Komentarz został zapisany. Będzie widoczny w ciągu kilku minut.
Wystąpił błąd, komentarz nie został zapisany. Spróbuj ponownie później.
a swoją drogą jak tak dalej pójdzie nie będzie rządu
2009-10-01 12:07U siebie też o tym piszę. Nie wyobrażam już sobie go na tym stanowisku. Wywiera wpływ na prokuraturę i służby ścigania takimi tekstami.
2009-10-01 12:12Aż żal patrzeć na Czumę... On twierdzi, że Chlebowski i Drzewiecki niewinni. Drzewiecki twierdzi, że to... Kapica (wiceminister fianansów) odpowiada za ustawę, a on sam niewinny. Pitera mówi, że nie było korupcji (bo nie ma w stenogramie wypowiedzi Rysia do Zbysia: "dostaniesz milion złotych łapówki"), może lekki lobbing. Chlebowski zarzeka się, że nie lobbował... Kieunek obrony jest jasny. W efekcie wywalą Kamińskiego (5 października dostanie zarzut, a z zarzutem nie może być szefem CBA) i pewnie... Kapicę. Tak, okaże się, że to Kapica korumpował Chlebowskiego i Drzewieckiego.
2009-10-01 12:12Czuma potrzebuje pieniędzy na spłatę swoich zobowiązań za oceanem, a ci biznesmeni raczej forse mają, mają sporo forsy nieewidencjonowanej, jak to w hazardzie.
2009-10-01 12:14Czuma to taki człowiek któremu kredytu zaufania udzielał chyba każdy i nie znam osoby która by się nie zawiodła. Niestety, zawsze na koniec przychodzi konstatacja; "Kto z kim przestaje...".
2009-10-01 12:17Gratulacje za przyznanie się do pomyłki, bo to towar w mediach bardzo deficytowy.
A co do meritum kolejny bohater nam się odbohaterował, czyli bardzo smutna konstatacja.
BTW medialne przyktycie będzie robił tylko Konstanty Myszkiewicz, czy i biłgorajski Gej z SLD też się dołączy?
Czuma tez powiedzial, ze kolega Tuska jest niewinny, Boze za co nas pokarales takim "rzadem"
2009-10-01 12:18PiS uzywa CBA do walki politycznej. PO wyciąga kwity na Kamińskiego. Nawalanka potrwa kilka dni i ucichnie. Jak widac powyżej, teraz do ataku ruszyli pro-Pisowscy dziennikarze.
2009-10-01 12:19Czuma po prostu wie i koniec. I żadne tam dowody mu nie są potrzebne, bo on WIE.
2009-10-01 12:19
...Chlebowski, Drzewiecki, Kopacz, Czuma, Klich, Niesiołowski itd., itp..
Czyżby nie dotarło do Pana ostatnie zdanie z konferencji prasowej pan Czumy? -
"Nie chciałbym zaliczyć Państwa do grupy, która boi się orzeczeń sądu"
W ramkę i nad biurko!
Pozdrawiam
Czy pan Czuma w ogole ma prawo zajmowac to stanowisko? Wątpliwości w tej sprawie wyrażają niektórzy prawnicy. Powołują się na ustawę o prokuraturze z 20 czerwca 1985 r., w której jest jasno określone, że prokurator generalny powinien m.in. złożyć egzamin prokuratorski lub sędziowski i pracować w charakterze asesora prokuratorskiego lub sądowego przez minimum rok. Ten warunek nie obowiązuje jeśli kandydat ma co najmniej tytuł doktora habilitowanego prawa lub przez minimum trzy lata wykonywał zawód prokuratora lub radcy prawnego.
Czuma jest tylko absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego, ale nie zrobił aplikacji i nigdy nie pracował w zawodzie prawniczym.
Czy pan nie widział oczywistego dealu pomiędzy PO a panem Czumą ?
Partia potrzebowała legendy opozycji i jednocześnie człowieka lojalnego. Czuma był idelany w tej sytuacji - człowiek przegrany, z długami na karku, skłócony ze wszystkimi, i bez perspektyw na poprawę swojego trudnego położenia.
W chiwili gdy zgłosiła się do niego PO było to jak gwiazdka z nieba.
Za taką pomoc Tusk i Schetyna oczekiwali tylko jednego - bezwzględnej lojalności. Jak bardzo tę lojalność Czuma chciał udowodnić było już widać gdy przewodniczył komisji "naciskowej". Dzisiejsze wypowiedzi to tylko ciąg dalszy.
Skandalem jest fakt, iż kontakty Zbysia i Rysia (nagle) zamierają w sierpniu - tj. w momencie gdy o aferze dowiaduje się Tusk.
Wygląda na to, że to sam Donald (lub ktoś z Jego najlbiższego otoczenia) mówi Zbysiowi Krotko" Trzymaj gumiora"*
*raper Peja wytłumaczy - "Milcz, chłopie"
Jemu się nic nie podoba, zupełnie jak Macierewiczowi.
Wszędzie węszy spiski, układy, afery. A przecież każdy normalny człowiek widzi, ze wszystko jest w porządku.
Czuma powinien natychmiast ściągnąć emerytowanych specjalistów z Instytutu Szałowskiego, niech tego Kamińskiego koniecznie zbadają.
Red. Warzecha: "Zamiast tego Andrzej Czuma oznajmia, że on już wie, Chlebowski i Drzewiecki są niewinni, a Mariusz Kamiński działa w amoku."
Pełna zgoda: trzech ministów do dymisji. A co z premierem, który ich desygnował? Celowo nie piszę "powołał", bo zaraz odezwą się zwolennicy Tuska twierdząc, że to prezydent, a nie premier powołuje ministrów.
Pozdrawiam
"...i trzymać gębę na kłódkę,..."
Równie "mocno" minister trzymał "gębę na kłódkę" w przypadku afery sopockiej.
"Wygadał się" trochę w przypadku aresztowania prezesa ZUS-u!
Co mu tam Ziobrze do niego!
pozdrawiam
Dla mnie, jako adwokata, nieprzyjemnym zgrzytem była już wypowidź ministra Czumy w sprawie KDT.
Wtedy RPO poprosił o zbadanie sprawy działań agencji Zubrzycki, a minister Czuma publicznie oświadczył, że Zubrzycki działał legalnie, "choć on konkretnych przepisów nie zna".
Taka wypowiedź, kiedy podlegli ministrowi prokuratorzy badali sprawę, to była okroponość.
Można to było wtedy połozyć na karb tego, że Panu Minstrowi brak obycia, jakie nabywają prawnicy-praktycy.
Ale teraz sytuacja się powtórzyła. Brak kontaktu zawodowego z prawem znów wyszedł na jaw. Wypowiedź jest jeszcze gorsza niż w sprawie KDT.
To jest coś tak okropnego, jak gdyby sąd przed zapoznaniem się ze sprawą powiedział, że jednej strony nie lubi, a druga na pewno ma rację. Jest to nieprofesjonalne do bólu.
Pozdrawiam
"Zamiast tego Andrzej Czuma oznajmia, że on już wie, Chlebowski i Drzewiecki są niewinni, a Mariusz Kamiński działa w amoku."
Ale on NAPRADĘ to wie.
I co mu Pan teraz zrobi?
Zamiast tego Andrzej Czuma oznajmia, że on już wie, Chlebowski i Drzewiecki są niewinni
***
Jest Pan pewien, że Czuma to oświadczył? Jest Pan pewien, że posunął się dalej niż Ziobro?
Nie jestem fanem Czumy, ale teraz "przejechał" Pan chyba za daleko.
Panie Łukaszu, ostateczna kompromitacja ministra sprawiedliwości nastąpiła już na samym początku jego urzędowania. Bombę, jak pamiętamy, odpalił postkomunistyczny "Tygodnik POlitruka", bo wszystkie Paradowskie, Żakowskie i inne Passenty odbierały go jako człowieka zagrażającego mafii prawniczej. Teraz już go tak nie odbierają, bo udowodnił im swoją wierność, m.in. takimi wyskokami jak ten dzisiejszy. W tej sprawie Czuma może więc liczyć na zgodną obronę postkomunistycznych mediów, które już odwracają kota ogonem i na komendę PO atakują Mariusza Kamińskiego.
2009-10-01 12:32A obronie PO ruszyli zaślepieni pro-PeOwscy blogerzy, jak na ten przykład Greg.
Na jakiej podstawie twierdzi Pan(i), że Łukasz Warzecha jest pro-PiSowski?
I to bicie piany, na temat amoku Kamińskiego... I ta wstawka o aresztowaniu J.Kwaśniewskiej... no, żenada do sześcianu. Gościu nie rozumie, że tak moze mówić jakiś PO-wski szeregowiec a nie Prokurator Generalny. I chyba nigdy nie zrozumiem, czemu gość nie powie " trzeba wyjaśnić, zbiorę materiały, to się wypowiemy" - tylko od razu "niewinni". Po prostu mimo,ze kiedys był bohaterem, to zapomniał o zwykłej przyzwoitości..
2009-10-01 12:38Pan Łukasz propisowski?
2009-10-01 12:38http://renata.rudecka-kalinowska.salon24.pl/128118,pis-sobie-zorganizowal-kongres#comment_1761667
2009-10-01 12:44Łukasza Warzechę cechuje bowiem duża doza niezależności. No, może nie jest tak niezależny jak Tomasz Sakiewicz, czy Bronisław Wildstein, ale zawsze.
2009-10-01 12:45Naprawdę Pan uważa, że domaganie się od ministra sprawiedliwości pewnej wstrzemięźliwości w wyrażaniu prywatnych opinii jest "propisowskie"? Przecież dokładnie tego samego domagała się PO od Ziobry - słusznie.
2009-10-01 12:46Czuma uznal, ze dopoki nie ma dowodow na ich wine to sa niewinni. Cos dziwnego powiedzial? Wydawalo mi sie, ze to standard w demokratycznym kraju.
2009-10-01 12:47"Skandalem jest fakt, iż kontakty Zbysia i Rysia (nagle) zamierają w sierpniu - tj. w momencie gdy o aferze dowiaduje się Tusk.
Wygląda na to, że to sam Donald (lub ktoś z Jego najlbiższego otoczenia) mówi Zbysiowi Krotko" Trzymaj gumiora"*"
Albo sam Kamiński żeby rzucić podejrzenie na otoczenie premiera ;)
....Panie Redaktorze, czyżby w końcu i na Pana przyszła ta chwila?
Niebieska albo czerwona (pigułka oczywiście) - nie ma zmiłuj, coś w końcu trzeba wybrać.
WZAJEMNA NIENAWIŚĆ NASZYCH DWÓCH ANTAGONISTYCZNYCH, A W SUMIE BLIŹNIACZYCH PARTII MIEJMY NADZIEJE ŻE WKRÓTCE DOPROWADZI DO UPADKU OBU.
Parafrazując klasyka.
"Brak jest stenogramów podsłuchów. Są natomiast wyrwane z kontekstu poszczególne słowa, łączone trzema kropkami. Nikt średnio przytomny nie weźmie tego za jakikolwiek dowód w jakiejkolwiek sprawie. Domagam się źródłowego materiału. Do momentu kiedy nie zobaczę uważam Zbigniewa C. i Mirosława D. za osoby niewinne - podkreślał Czuma."
Na moje to Czuma jeszcze nic nie przesądza, ale Pan już uknuł pewnik.
Celne :-)
2009-10-01 13:07Bardzo słuszny wniosek - popieram.
2009-10-01 13:08To, że Czuma będzie bronił PO nie jest żadną nowiną. Jest politykiem PO, tak jak każdy inny minister partii rządzącej. Nie należy mieć do niego za to pretensji. Pretensje należy kierować do Lecha Kaczyńskiego, który zawetował ustawę o rozdziale stanowiska politycznego - ministra od prokuratora generalnego.
Gdyby po wejściu tej ustawy mianowany prawnik - prokurator generalny wypowiadał takie rzeczy to wtedy zgoda - można mieć pretensje.
Owszem, Czumę odwołać bezapelacyjnie, ale np. Pitera (ktora niby to walczy z korupcją)lepsza? Na odwołanie marszałka Niesiołowskiego "RP" już (słusznie) zbiera pospisy od kilku dni, marszałek Komorowski też powinien zniknąć za swoją zararzalką, a z Radkiem dlaczego zwlekamy? A co a propos katarskiego min. Grada? A po co na min. Hall? Ile jeszcze "sukcesów" zaliczy ten rząd? Czy mamy czekać na kolejną aferę? A kto jest właściwie szefen tego rządu? Kto to wszyskto łaczy razem - odwołać Tusk i starczy tej żenady!
2009-10-01 13:13Oni nie byli nigdy heroiczni, za to zawsze byli głupi.
Żeby na przełomie lat 60/70 wymyślić wysadzenie pomnika Lenina, to wystarczyło sie dobrze napić.
Ale żeby to wtedy traktować serio, to trzeba było być idiotą.
A potem wszyscy poszli siedzieć, i do tego Niesioł był tak głupi, że sypiąc wszystkich łącznie z własną dziewczyną (która akurat nie była namierzona dokładnie i świetnie łgała w śledztwie), nawet sobie nie załatwił niższego wyroku. Ale heroizm!!
Już tysiąc artystów popiera Chlebowskiego.
2009-10-01 13:17Czy w związku z tym, iż minister sprawiedliwości (sprawiedliwości?) posługuje się skrótami typu pan C. czy pan D. mam dwa pytania: - oni maja już postawione zarzuty? Czy od dzisiaj będą w telewizorku pokazywani z czarną przepaską na oczach?
Acha. A co z panami T. i S.? Oni też są bohaterami tego stenogramu...
Wg mnie Czuma rzeczywiście się kompromituje, atakując personalnie Kamińskiego, insynuując na jego temat- doprawdy zachowuje się niesamowicie. Wg mnie teraz to wygląda tak, że PO powoli okazuje się partią patentowanych cwaniaczków, smutne, bo rządzą państwem polskim. Gdzie my właściwie żyjemy? Czuma gada, że Kaczyński jest prezydentem członków PiS-u, czyim on jest ministrem, co to właściwie ma być? Raport Pitery, komisje ds nacisków, sprawa stoczni i tzw. inwestora..., rozmydlanie afery gruntowej, miękkie lądowanie Krauzego, noszenie na rękach megaspeca jedynie od spraw własnych czyli Wałęsy, odwracanie wektorów w relacjach ze Stanami i Rosją, klękanie przed Putinem i jego wytycznymi, powolna reaktywacja Leppera i Giertycha, teraz numer z ustawą o grach losowych- to przecież wygląda na celowe działania PO i ich zaplecza- czyż to nie jest w stylu jakiejś mafii? Być może naoglądałem się za dużo filmów, być może cwaniaczki w stylu Chlebowskiego i Drzewieckego to niewinne ofiary siepaczy PiS-u ale być może wzrok i słuch mnie jednak nie myli i mamy do czynienia z ferajną, która powoli rozwala nam państwo. I taki Niesiołowski wyciera sobie gębę Kaczyńskimi. Wg mnie to źle, że kościół w ogóle się nie odzywa, biskup Życiński jakoś dziwnie nabrał wody w usta. Szkoda Polski.
2009-10-01 13:21A ja u Pana napisałem że liczenie na Czumę to mrzonka Dając przykład perfekcyjnej działalności jako przewodniczący komisji śledczej
Mógł Pan posłuchać mojej rady:)))) Nie było by obciachu (może lekko przesadziłem z tym obciachem):)))
Pozdrawiam
Greg
Ps. Coś za często mam rację:(((( Jak chciał bym się mylić! (sic)
<<Mirosław Drzewiecki i Zbigniew Chlebowski są niewinni, nie zobaczyłem żadnych wartościowych dowodów na winę tych osób - oświadczył minister sprawiedliwości Andrzej Czuma, odnosząc się zarzutów CBA ws. nieprawidłowości przy pracach nad projektem nowelizacji ustawy o grach i zakładach wzajemnych. Jednocześnie prokuratura zażądała od CBA uzupełnienia dowodów w tej sprawie.>>
***
Wg mojego rozumowania, minister sprawiedliwości Andrzej Czuma już wydał wyrok uniewinniający.
Chyba, że Pan tę wypowiedz rozumie inaczej.
Myślę że nie muszą badać już zapewne by wiedzieli jaki wydać werdykt a i na biletach by zaoszczędzili:)
Pozdrawiam
Greg
Czy po platformie jakikolwiek standard życia publicznego da się odbudować ?
wątpię
Głos Warzechy i kilku jemu podobnych to za mała siła.
Pozdrawiam
http://www.radiozet.pl/Programy/Gosc-Radia-ZET/Andrzej-Czuma
"Monika Olejnik: Czyli co Drzewiecki, Chlebowski są niewinni w tej sprawie, panie ministrze.
Andrzej Czuma: Absolutnie nie, ja nie widzę żadnych dowodów. "
http://www.tvn24.pl/-1,1621966,0,1,niech-prokuratura-bada--ale-c-i-d-sa-niewinni,wiadomosc.html
"Mirosław Drzewiecki i Zbigniew Chlebowski są niewinni, nie zobaczyłem żadnych wartościowych dowodów na winę tych osób - oświadczył minister sprawiedliwości Andrzej Czuma"
Oba cytaty wydaja mi sie tozsame.
Pdzielam w pełni Pana wniosek. Mnie intryguje jeszcze jednak rzecz: Czuma oskarża Kamińskiego o ujawnieniew w mediach materiałów z potępowania w sprawie "Black Jack", ale czy zgodne z prawem jest to, że Czuma w dzisiejszej rozmowie z M. Olejnik ujawnia stan postępowania CBA (zepwne też utajnionej) w sprawie, w której przewija się osoba p. J. Kwaśniewskiej? Czy to nie takie dyplomatycznie wysłany sygnał pd adresem małżonki byłego prezydenta, żeby od dzisiaj "nie znała", "nie pamiętała" już tej swojej koleżanki-przyjaciółki?
2009-10-01 13:30Jeśli pyta pan o drogę? To w tamtym kierunku:((((
Mam nadzieję że była to z pana strony intelektualna prowokacja a JA CIEMNY SIE NA TYM NIE poznałem
i co z tego?
2009-10-01 13:32Czy po platformie jakikolwiek standard życia publicznego da się odbudować ?
***
No nieźle, nieźle...
Gdzie wygrał Tusk:
1. Areszt Śledczy, Lublin ul. Południowa 5 - Kaczyński 4.29% - Tusk 95.71%
2. Chełm, Zakład Karny ul. Kolejowa 112 - Kaczyński 4,35% - Tusk 95,65%
3. Zakład Karny w Hrubieszowie ul.Nowa 64 - Kaczyński 4,65% - Tusk 95,35%
4. Zakład Karny w Zamościu, ul. Okrzei 14 - Kaczyński 7,14% - Tusk 92,86%
5. Areszt Śledczy, Radom ul. Wolanowska 120 - Kaczyński 3,36% - Tusk 96,64%
6. Oddz. Zewnętrzny Aresztu Śledcz., Radom ul. Witosa62 - Kaczyński 8,11% - Tusk 91,89%
7. Warszawa, Zakład Karny ul. Ciupagi 1b - Kaczyński 6,71% - Tusk 93,29%
8. Warszawa, Areszt Śledczy ul. Ciupagi 1 - Kaczyński 3,75% - Tusk 96,25%
9. Zakład Karny, Płock ul. Sienkiewicza 22- Kaczyński 7,67% - Tusk 92,33%
10. Siedlce, Zakład Karny ul. Piłsudskiego 47- Kaczyński 6,23% - Tusk 93,77%
11. Ostrołęka, Areszt Śledczy, ul. Romualda Traugutta 19 - Kaczyński 6,43% - Tusk 93,57%
10. Siedlce, Zakład Karny ul. Piłsudskiego 47- Kaczyński 6,23% - Tusk 93,77%
11. Ostrołęka, Areszt Śledczy, ul. Romualda Traugutta 19 - Kaczyński 6,43% - Tusk 93,57%
12. Zakład Karny Nr 1 w Łodzi ul. Beskidzka 54 - Kaczyński 4,68% - Tusk 95,32%
13. Zakład Karny Nr 2 w Łodzi ul. Kraszewskiego 1/5 - Kaczyński 7,89% - Tusk 92,11%
14. Areszt Śledczy w Łodzi ul. Smutna 21- Kaczyński 6,18% - Tusk 93,82%
15. Piotrków Trybunalski, Areszt Śledczy - Kaczyński 3,37% - Tusk 96,63%
16. Zakład Karny w Sieradzu, ul. Orzechowa 5 - Kaczyński 3,35% - Tusk 96,65%
17. Poznań, Areszt Śledczy ul. MŁYŃSKA 1 - Kaczyński 4,58% - Tusk 95,42%
18. Poznań, Oddz. Zewnętrzny Aresztu Śledczego - Kaczyński 1,65% - Tusk 98,35%
19. Zakład Karny we Wronkach, ul. Partyzantów - Kaczyński 4,80% - Tusk 95,20%
20. Gdańsk, Areszt Śledczy ul. Kurkowa 12- Kaczyński 2,97% - Tusk 97,03%
21. Areszt Śledczy, Kraków Montelupich 7- Kaczyński 2,21% - Tusk 97,79%
22. Areszt Śledczy, Kraków Czarnieckiego 3 - Kaczyński 2,11% - Tusk 97,89%
23. Zakład Karny Kraków - Nowa Huta, Kraków Spławy 2 - Kaczyński 7,02% - Tusk 92,98%
24. Zakład Karny, Nowy Sącz, ul. Pijarska 1 - Kaczyński 4,01% - Tusk 95,99%
25. Świetlica na terenie Zakładu Karnego w Łupkowie- Kaczyński 3,03% - Tusk 96,97%
26. Wrocław, Areszt Śledczy ul. Świebodzka 1 - Kaczyński 4,08% - Tusk 95,92%
27. Wrocław, Zakład Karny Nr 2 ul. Fiołkowa 38 - Kaczyński 3,45% - Tusk 96,55%
28. Wrocław, Zakład Karny nr 1 ul. Kleczkowska 35 - Kaczyński 4,70% - Tusk 95,30%
29. Areszt Śledczy, Jelenia Góra ul.Grottgera 2 - Kaczyński 3,68% - Tusk 96,32%
30. Areszt Śledczy Zielona Góra ul. Łużycka 2 - Kaczyński 4,81% - Tusk 95,19%
Hm... ale rano twierdził raczej to samo:
"Andrzej Czuma: No skoro już „Rzeczpospolita”, czyli gazeta partyjna Prawa i Sprawiedliwości dopuściła się takiego czegoś, jak opublikowanie materiału oznakowanego przez pana Mariusza Kamińskiego jako tajny, no to muszę odpowiedzieć lojalnie na pytanie pani. 21 września otrzymałem zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, polegające na lobowaniu nielegalnym na rzecz właścicieli firmy hazardowej przez dwóch polityków. Przejrzałem starannie ten materiał, bardzo uważnie, nie znalazłem tam żadnych dowodów, znalazłem powycinane fragmenty, wyrwane ze stenogramów. Pan Mariusz Kamiński nie dołączył stenogramów źródłowych tylko powyrywał pewne fragmenty.
Monika Olejnik: Ale pan też miał te stenogramy, które są w „Rzeczpospolitej”.
Andrzej Czuma: Nie, nie ma.
Monika Olejnik: Pan nie ma stenogramów z podsłuchów?
Andrzej Czuma: Nie, na tym polega dowcip.
Monika Olejnik: Prokurator generalny nie ma, a „Rzeczpospolita” ma.
Andrzej Czuma: Nie, może i ma, nie wiem, ale ma fragmenty, wyrwane fragmenty. To co i w tym zawiadomieniu otrzymałem. Jako dowód dołączono kopie dwóch artykułów w gazetach, słyszy pani, w gazetach. Bardzo starannie przeglądałem ten materiał, ponieważ pan Mariusz Kamiński w ostatnim czasie zachowuje się dość osobliwie. "
Czy pamięta Pan kto zgłosił kompromitujące poprawki w aferze "jednorękich bandytów" ?
2009-10-01 13:48"Poprawki Błochowiak zachowały się w biurze legislacyjnym Sejmu. Na pierwsze posiedzenie podkomisji, które odbyło się 25 września 2002 r., posłanka SLD przygotowała dziewięć poprawek wraz z uzasadnieniem: dwie i pół strony maszynopisu z własnoręcznym podpisem: "Błochowiak"."
2009-10-01 13:55Jednak siedzieć parę lat za Ruch. Dla mnie to heroiczne, nawet jeśli Niesioł się załamał i sypał. Więc po prostu odsuńmy ich teraz od władzy, żeby nam została w pamięci tylko ich młodość "góna i chmurna", a nie starcza złości głupota (podobnie Bartoszewski).
2009-10-01 13:58"Wagner oraz urzędnicy resortu finansów podkreślali wielokrotnie, że to nie posłanka SLD Anita Błochowiak zgłosiła tę poprawkę, tylko uczynił to już na początku sejmowych prac nad ustawą poseł Zbigniew Chlebowski (PO). Chlebowski tę poprawkę miał zgłaszać dwukrotnie na posiedzeniach podkomisji, pracującej nad rządowym projektem ustawy o grach losowych: 25 września oraz 6 grudnia 2002 roku. Na dowód Wagner i towarzyszący mu wiceminister finansów Robert Kwaśniak przekazali dziennikarzom notatki, jakie sporządzili pracownicy resortu finansów (z posiedzeń sejmowych podkomisji nie są sporządzane stenogramy). Na obu dokumentach widnieje nazwisko Chlebowskiego jako autora poprawki, zmierzającej do obniżenia podatku za automaty do gier z 200 do 50 euro miesięcznie."
Źródło : np : http://bernardo.salon24.pl/128260,jednorecy-i-zbigniew-chlebowski
Czymalungma
Dla niezorientowanych (CzumEverest) czyli 8848 mnpm
A inaczej 8848 medialnie niepodważalnych prób mamienia (mnpm)
Ciekawe czy do pełotłumoków dotrze? :)
Wklejaj to często nie tylko tu (w s24),może jeden baran z drugim zrozumie na kogo głosował.
Tym gorzej dla PO skoro znalazło nowy, wspólny, intratny interes z SLD.
2009-10-01 14:04No coz. Po jednej stronie mamy dokument (orginalny, z podpisem) w biurze legislacyjnym Sejmu. Po drugiej slow Wagnera, Blochowiak i notatki SLDowskich "biurokratow". Pan wierzy tej drugiej stronie. Panski wybor.
2009-10-01 14:07Z bólem dołączam do tych, którzy muszą swoją ocenę zasłużonego opozycjonisty zrewidować. Nie wiem tylko czy to już jest człowiek z krainy deszczowców czy też osobnik działający w amoku.
2009-10-01 14:09Cały rząd! powinien odejść,na czele z Donkiem i Vincentem liczydło Rostowskim.Swoją drogą Rostowski na kasie w sklepie spożywczym długo by nie popracował,jest taaaaak "kompetentny"...
Niestety oni nie odejdą,będą pełnić funkcje publiczne do samego końca.
Tyle lat byli w opozycji,teraz muszą się nachapać,koryto to dla nich priorytet.
Minister Ziobro w swojej wypowiedzi nt. doktora Garlickiego powiedział, że "nie przesądza o jego winie, gdyż tą zajmie się niezawisły sąd" (druga część wypowiedzi, pomijana przez "obiektywne" media). Chodziło o to, czy można było przypisać Garlickiemu zamiar bezpośredni dokonania zabójstwa (co jest kwestią prawa). Ziobro zaś stwierdził tylko, że doktor Garlicki "pozbawił kogoś życia", co jest kwestią faktu (chodzi o - być może przypadkowe - zaszycie gazy w sercu pacjenta, które spowodowało zgon). Niech Pan, nie powtarza nagłówków powtarzanych przez Kalisza, Napieralskiego i Lisa. Ci politycy dla politycznej nawalanki są gotowi przypisać Ziobrze ludobójstwo w Rwandzie.
Odnośnie Czumy, to tylko potwierdza się fakt, że człowiek dawnej epoki, żyje według niej, nie przystając do nowych warunków... szkoda, bo p. Czuma ma piękną kartę opozycjonisty.
Jak wiadomo, bez maski tlenowej nikt tam za długo nie wytrzyma.
Dokładnie o tym napisałem.
Czumalungma czyli CZUMEVEREST
Panie Łukaszu
Dokładnie o Panu pomyślałem sobie czytając skandaliczne słowa Czumy. Pamiętam Pana teksty, a także teksty kataryny broniące Czumę przed nagonką Polityki czyt: różowego salonu.
Miałem wtedy odmienne zdanie ale dałem się Panu przekonać. O Czumie zdanie wyrobiłem sobie oglądając pracę komisji śledczych i kilka wystąpień np. ws. Sumlińskiego. Czuma stawał wielokrotnie po partyjnej stronie. Lojalnie do bólu kłamał po partyjnej propagandowej linii.
Czytając obronę Czumy wtedy dałem się jednak przekonać, że może zobaczymy co będzie się działo dalej - "daj mu szansę" - pomyślałem.
Dlatego czekałem na Pana reakcję w tej sprawie.
Ja się nie zawiodłem (i przeczucie mnie nie myliło także podczas wcześniejszej nagonki) Pan musi się czuć zawiedziony ale stanął Pan na wysokości zadania.
"Stand on issue" w Pana przypadku zadziałało
PS: Też widzę analogie do casu Ziobro "ten Pan już nigdy..." ale w przypadku Czumy sprawa jest zdecydowanie gorsza. O winie Doktora G. zdecyduje niezawisły sąd o winie Zbigniewa Ch. i Mirosława D. nie bedzie miał nawet szansy zdecydować bo podłegła Czumie prokuratura umorzy sprawę.
2009-10-01 15:12Czuma do dymisji - popieram,
pozdr
Zasłużony opozycjonista? Tow. Gomółka też był w opozycji i też siedział. Ważne jest, kto co umie, i co sobą reprezentuje. Pan Czuma niewiele umie - do biznesu się nie nadaje (bankructwa w Chicago), do rządu, jak widać, też.
2009-10-01 15:30Witaj.
Panie Łukaszu, właśnie Martini077 zauważył, że p. Czuma
idiotycznie siem:) wyraził, że Prezydent jest prezydentem członków PiS! Nawet Olejnikowa była ździwiona.
Na początku wywiadu 2 razy powtórzył, iż "Rzeczpospolita",
jest partyjną gazetą PiS!
To jest minister sprawiedliwości?
Jestem już starszy gościu, ale takie wypowiedzi MS
powinny go automatycznie zdymisjonować, jeśli tak można powiedzieć. Jeszcze ta wypowiedź, że Drzewiecki i Chlebowski są NIEWINNI!!!
Boże, alem dożył czasów:(
hej!
którego po długim namyśle "desygnował" Tusk - dziecinna
naiwność.., co nie przeszkadza "kapelusz z głowy"
przed autorem za męski wpis.
PS. hokejus w kilku zdaniach, opisał "czuma story"
Po przeczytaniu oświadczenia zza oceanu o działalności p.Czumy, nie należy się niczemu dziwić:
http://www.podprad.org/archiwum-2.php?idg=1050%20&tyt=O%C5%9AWIADCZENIE%20MIROS%C5%81AWY%20KRUSZEWSKIEJ%20W%20SPRAWIE%20ANDRZEJA%20CZUMY
Prosze napisac zrodla tej informacji,bo inaczej nie uwierze,ze to sa NIEZMANIPULOWANE wyniki wyborow,nie wierze,to niemozliwe...
2009-10-01 16:32Podzielając pana rozczarowanie ministrem Czumą chciałby zapytać kto na jego miejsce?
Co z tego, że on poleci skoro jego miejsce zajmie znów ktoś pokroju Ćwiąkalskiego?
Już lepiej męczyć się z Andrzejem Czumą.
Pozdrawiam
Czuma skompromitowal sie czyms innym: ujawnieniem na ostatniej konferencji prasowej szczegolow rozmowy jaka sluzbowo odbyl z szefem CBA..sprawa miala dotyczyc Jolanty Kwasniewskiej
2009-10-01 16:51Rzeczpospolita Zgeszeftowana.
2009-10-01 18:49To co wygaduje Pan Czuma po prostu w głowie się nie mieści.
Do dymisji oprócz niego powinni za swoje wypowiedzi o Polańskim podać się również Sikorski i Zdrojewski. Z Drzewieckim cała 4 powinna od kilku godzin być na bruku.
Ale wiadomo Tusk swoich nie da skrzywdzić.
Pan Warzecha napisal:
Andrzej Czuma nie nadaje się na ministra sprawiedliwości, a jego stwierdzenia z ostatnich kilkunastu godzin powinny być podstawą do natychmiastowej dymisji.
----------------------------------
Problemem Czumy jest to, ze jest nieuk
gdyz siedzac wystarczajaco dlugo
w Ameryce niczego sie nie nauczyl, stracil
czas na jatrzenie zamiast obserwowac jako prawnik z wyksztalcenia i opozycjonista jak pracuje amerykanski system tzn demokracja i wymiar
sprawiedlwosci, co by mu sie teraz przydalo.
Jest absolutnym leniem, ktory stracil bezpowrotnie
czas i teraz siedzac na stolku ministra zawraca
glowe pilnie pracujac na tej synekurze na rzadowa
emeryture, ktora jak wiadomo nie jest niska a on
groszem nie smierdzi.
Ale jak sie mnie kasy to trzeba chociaz trzymac fason
ale on tego nie potrafi i to jest zalosne dla
postronnego obserwatora.
Czytalem w Panskim blogu "Sędzia Scalia mówi nie mułłom w togach" Jak bede mial czas opisze Panu innego sedziego i poprosze aby Pan cos z tym zrobil.
Pozdrawiam,
Alkasaltzer
"niewinne ofiary siepaczy PiS-u"
Sawicka na swoim blogu narzekała jeszcze jako posłanka właśnie na siepaczy z PISu, że „pogoń PIS za korupcją przekracza granice zdrowego rozsądku!”
Przypomnę kilka jej złotych myśli:
"Jak to ma być za friko to ja pieprzę" - Sawicka w chwili szczerości gdy była jeszcze dziewicą o kryształowej cnocie, gotową do pracy dla partii: "mogę być posłanką, mogę być nawet senatorką, będę miała więcej czasu na biznes" „szkoda byłoby to stracić, wyrobiłam sobie tyle układów” (Sawicka).
Zresztą Ziobro oznajmiał na konferencji prasowej zatrzymanie podejrzanego lekarza, którego sąd jednak aresztował - nie dlatego że w biurku dra G było 50 wiecznych piór.
Następca Ziobry Ćwiąkalski jakoś nikomu się nie naraził choć mówił "Ziobro może pójść na 12 lat do więzienia" (bo na laptopach mogły być tajemnice służbowe), "J.Kaczyński może pójść za to do więzienia" [szkodził bowiem zdrowiu pielęgniarek zagłuszarkami].
Przepraszam za OT. Jest tu w salonie ktoś, kto wśród prawicy wydaje się cieszyć szacunkiem, a kto zachowuje się wobec mnie tak, jak nikt jeszcze nigdy nie śmiał. Przebija Paliwodę.
Człowiek ten swego czasu jął mnie pouczać, jak mam szanować mojego ojca. Po wielokrotnych upomnieniach został u mnie zbanowany. I oto przed chwilą pozwolił sobie na cudzym blogu na taki oto wykwit chamstwa.
Powiem wprost: są granice, których nie wolno przekroczyć. December1981 niniejszym przekroczył je drastycznie. Oczekuję reakcji od tych, którzy uważają go za zdolnego blogera. Oraz tych, którzy podejmują z nim dyskusje, tolerują go na swoich blogach.
Adminów przepraszam za łamanie regulaminu - wklejam więcej niż trzy takie komentarze. Nie chcę poświęcać chamowi osobnego postu. Nie chodzi mi też o skasowanie jego komentarza, lecz o reakcję jego zwolenników.
Niech sie Pan zwroci z tym do Admina a nie zasmieca kazdego bloga!
2009-10-02 00:59dawno na emeryturze a nie stawiac czola wyzwaniom o ktorych nie ma pojescia a na nauke juz jest zapozno. Na emeryture odchodza mlodsi od Czumy profesjonlisci ale po wielu latach pracy i dswiadczenia. A jakie doswiadczenie ma Czuma w tej materii - zadne. Zreszta jego wypowiedzi sa kompromitjace- adekwatne do wiedzy /niewiedzy/.
Z wdziecznosci za stanowisko bedzie ulegly i lojalny.
Pokazal co potrafi kiedy byl przewodniczym komisji do spraw naciskow.Starcza zacieklosc a zadnych konkretow.
panie warzecha, mógłby pan dokładnie posłuchać tego co powiedział czuma. tak ze zrozumieniem.
2009-10-02 09:15zgadzam się z panem lecz chciałbym dodać jeszcze swoje 5 groszy .Uważam że pan Czuma robi wszystko żeby obronić swoich kolegów partyjnych i tak jak cały rząd PO -kręcą lody - jak powiedziała kiedyś posłanka PO p.Sawicka (a właściwie kto wie co z tą panią się dzieje )Ten rząd nie zrobił nic dla naszego kraju dobrego, powtarzam NIC oprócz reformy emerytalne która jest przeciwko ludziom mający przywilej wczesniejszej emerytury (dla zawistnych chcę napisać że skoro mieli przywileje to najwidoczniej się to należało nikt im tego wcześniej nie dał na ładne oczy).Nawet jak słyszę że mamy lepszą politykę zagraniczną to mnie ogarnia pusty śmiech, teraz to nas nawet Ameryka nie lubi a p.Sikorski nie nadaje się na to stanowisko wogóle o widzi tylko swój czubek nosa .Jeżeli chodzi o p.Tuska to nie chcę mieć takiego premiera ani prezydenta jak On ,bo skąd wyszedł przeciek że panowie Chlebowski i Dzewiecki są podsłuchiwani nie osądzam tych panów ale nie mówmy że CBA wszystko sobie zmyśliło i jak powiedział p.Czuma Kaminski jest wszystkiemu winny bo nie pora! a kiedy ta pora będzie dobra dla tego rządu?? nigdy z całym szacunkiem dla Pana Pozdrawiam
2009-10-02 14:48i hipokryta. Tak zapiekłego,złośliwego i irytującego człowieka to ze świecą szukać ... no chyba, że w Łodzi pewnego przechrztę - biologa, chwilowo zwanego posłem.
2009-10-05 22:56Lepsze to:
http://renata.rudecka-kalinowska.salon24.pl/128118,pis-sobie-zorganizowal-kongres#comment_1761682
Ciekawe jakie jeszcze pytanie zadał by RRK?
Histeryczna reakcja części elit na aresztowanie w Szwajcarii Romana Polańskiego jest momentami zabawna, a momentami obrzydliwa. Marek Migalski podsumował to tak celnie, że nie ma sensu tego lapidarnego wpisu powielać. Chcę jednak dorzucić swoje trzy grosze. We wczorajszym...
komentarze (160)Antonin Scalia, laureat zeszłorocznej Nagrody im. Pawła Włodkowica, przyznawanej przez rzecznika praw obywatelskich, jest bodaj najbardziej niecierpianym przez lewicę i postępowców wszelkiej maści amerykańskim sędzią. Gdy dr Janusz Kochanowski przyznał mu wspomnianą...
komentarze (31)Wyrok w sprawie Alicji Tysiąc jest absolutnie kuriozalny. Orzeczenie i jego ustne uzasadnienie, jakie wygłosiła sędzia Solecka, zawierają logiczne sprzeczności, nadinterpretacje i przekłamania. Niejaki „Rozum” (nick wyjątkowo w tym wypadku nieadekwatny do treści)...
komentarze (98)Zgłoszenie zostało zapisane.
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.
Czy na pewno chcesz zablokować tego użytkownika?
Bardzo dziękuję za wszystkie życzenia zdrowia. Jest już dużo lepiej, choć z początku...
O to właśnie warto spytać. Ale póki nie mamy odpowiedzi na to pytanie ze strony CBA, możemy...
Tak tylko pytam, bo treść Pańskiego komentarza jest tak absurdalna i tak oderwana od...
Znam te przepisy. Tyle że to kwestia interpretacji. Można by było uznać, że CBA postąpiło...
Pan tu przywędrował z jakiegoś kabaretu?
komentarze (87) skomentuj