyle w temacie
-
marior
Bez wyzwisk?
To proszę to zaapelować do tych wszystkich co nie znając historii inkwizycji, zarzucają nam katolikom niepopełnione przez nas zbrodnie.
Bo to tez nie służy dyskusji.
-
>autor
Kuriozum będzie wtedy gdy sąd przyjmie pozew. To będzie ewenement na skalę światową bo pozywający będzie musuiał udowodnić że jest rozwydrzoną młodzieżą, że są smarkaczami, baranami, itp. Że to ich dotyczy. Pan Legutko nikogo po nazwisku nie wymienił
-
@
Wydaje mi się, że prof. Legutko mógł sobie darować te epitety. Wydaje się też, że nie da się jednocześnie twierdzić, że panna Zuzanna & Co są znudzoną smarkaterią i nieprzypadkowymi działaczami.
Niemniej, próby stawiania Legutki przed sądem są po prostu groźne. I tu pełna zgoda.
I, co najgorsze, jest spora szansa, że Legutko przegra. Bo takie jest prawo w tym kraju mimoz i przewrażliwców.
pzdr
-
@mnich zarazy
Kim są moi idole ?
Pan Warzecha mnie zbanował za ?
-
@marior
"Ale drwiny z obywatela, który nie ma dla swojej obrony nic ponad to państwo, to dla mnie sprawdzian, czy to państwo jest też moje, czy tylko dla równych i równiejszych przy żłobie."
To niech obywatel powie, że Legutko to sklerotyczny dziad, i będzie kwita.
-
@Futrzak
sklerotyczny dziad, który zapomniał, że po gimnazjum nie można zostać profesorem, nie tak dawno zwyzywał sporą część Polaków od bydła
to jest właśnie dzisiejsza Polska
-
Sooky
Nie wiem za co zbanował, nie mój blog, nie ja decyduję.
Określasz się jako ateista (choć chwalisz się, że znasz większość przykazań), więc twoimi idolami jak sądzę są ci wszyscy głosiciele ateizmu...
-
gallux
Chodzi ci o... p.Bartoszewskiego? A fee... jaki ciemnogród!
-
Warzecha nie był...
"Czekam, bo chciałbym zobaczyć starcie wybitnego filozofa, tłumacza i komentatora dzieł Platona, z intelektualnymi miernotami, którym wydaje się, że robią coś arcypoważnego i doniosłego"
Pan będąc w wieku tych licealistów widział czołgi i wojsko na ulicach SWEGO (chyba) kraju.Chciał Pan to zmienić?
Pan będąc w wieku tych licealistów widział, wiedział, czuł, miał swoich idoli, wrogów, zagrożenia...?
Pan będąc w wieku tych licealistów nie był "intelektualną miernotą "(nie postawię znaku zapytania, bo oczywiście PAN Warzecha nigdy NIE BYŁ, intelektualną miernotą). Pan zawsze wszystko wie lepiej i zawsze Panu Bóg podpowiada słowa do tekstu...?
-
@gallux
No jest, ale nie widzę powodu, by go za to pod sąd stawiać.
pzdr
-
@mnich zarazy
ten sam:-) wypuszczony ze względu na stan zdrowia
-
No proszę, jaki miły dzień:
Zebe - trzysta, a Warzecha - bez kozery pińćset!
Gratuluję 500. wpisu, przyznając przy okazji, że tylko dwa przeczytałem, w tym jeden w całości (dawno temu).
-
he, he...
Dziwny to kraj, w ktorym profesorowie, ""wybitni filozofowie, tłumacze i komentatorzy dzieł Platona,"" uzywaja wobec mlodziezy prostackiego jezyka.
W dodatku, do mlodziezy, ktora nic zlego nie zrobila - ot wyrazila swoje, pewnie ze jeszcze niedojrzale, poglady i zdanie.
Sluchajac takich perełek jak "„rozwydrzeni i rozpuszczeni przez rodziców smarkacze”, czy „szczeniacką zadyma”, mozna dojsc do wniosku, ze tlumaczyc i komentowac Platona kazdy moze.
-
@Futrzak
"To niech obywatel powie, że Legutko to sklerotyczny dziad, i będzie kwita."
Odważysz się tak powiedzieć do niego?
Jesteś pewien, że jego profesorska mość nie będzie ścigać za obrazę?
-
Nie potrafię zrozumieć...
Nie potrafię zrozumieć, z czego wypływa bezsensowna agresja wojujących ateistów...
http://blog.rp.pl/magierowski/2009/12/18/hiszpania-dzieci-pod-noz-byki-na-wolnosc/
-
@L.L.Leming
i tak ich łagodnie określił
dla mnie to zwykła banda idiotów
młodość młodością, a zidiocenie zidioceniem
-
@L.L.Leming
Mógłbym nawet uznać, że Pana argumentacja ma jakiś sens, gdyby nie to, że jest dla mnie całkiem oczywiste, iż nie pisze Pan tego, bo przemyślał Pan dogłębnie tę sprawę i doszedł Pan do takich akurat wniosków, ale dlatego, że identyfikuje się Pan z lewicą, a Legutko to prawicowiec. Więc nawet Panu nie postanie w głowie spojrzeć na sprawę inaczej.
-
@marior
Nie wiem, czy będzie.
Ja do niego nic nie będę mówił, bo nic do niego nie mam. Jakby panna ZM była moją babą to by swoje usłyszał.
Ja mówię o zasadzie - prof. mógł sobie darować, ale sądzić się za kilka słów od serca? [nie oszczerstw, i nawet nie wulgaryzmów]. Absurd.
P.S. Tak sobie przypominam jakiś czas temu jak historycy IPN byli wyzywani od "gówniarzy" i "gnojów"... To były czasy. Teraz wszystko spsiało.
pzdr
-
@L.L.Leming
Dokładnie tak jak i byle Leming może prostacko skomentować wypowiedź człowieka o wielkim dorobku naukowym!
Ba! Nie tylko może, ale nawet robi to! I wcale nie czuje przy tym wstydu !
Ale co się czepiasz - arogancja i samoświadomość rzadko idą w parze - jak mówi mądre powiedzenie. :)
-
@Łukasz Warzecha
""Mógłbym nawet uznać, że Pana argumentacja ma jakiś sens, gdyby nie to, że jest dla mnie całkiem oczywiste, iż nie pisze Pan tego, bo przemyślał Pan dogłębnie tę sprawę i doszedł Pan do takich akurat wniosków, ale dlatego, że identyfikuje się Pan z lewicą, a Legutko to prawicowiec.""
?????
I co? mam teraz udowodnic, ze nie jestem koniem, czy innym wielbłądem ?
Z drugiej strony, to kierujac sie pana sposobem oceny mnie, mozna powiedziec, ze stanal pan po stronie prof. Legutki nie dlatego, "bo przemyślał Pan dogłębnie tę sprawę i doszedł Pan do takich akurat wniosków, ale dlatego, że identyfikuje się Pan z prawicą, a Legutko to prawicowiec".
-
@L.L.Leming
Prosiłbym jeszcze o nie pozostawianie nas w niepewności.
Proszę pouczyć profesora Legutkę, jakich to słów powinien użyć. Jakież to słowa - wg. Leminga - będą wystarczająco "nieprostackie".
Nauki nigdy dosyć. :)
-
@eFlash
""Nauki nigdy dosyć""
Pan sie juz niczego nie nauczy.
-
Zuzannę Niemier też można by pozwać
Zuzannę Niemier też można by pozwać za znieważenie godła (art. 137 kodeksu karnego) i za obrazę uczuć religijnych (art. 196 kk):
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1809
Jej przeszkadza krzyż w klasie, innym mogą przeszkadzać jej rysunki profanujące godło i krzyż.
-
@L.L.Leming
"Pan sie juz niczego nie nauczy."
Uch!... Jak okrutnie Pan sobie ze mną poczynasz! :)
Ale, jak to mówią, nauczanie zależy głównie od jakości nauczyciela. Więc nie dziwię się tak bezlitosnej SAMOkrytyce. :)
-
W czym ma wielki dorobek naukowy ?
W psychologii ? No, chyba nie. W socjologii ? Chyba, też nie. Zachował się jak prostak, nieważne, że profesor. Co to, profesor nie może zachować się jak prostak ? Może, i "obrońcy wartości" go bronią, bo w końcu nie pojechał sobie po "swoich" tylko "onych".
-
@gallux
Nie Stalin, tylko Lenin gwoli ścisłości
-
autor - no cóż najwraźniej Łukaszowi Warzesze chamstwo Legutki nie przeszkadza....
"pan Bodnar chce zaprząc sąd do tego, żeby nakazał mi poważne traktowanie każdego szczeniackiego wygłupu, którego bohaterowie uznają, że realizują jakieś poważne plany?"
Nie, po prostu chodzi o to, by pan Legutko nie operował wyzwiskami wypowiadając się o ludziach, których poglądy mu nie odpowiadają.
Nazwanie przeciwnika w dyskusji "„rozwydrzonymi i rozpuszczonymi przez rodziców smarkaczami” na pewno zachowaniem kulturalnym nie jest.
Dziwny trochę ten post pana, który to wcześniej ocenzurował przeciwnika w dyskusji podobno za chamstwo, a teraz sam popiera chamstwo w dyskusji cudzej....
-
@gallux
O takich jak pan Bodnar w Sowieckiej Rosji mówiono w najlepszym przypadku, że ma schizofrenie bezobjawową i wsadzano do psychiatryka, w gorszym wsadzano do łagru - skąd się nie zawsze wychodziło, w jeszcze gorszym strzelano w łeb, a w najgorszym najpierw w zwierzęcy sposób znęcano, aż taki delikwent przyzna się do wszystkiego co się złego wydarzyło od chrztu Mieszka I a później zabijano.
Pamiętaj, gallux'ie o szanowaniu ludzi o innym poglądzie. Pamiętaj, że zaczyna się od odebrania im ludzkiej godności, później idzie już z górki. I jakby powiedział klasyk "nie idź tą drogą".
-
@ ŁW
Pisze Pan do Leminga, że nie będzie Pan traktował serio jego argumentów, bo, skracając, jest lewakiem. To niebezpieczny precedens - ostatnio jak patrzyłem, o trafności argumentacji decydowała jej zawartość, a nie osoba wygłaszająca. Nie boi się Pan, że w ten sposób "zjedzie" Pan do poziomu tych, którzy słysząc dowolną myśl Michnika tudzież Terlikowskiego od razu wiedzą, że to bzdura?
Poza tym mam wrażenie, że to, co zarzuca Pan Lemingowi, sam Pan trochę w tym tekście uprawia. Jakie bowiem znaczenie ma to, że Legutko jest znanym (wybitnym to raczej średnio, ale to inna bajka, w Polsce w ogóle raczej "wybitnych filozofów" aktualnie nie ma) filozofem i tłumaczem dzieł Platona? Czy sprawa dotyczy tego, że zarzucił licealistom nieznajomość dzieł Platona, czy raczej to, że obrzucił ich stertą mało wybrednych inwektyw? Dla mnie wszelkie próby wykluczania kogoś z dyskursu, czy to ze strony tzw. "lewicy laickiej" poprzez etykietkowanie prawicowych intelektualistów mianem oszołomów z ciemnogrodu, czy ze strony pana "profesora-filozofa" poprzez sprowadzanie dorosłych przecież ludzi do roli rozwydrzonych bachorów, są czymś nie wartym obrony. Przecież Pańskie argumenty, że w gruncie rzeczy Legutko miał rację, niczym nie różnią się od używanych w latach 90-tych na łamach "GW" chwytów z gatunku "no ale przecież to _są_ oszołomy".
Swoją drogą, eksperyment myślowy. Czy gdyby w jakiejś szkole chciano wprowadzić obowiązkowe zajęcia z gender studies i jakaś grupa uczniów by zaprotestowała, a np. Joanna Senyszyn określiłaby ich mianem "rozkapryszonych bachorów", też by Pan uznał, że miała rację?
-
@Łukasz Warzecha
Uważam dokładnie tak samo. Gdyby ich nie podpuściła wrocławska gazeta (nota bene, z Harłukowiczem miałem "przyjemność" polemizować pośrednio w dodatku przez neta, kiepskie kadry jakieś w tej GW), sprawy by nie było. A już pozew przeciwko Legutce kuriozalny. Gówniarzeria.
-
@pwilkin - niestety mam podobne wrażenie - to po prostu moralność Kalego...
Najwyraźniej Łukasa Warzechę razi chamstwo u przeciwników, natomiast chamstwo zwolenników już jest ok....
Kilka dni temu ocenzurował był on przeciwnika w dyskusji (też profesora) gdyż zarzucił mu chamstwo.
Typowa moralność Kalego....
-
Autor
Pan Profesor Legutko pokazał bardzo zły przykład młodym ludziom. Pokazał mianowicie, że można w debacie nad tak wrażliwym tematem użyć brutalnie argumentum ad personam.
Zachował się bardzo nieelegancko. Jeśli jest taki wybitny jak Pan pisze, i taki autorytet, to powinien się wypowiedzieć zdecydowanie, ale z kulturą.
Pan idzie tym samym tropem. Też Pan obraża ludzi, z którymi się Pan nie zgadza.
I w dodatku "donosi" Pan uprzejmie do Fundacji kogo ma zwolnić. Żenujące.
-
@Voit
a Pani tutaj swietna okazje propagandy chamstwa.
-
@czubas
Dostrzega Pan subtelną różnicę pomiędzy wyrzuceniem z bloga a pozwaniem do sądu?
-
@pwilkin
Uznałbym, że miała prawo ich tak nazwać i na pewno nie jest to powód, żeby ją pozywać do sądu. Podobnie zresztą jak jestem przeciwnikiem paragrafów, nakazujących z urzędu ścigać znieważenie głowy państwa.
-
Piotr Warzecha
"Sam pamiętam mój licealny bunt przeciwko wprowadzanym właśnie wtedy do szkół lekcjom religii i dzisiaj patrzę na samego siebie z tamtych czasów z dużym politowaniem."
A pamięta Pan jakie mniej więcej argumenty towarzyszyły wtedy Panu przeciwko wprowadzeniu lekcjom religii?
-
@otokar gacy
Nie nazywam się Piotr Warzecha. A argumenty? Były bezdennie głupie i brały się z naturalnego w tym wieku oporu przeciwko wszelkim normom.
-
@Łukasz Warzecha
Ale rozumie Pan ze tak naprawde ani wiek tych mlodych ludzi, ani fakt iz mial Pan podobny epizod, ale zycie inaczej Pana ustawilo nie dyskredytuja ich argumentow?
-
@eternal
Oni nie mają argumentów. To, o czym mówią, nie trzyma się kupy. To są jakieś pseudomądralińskie dyrdymały, kompletnie oderwane od kontekstu historycznego, kulturowego, filozoficznego i politycznego. Ma to mniej więcej taki sens, jak postanowienie Konwentu, aby nadać miesiącom nowe nazwy i wprowadzić dziesiętną miarę czasu.
-
@Łukasz Warzecha
"bezdennie głupie" i "naturalny w tym wieku opór przeciwko wszelkim normom" to nie są logicznie równoważne stwierdzenia. Chodziło mi raczej o jakiś konkret, ale rozumiem że wyparł go Pan "dużym politowaniem".
Piotrek, swoją drogą, by Panu to pewnie streścił lepiej.
-
Legutko naruszył Regulamin...
"Prof. Legutko był uprzejmy nazwać awanturników z Wrocławia „rozwydrzonymi i rozpuszczonymi przez rodziców smarkaczami”"
...i gdyby to uczynił tutaj, bez wątpienia by Pan jego wpis skasował, zgodnie z 3. punktem Pańskiego własnego regulaminu. Ale jakoś nie dostrzegam w Pańskim felietonie potępienia dla wypowiedzi Legutki, mimo że nazwanie oponenta "rozwydrzonym smarkaczem" jest par excellence ad personam.
-
mbojko
a ja nazywam ich pizdusiami rodem z UBekistanu, interesujące byłoby poznać ich famile,coś mi się wydaje, że smród ubekokomuny byłby szybko zauważony.
-
Racjonaliści
Ooo, prześlepiłem, że panna Nemier krząta się wokół racjonalistów.pl . Są to moi ulubieńcy od czasu ich reakcji na domniemany "cud w Sokółce":
http://www.niepoprawni.pl/blog/287/irracjonalni-racjonalisci
i promowaną przez nich obrzędowość:
http://www.niepoprawni.pl/blog/287/humanistyczne-homozaslubiny
pozdrawiam
Gadający Grzyb
-
@Antykrytyka
Pan/i może sobie robić co chce i jak chce, nie o takich jak Pan/i tu mowa. Mówimy wszak o wybitnym naukowcu, autorytecie, wychowawcy młodzieży. A Pan/i... no cóż.... wystarczy przeczytać Pani/a komentarz... nic dodać nic ująć.
-
To za przyczyną GW ta cała rozróba, bo GW ma za zadnie
walczyć z krzyżem, religią katolicką i patriotyzmem wyrosłym na tych wartościach.
-
A gdyby ktoś na krzyżach wieszał genitalia?
Rozumiem, że gdyby ktoś na krzyżach wieszał genitalia, to ci z różnych fundacji, głosiliby że to wolność wypowiedzi...
-
@Łukasz Warzecha
Erystyczne manewry. Skupmy sie na meritum sprawy i spojrzmy na fakty.
Wroclawska 14tka to nie jakies osiedlowe liceum dla mlodzierzy specjalnej troski tylko intelektualna elita. Fakt.
Nie wszyscy uczniowie sa katolikami. Fakt (ciekawe jaki odsetek jest BTW, choc nie ma to w sumie wiele do rzeczy)
Nie ma zadnego powodu dla ktorego symbole religijne, szczegolnie te odrazajace, np. wizerunek mordowanego czlowieka (dlaczego nie baranek ?), mialyby wisiec w salach poza lekcjami poszczegolnych religii. Czy jezeli ktos chcialby wprowadzic lekcje satanizmu do szkol rowniez nalezaloby mu sie prawo wieszac rozprute dziewice na scianach?
Tradycja, kontekst historyczny? Mysle, czy to nie te same argumenty ktorym - ryzykujac zycie - skuteczny odpor stawili Kopernik i Galileusz kilkaset lat temu.
-
@eternal
Fakty są takie, ze nalezaca do grupy "racjonalistow" (pradu filozoficznego, ktory zdechl pod koniec XIX wieku, bo byl po prostu glupi) ma sie za awangarde walki o trzezwosc umyslu. I w ramach tej awangardy "walczy" (albo przynajmniej tak mysli, stad by sie wziely jej bredzenia o zagrozeniu i koniecznosci noszenia gazu pieprzowego) z goscmi, ktorzy uwazaja, ze w chmurach siedzi brodaty jegomosc, ktory obserwuje postepki ludzkosci.
Po co sie to mieszac?
-
@szczelo
Pozostale poglady tej grupy nie maja nic do rzeczy w danej sprawie.
-
@Łukasz Warzecha - dostrzegam pana relatywizm moralny...
Widzą różnicę w podejściu pana do chamstwa ze strony kogoś, kogo pan nie lubi i chamstwa kogoś, kogo pan popiera.
To, czy czyjeś chamstwo podano do sądu a czyjeś chamstwo jedynie ocenzurowano ma znaczenie pomniejsze.
Chodzi o to, żeby chamstwo traktować jednakowo bez względu na to, kto się po chamsku zachowuje.
-
A niektorzy jak Lukasz
Warzecha prostutuuja się w Fakcie i jeszcze udają katolika walczącego o wiarę. Ot, kolejny kieszonkowy, wannabe prawiczek, który jak co do czego sprzeda się sam za 30 srebrników.
Dobrze, ze wspomniałeś o Legutce - filozofa co na koszt podatnika zatrudniał miernoty intelektualne jak Paliwoda.
-
@ WARZECHA
Dyrektor szkoły, zamiast zrobić to, co powinien był zrobić – wywalić towarzystwo z gabinetu na zbitą twarz wraz z ich petycją i pogonić do roboty – niepotrzebnie potraktował sprawę poważnie.
Drogi kolego, jeszcze nie wiadomo kim są starzy tech rozpuszczonych, znudzonych gówniarzy (i gówniary).
Może to tłumaczy reakcję Dyrektora szkoły?
-
@L.L.Leming
Młodzieży, która nic złego nie zrobiła - ot...
Facet, z nogami wszystko w porządku?
Drwisz sam z siebie, pajacu.
-
@pwilkin
Trochę przesadzasz z tym nazywaniem kilkunastoletnich, pryszczatych i ledwie cycatych szczyli "dorosłymi ludźmi".
Żartujesz chyba, biorąc na poważnie ten społeczny uzus, jakoby 18 lat stanowiło granicę dorosłości?
Powtarzam - nie żartuj sobie.
Zajęcie gówniarza to zeszyty,szkoła, ew. uczelnia. I pozycja na baczność gdy prawdziwi DOROŚLI rozmawiają.
Sorry, ale jestem tradycjonalista w tym względzie, mimo ledwie 33 lat zycia i wyraźnych problemów z hierarchią i "dorosłymi" jeszcze głupie 15 lat temu.
Jak osoba dorosłą może być smark czy siuśka, która ciągle mieszka z mamą, chodzi codziennie do szkoły, a w temacie pracy i własnych dochodów ew. ma za sobą dorywczą chałturkę w hipermarkecie? A zachodząc w ciążę - lub, odpowiednio, zapylając partnerkę - wpada w panikę? I ryczy rzewnymi łzami po zatrzymaniu przez Policję po nocnej burdzie na dyskotece?
Hmm???
Tak wygląda dorosłość 99,67% tych "dorosłych ludzi".
Pzdr.
-
@eternal
Smarkateria cechująca się umiejętnościami matematyczno-przyrodniczymi i językowo-humanistycznymi to dla pana elita intelektualna?
Panie kolego, kiedyż skończy się ta idiotyczna karuzela?
Jeśli kiedyś ktoś małpę nauczy doskonale całkować, to tez pan powiesz o niej per "elita"?
Wiesz pan czy jest elita intelektualna?
Bo ja wiem jedno - nie są nią idioci w typie panny Niemier.
Bo to są idioci, glupsi od żulika pod sklepem z tanim jabolem - żulik ów, będąc samemu na dnie, cechuje się jakąś szczątkową mądrością.
A niemieropodobni są po prostu jak produkt czekoladopodobny - wyglądają prawie jak czekolada, i smakują prawie jak czekolada.
Tyle że to "prawie", jak w reklamie, robi całą różnicę.
Elita, psia mać, ci powie!
-
@Łukasz Warzecha & all
Panie Redaktorze,
Heraklitowe "wszystko płynie" można sparafrazować na "wszystko wraca" ....
Mieliśmy już w Polsce czasy, gdy w salach wykładowych nie wisiały krzyże, tylko portrety Batiuszki, a wojująca ideologicznie awangarda studenckiej młodzieży jak najdosłowniej i podobno dosyć obficie pluła na opuszczającego przymusowo Uniwersytet profesora Tatarkiewicza ( podstarzali przedstawiciele tej grupy jeszcze żyją i dziś z oburzeniem zaprzeczają!) Dlatego nie zdziwiłabym się, gdyby prof.Legutko został "przykładnie" ukarany i np. zakuty w dyby przed Uniwersytetem Warszawskim. Nie można bezkarnie być Polakiem. To trzeba odpokutować.
I znowu kłania się lustracja i dekomunizacja.
-
@MisQot
> Smarkateria cechująca się umiejętnościami matematyczno-przyrodniczymi i językowo-humanistycznymi to dla pana elita intelektualna?
Widze, ze umknelo Panu pojecie elitarnego liceum. Prosze w miare mozliwosci spokojnie przeczytac ze zrozumieniem i powstrzymac sie od dalszych zenujacych komentarzy i bezsilnych inwektyw:
http://www.olimpijczycy.lo14.wroc.pl/
-
PODJUDZACZE - PODŻEGACZE?
Brawo Panie Łukaszu. Zgadzam się z Panem w 100%. Nareszcie ktoś napisał prawdę o tych koncesjonowanych obrońcach praw człowieka. "A teraz ma być pozew przeciwko prof. Ryszardowi Legutce, złożony z pomocą Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka". Coś mi sie wydaje, że ten pozew złożony został nie tyle z pomocą, co za namową.
Piszę w lubczasopismach
-
09.02.2012 05:03
-
08.02.2012 14:21
-
11.01.2012 20:06
-
11.01.2012 18:10
Ostatnie notki
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
Pogrzeb Wisławy Szymborskiej, zgodnie z życzeniem zmarłej, będzie świecki – przeczytałem dzisiaj. I jakoś...
08.02.2012 12:57 299 -
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
Czy za swoich zwolenników odpowiedzialny jest lider opinii? Hm, trudna sprawa. Powiedziałbym, że dla...
11.01.2012 12:15 197 -
WOŚP - dlaczego nie wielbię Owsiaka
Miałem w tym roku o WOŚP nic nie pisać. Nie mam na jej temat nic nowego do powiedzenia – schemat działania i...
07.01.2012 07:30 288
Moje ostatnie komentarze
-
Kolejny raz robi Pan z siebie - wiadomo kogo. Bo nawet nie wie Pan, jaką funkcję pełnię w...
08.02.2012 23:53
-
"Zaczytując się w poezji Szymborskiej doczytał się Pan w niej wyłącznie, że była...
08.02.2012 23:44
-
Mało co mnie tak raduje, jak sytuacja, kiedy oponentowi się zdaje, że strasznie mi dołożył,...
08.02.2012 16:31
-
Troszkę Pan trafił jak kulą w płot. Po pierwsze dlatego, że nie bardzo rozumiem, czego...
08.02.2012 16:16
-
Co do zasady - pełna zgoda. Różni nas to, że moim zdaniem jedna ze stron sporu próbuje...
08.02.2012 16:10
Najpopularniejsze notki
-
Na jakim marszu byłem
komentarze: 335
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 299
-
WOŚP - dlaczego nie wielbię Owsiaka
komentarze: 288
-
Nietykalni święci
komentarze: 209
-
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
komentarze: 197
Aktywne dyskusje
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 299ostatnio: HASZCZ
-
Sukces „Jurka”, czyli bezmiar tolerancji
komentarze: 197ostatnio: SOWINIEC
-
Trzy sprostowania - biali kontra czerwoni
komentarze: 110ostatnio: LUK
-
WOŚP - dlaczego nie wielbię Owsiaka
komentarze: 288ostatnio: ALEKSANDRA
-
Polska jest jedna - polemika z RAZ-em
komentarze: 145ostatnio: T-REX
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Antoni Dudek 100 630
- Fakt - Opinie 189 58
- Free Your Mind 1406 59274
- Grim Sfirkow 441 6610
- Jacek Korabita Kowalski 304 510
- kataryna 333 4815
- Kot z Cheshire 189 1896
- Marek Magierowski 15 0
- Miroslaw Barszcz 0 35
- Tomasz P. Terlikowski 448 1468


W naszym kochanym kraju można bezkarnie drwić z prezydenta - i może to robić druga osoba w państwie lub poseł rządzącej partii, bo to jest trendy.
Natomiast drwienie z licealistów- racjonalizatorów??? Szczyt chamstwa i drobnomieszczaństwa!!