Szybka refleksja wyborcza: zero zdziwień
-
@Łukasz Warzecha
Bardzo się cieszę, że bardzo podobnie postrzegamy sytuację. Wyborcy woleli Siwca, aniżeli Szymańskiego...
-
@autor
ogólna zgoda. ciekaw jestem ile jeszcze tworów politycznych zdołają pogrążyć nieuleczalni chłopcy-giertychowcy. UPR, Libertas... do trzech razy sztuka. założę się, że bloger Wierzejski jeszcze dzisiaj odtrąbi sukces.
panie Wierzejski, trawestując Nigela Farage startującego z brytyjskiego Libertasu: NO MEANS NO, YOU DON'T GET IT?
-
Junona
Junono, zajrzyj proszę w wolnej chwili na wewnętrzną pocztę w swoim profilu. Z góry dziękuję oraz pozdrawiam ciepło :-)
-
@ Łukasz Warzecha
"Zabawna może być obserwacja poczynań Joanny Senyszyn, która teraz będzie mogła swoją lewacką wiochę odstawiać w Parlamencie Europejskim zamiast w polskim, co może jest jednak pewną ulgą."
Amen. Niech juz idzie z Bogiem. ;-)
A ktos mi opowie co zrobily panie Thun i Senyszynowa? Bo nigdzie nie moge niczego znalezc.
pozdro
-
Junona
Moim zdaniem spora czesc odpowiedzialnosci za
przegrana PiSu w roku 2007 ponosi wlasnie Marek
Jurek. On powinien wiedziec, ze jak sie chce byc
w 100% pryncypialny w sprawach "swiatopogladowych"
to nalezy isc do klasztoru a nie do Sejmu.
W tych wyborach mamy jednak znow OGROMNY SKANDAL
jakim jest falszowanie wynikow przedwyborczych
sadazy;
Sondaż TNS OBOP przeprowadzony na zlecenie TVP daje
PO aż 54 proc. głosów,
PiS zaledwie 23 proc.
Sondaż Homo Homini dla Polsat News
PO - 52,6
PiS - 22,9
Jak widzimy blad jest tak duzy, ze wszyscy normalni
dziennikarze we wszystkich normalnych krajach pisaliby
teraz bardzo ostre teksty. - Prokuratura powinna
bowiem natychmiast rozpoczac sledztwo w sprawie
domniemanego oszustwa wyborczego.
-
@Junona
PO jakoś się udało.
Komunista Cimoszewicz i aktywistka PZPR Hubner po jednej stronie, nie wiadomo jaki Buzek w centrum, ultrakatol Krzaklewski po drugiej stronie.
Niestety Genialny Strateg nie może i nie chce tak działać, on woli gnuśnieć w swoim kółku pochlebców i potakiwaczy. Paradne było dzisiaj zobaczyć jak bardzo się spocił przed ogłoszeniem wyników sondażowych. Wystraszony potrafił jedynie z siebie wydusić "Nie było tak źle". Tak właśnie wygląda polityk przegrany i wypalony.
-
ech
Coraz gorsze mam zdanie o Ł. Warzesze...
Wyborca z Warszawy
-
STARZY I NIEWYKSZTALCENI WYBORCY PIS
moim najwiekszym zaskoczeniem byla ogromna ilosc wyborcow glosujacych na pis i Ziobre
co nieco objasnilo mi sytuacje obejrzenie list wyborcow glosujacych na pis w ogromnej wiekszosci ludzi niewyksztalconych i starych, ktorzy juz za 10 lat beda niklym wspomnieniem
nie mniej nie rozumiem w ciagu dalszym jak wogole mozna bylo myslec o glosowaniu na czlowieka ktory kompletnie zdemoralizowal polskie sadownictwo jak rowniez ktory przyczynil sie do zgonu okolo 100 osob niszczac polska transplantologie
no coz jest pewien procent ciemnego ludu ktory kupuje nawet propagande sekty z Torunia
pokrzepia tez informacja jak glosuja mlodzi
rzuca to w sumie pewne swiatlo na blogierow Salonu
-
henryk1311
Starsi po prostu sa bardziej odporni na propagandow
manipulacje. Przy tej okazji radze zagladnac do
statystyk. Polskie spoleczenstwo, podobnie jak
spoleczenstwa innych europejskich krajow, sie coraz
bardziej starzeje.
A jesli chodzi o ludzi wyksztalconych to poziom
wyksztalcenia jaki nlodzi ludzie wynosza z tych
wszystkich prywatnych uczelni jakich sie w Polsce
namnozylo jest niestety zalosny. - Z tym Polska
bedzie miala coraz wiekszy problem (naprawde pomijam
tu polityczny konflikt pomiedzy zwolennikami PiSu
i PO) gdyz ci ludzie nie sa odpowiednio przygotowani
do tego aby podzwignac wreszcie Polske do poziomu
europejskiego kraju.
Polska tak naprawde "wejdzie do Europy" dopiero
wtedy gdy przecietny Polak/Polka beda zarabiali
mniej wiecej tyle ile ich zachodnioeuropejscy
odpowiednicy.
-
Panie Łukaszu@
Mam te same odczucia. Jak czują się Warszawiacy z wyborem Hubner??????
W pozostałych przemyśleniach też nie jest Pan sam,.
POzdrawiam serdecznie
P.S.
Tyle tylko,że wnioskowanie na pdostawie ledwie 20% frekwencji jest strzelaniem na oślep , jeśli chodzi o poglądy.
Pozdrawiam serdecznie
-
@ŁW
"Tymczasem wynik, oscylujący wokół 30 proc., sygnalizuje moim zdaniem tendencję wznoszącą,.."
Nie, nie sygnalizuje.
Uświadamia za to, że mamy do czynienia z fatalnym wręcz, przypominającym biegunkę wysypem-niczego nie mówiących sondaży.
Albo inaczej.Sondaży wynikających z chciejstwa, a nie pokazujących faktyczną geografię wyborczą.
ps. A Ziobro, to chyba będzie musiał na 2011 wrócić, kto temu nieszczęsnemu PiS-owi zrobi porównywalny wynik w Małopolsce?
-
> Autor
10/10
jakbys Wacpan byl bohaterem filmu "O czym mysla kobiety" - przynajmniej jedna
;-)
pzdr
-
Cóż;
Jak mawia Waldemar Łysiak `na ulicy gdzie jest ośmiu alfonsów i dwóch świętych w demokratycznych wyborach zawsze wygra alfons`.Zagadką jest skąd u nas tylu wielbicieli płatnej miłości się wzięło?
-
partyzant Czas zastoju i stagnacji
Ja , stary pisowiec tak się o swoich nie martwię, jak Pan, nie ma Pan większych zmartwien od losu PiS, czy tylko taki lis farbowany z Pana i boi Pan PiS-u jak diabeł świeconej wody. Jak karta czysta, żadnych tam
ubeckich spraw to głowa do góry, moga Panu.My nie wygraliśmy, ale porażki też nie ma, będziemy patrzeć co Tusk teraz z tymi orlikami, lodami,autostradami itd.Lepiej dać Tuskowi porządzić, niech pokaże co potrafi, a ze potrafi niewiele, to bonus dla nas, mecz trwa.Ale tak czy inaczej cała ta Nocna Zmiana jakaś taka obślizgła i tyle.
-
te wybory to jest katastrofa
chwilowo wiemy:
Uprawnionych do glosowania bylo-30 508 612
do godz 18.oo oddalo glosy 5 564 356
Na pelo zaglosowalo okolo 2 500 000
(okolo45%)
Jedno jest pewne - Polacy nie poszli do urn-a to nie jest zadne zwyciestwo a kleska.
Jak to sie ma do oglaszanego euroentuzjazmu Polakow
to ja nie wiem.
Oglaszanie jakiegokolwiek zwyciestwa jest smieszne.
Polacy sa rozczarowani.
Pis mendia skutecznie deproecjonowaly a rezultaty
rzadzenia przez pelo sa coraz bardziej dotkliwe.
Wyborcy - okolo 80% sa zniecheceni ?
-
@ Autor
Muszę powiedzieć, że wstydzę się za Poznań :(
Siwiec?! To jest jakas masakra.
Pozdrawiam
A.C.
-
> ŁW
No zgoda, zgoda. Też mnie przeraża bezrefleksyjność moich ziomków (Warszawa). Niby stolica, a taka mentalność, że głosują na tego, kogo im ukochana partia podsunie. Nawet jeśli to jest wieloletnia komunistka i SLDówa. Naprawdę żal mi trochę tych ludzi.
Też się cieszę z Trzaskowskiego - ponieważ wszyscy prawie znajomi głosują na PO, ale nie wiedzą na kogo, zawsze wynajduje im jakiegoś kandydata :>
zdobyłem mu chyba z 6 głosów.
W ogóle z Cymańskim... Kaczyński się przeliczył, dał takie postaci jak Kempa czy Cymański, żeby wspierały listę, a ci zdobyli mandat i zamiast osób kompetentnych (obecni europosłowie) do Brukseli jadą ci biedacy nie znający angielskiego.
-
srednia frekwencja w jewropie
a wyjatkowo niska podczas wczorajszych wyborow wynosi 43% w Polsce okolo 19%
-
Refleksje
- "..Tymczasem wynik, oscylujący wokół 30 proc., sygnalizuje moim zdaniem tendencję wznoszącą..".
Wydaje sie ze przy frekwencji wyborczej okolo 25% sprawdza sie teza ze elektorat glownie tradycyjny czyli PiS'u poszedl do urn. Przy duzej frekwencji wyborczej czyli mobilizacji nieglosujacych szanse PiS beda malaly.
- "..PO ma wynik wciąż wysoki i zgadzam się tu całkowicie z Igorem, gdy pisze, że to jest wynik niezasłużony..".
Tak jak i w przypadku pana Igora naiwne chciejstwo. Jezeli mozna by ustalic obiektywne kryteria to byc moze mialby Pan racje. Ale w przypadku wyborow tylko i wylacznie wyborcy maja racje. Warto by sie zastanowic naprawde dlaczego poniewaz tlumaczenia o socjotechnice sa dosyc naiwne i raczej swiadcza o braku prawdziwej analizy.
- ".. wspólny z Joanną Senyszyn występ na spotkaniu wyborczym Ziobry był jedną z największych żenad tej kampanii..". Ciekawa ocena. Pojawienie sie na spotkaniu wyborczym Ziobry i odmowa zadania pytan obu paniom jest rzeczywiscie zenada. Ale podejrzewam ze nie o to Panu chodzilo.
- "..Coraz gorsze mam zdanie o wyborcach z Warszawy, skoro bez żadnej refleksji popierają masowo Danutę Hübner..".
Przepraszam ze pytam ale dlaczego uwaza Pan ze bez zadnej refleksji? Moze jest dokladnie odwrotnie?
- "..Szkoda też Tadeusza Cymańskiego, choć jego kompetencje jako europosła budzą moje spore wątpliwości.."
Dla kogo szkoda? Dla wyborcow czy dla p.Cymanskiego?
-
@synu
"Antysalon" czyli czyli Pisowski rynsztok za nasza kasę z abonamentu. RAZ zaprasza do swojego programu tylko ewidentnie Pisowskich dziennikarzy. Zresztą to co napisał Pan Warzecha o tym świadczy dobitnie. Chwiali Ziobro i Migalskiego, którzy nie znajac żadanego języka, będą obijać się w PE. A ma jakieś obiekcje to Pań Rózy Thun oraz Danuty Hübner, które obyciem a przede wszystkime znajomościa języków mogłyby obdzielić z 6 europosłów.
-
Ida Marcow
"Muszę powiedzieć, że wstydzę się za Poznań :(
Siwiec?! To jest jakas masakra."
Z perspektywy poznaniaka z krwi i kości powiem Ci, że jest to strasznie przygnębiające...
Pomijam już poparcie dla PO.
-
mirage
to nie są ważne "wybory", a raczej kolejny plebiscyt popularności .
Jeśli uwzględnić by poziom frekwencji, to łącznie w dużych miastach poszło głosować pewnie grubo ponad 60,0% tych, którzy się do urn pofatygowali, czyli przede wszystkim urzędnicy magistratów i ich rodziny (czyli PO),a w Warszawie dodatkowo urzędnicy urzędów centralnych i ich rodziny (czyli też PO).
Przy mniej więcej 25 frekwencji "nadreprezentatywność " wyniku PO jest znaczna. Oznacza to, że im frekwencja byłaby wyższa ( np. w wyborach do parlamentu krajowego, tym wynik PO byłby niższy.
Poza tym, to w czystej postaci chutzpah propagandowy, bo parlament europejski jest tylko z nazwy parlamentem, nie uchwala on bowiem ustaw, czyli nie stanowi prawa.
Nie wiadomo, po co toto jest, a raczej wiadomo, wymyślono ten twór biurokratyczny w celu korumpowania elit politycznych w poszczególnych krajach Europy , aby osłabiać tzw. reprezentowanie interesu narodowego. Bo mandatariusz w PE nie reprezentuje konkretnego państwa, tylko jakąś utopię, nazywaną Europą.
Nie ma sensu uczestniczyć w tej błazenadzie, także w formie jej komentowania.
-
@unukalhai
Wyniki pokazały, że mamy jeszcze 2,5 mln potomków esbecji. A Tusk nie powinien świętować, bo w Warszawie wygrała PZPR.
-
Frekwencja - 24,53 %
to jest ta żółta kartka dla rządzących.
http://pe2009.pkw.gov.pl/PUE/PL/WYN/W/index.htm
-
@box2008
75% Polaków pokazało Po czerwona kartkę. Ale czy to możliwe, żeby 2,5 mln było TW?
-
@Piciu
No dokładnie, wynik PO pomijam. Ogolnie nie podoba mi się wynik, ale liczylam na to, że PiS wywalczy chociaż drugie miejsce.
Ale ten Siwiec - to jest totalna porażka. Ten koleś jest tragiczny.
Pozdrawiam
A.C. (też Poznanianka z krwi i kości :))
-
Magda Figurska
Warszawa (podobnie jak Moskwa, czy imnne "stolice" w b. demoludach), to było miasto dla ludzi z awansu spolecznego, ludzi nomenklatury partyjnej. W nagrode otrzymywali meldunek w Warszawie, "mieszkanie" i etat. Za kare mogli to stracić. Potworzyli dla siebie instytucje i "spółki" skarbu państwa.
Choćby dziedziczna twierdzę nomenklatury przy ulicy Woronicza.
RTeraz beneficjentami sa dzieci, wnuki i prawnuki wlaścicieli PRL-u.
Normalna Warszawę zabito w 1944 r. , a niedobitki Warszawy przedwojennej wykonczyli komunisci
w latach czterdziestych i pięćdziesiątych.
Wygrać głosami takich wyborców w Warszawie to wstyd i hańba.
-
Frekwencja...
Frekwencja mogłaby być żółtą kartką dla całej klasy politycznej, w tym także opozycji. I pewnie jest, tyle że nawet wybory parlamentarne nie szokują wysoką frekwencją. A jak ostatnio obecność przy urnach przekroczyła 50% PiSiacy ronili rzewne łzy, że lemingi poszły do urn...
I tak źle i tak niedobrze :-))))))
-
Nie zgadzam się z Panem
1."PO ma wynik wciąż wysoki i zgadzam się tu całkowicie z Igorem, gdy pisze, że to jest wynik niezasłużony." Ciekawe spostrzeżenie - Pan redaktor wie lepiej niż wyborcy.
2. Co do socjotechniki. Drogi Panie Redaktorze, czy nie zauważył Pan aktywności Pana Prezydenta w kampanii wyborczej? A "Solidarność? A parafialny Kościół? A Radio Maryja? Przydałoby się trochę obiektywizmu takiemu "bezstronnemu komentatorowi" jak Pan Redaktor.
3. Ziobro a Kraków. Myślę, że w samym Krakowie nie bedzie sukcesu. W województwie małopolskim i świętokrzyskim wpływy PiS-u wspieranego przez Kościół są ugruntowane ale myślę, że już niedługo. W miastach porażka, nawet w Nowym Targu i w Zakopanem.
4. Jaka przyszłość? Proszę przeanalizować wyniki w grupach wiekowych. PiS ma przewagę jedynie u wyborców po 65-tym roku życia. Jakie mają szanse? Żadne.
5. Moja prognoza-to koniec władzy w Polsce partii braci Kaczyńskich. Na szczęście.
-
EsEs
No i co ty biedaczyno (umysłowa) wypisujesz?
W Krakowie wygrało PO, a w podkrakowskich osiedkach willowych przegrało?
Znaczy, wedle twojej "logiki" lumpenproletariat z miejskich blokowisk oddał głos na za PO, a ci których stać na wlasne domy pod miastem, zagłosowali na PiS.
Gratuluję elektoratu wyborczego.
No i jeszcze ten drobiazg. KK popierał jednych kandydatów, a kto zatem popierał tych drugich kandydatów?
-
EsEs
uzupełnienie:
lumpenproletariat i lumpeniteligenci
-
Zdzicho Waciak
Frekwencja 25% i wynik 44 do 27 dla PO ostatecznie obalił mit, że moherowe babcie, jak zdyscyplinowane wojsko zawsze chodzą głosować, a młodzież lekceważy wybory co wpływa na niższy wynik partii postępowych(np. PO), a podwyższa sztucznie wynik partii zaściankowych(np. PiS).
-
Warszawska masakra
Przeglądając wstępne wyniki wyborów dochodzę do następujących konstatacji: Główne dwie siły P.O. i PiS zachowały status quo z lekką tendencją zwyżkową dla PiS.Przypominam sondażownie dawały ponad 50% P.O. ( lekki kolor żółty na kartce dla rządzących.) Uważam że najbardziej podatnymi na propagandę są Warszawiacy.Tam propaganda medialna osiągneła największy sukces. Chociaż nie jestem zwolenikiem ministra Kamińskiego , to głosowanie na farbowaną kandydatkę P.O. ( 17 lat w PZPR) panią Huebner, to stosunek głosów 50% dla Huebner i 10% na Kamińskiego świadczy o tym jak Warszawiacy mają wyprane mózgi.Przypuszczam że propaganda medialna: wszyscy tylko nie PiS, mogłaby zaowocować takim schematem, że nawet jeżeli Kiszczak lub Piotrowski ( ten od Popiełuszki) byłby na listach P.O. , to i tak wygrałby z kandydatem PiS chociażby był to np. Ziobro.
-
.
Dosyć żałosne są te wasze komentarze odnośnie Warszawiaków zwłaszcza biorąc pod uwage frekwencje. Może Warszawiacy uznali że doświadczenie w Unii jako komisarz jakoś jej jednak pomoże w prace w PE ?
Cheers :)
-
Zła Warszawa, dobry Kraków...
Warszawa: PO - 54,28 %, PiS - 22,34%
http://pe2009.pkw.gov.pl/PUE/PL/WYN/W/146501.htm
Kraków: PO - 50,6%, PiS - 32,35%
http://pe2009.pkw.gov.pl/PUE/PL/WYN/W/126101.htm
W sumie zabawne są te Wasze komentarze o Wawie... To pewnie przez tą frustrację :-)))
-
Oczywiście z punktu widzenia firm pijarowych nic nie dziwi
przecież wszyscy na świecie wiedzą że najlepiej interes załatwia się z mafią.
Signity, ITI, a teraz i Comarch w straży pożarnej...
Zupełny drobiazg szef komisji wyborczej odznaczony przez samego Aleksandra Kwaśniewskiego. To tak jak akcjonariuszowanie pana Bartoszewskiego w LOT-cie.
Przecież to zrozumiałe w końcu - politycy ci demokratyczni zwłaszcza muszą mieć ekstra dochody - a wy (w domyśle polskie bydło) sami sobie wybraliście i Bartoszewskiego do lotu i wcześniej Prokom do operacji na wynikach wyborczych oraz sami wybraliście w końcu pana Rymarza do Komisji, a jakże...
Zresztą jeżeli nie wy - to zobaczcie co będzie jak nie będziecie dofinansowywać kompetentnych firm PRowych - wiadomo - zapłacisz zmanipulują.
Uczycie się panie Łukaszu - czy już was tak wytresowali?
-
@Junona mylisz się pani szanowna w ocenie ludzi
czasami tak jak Ziemkiewicz.
A ja się pytam skąd wiara w to że wyników w stolicy nie poprawiono tak jak poprawiano już kiedyś - bagatelka - 20 lat temu? Skąd wiara w to że bandziory w układach nie stosują sprawniejszych metod manipulacji wynikami niż wtedy?
Ja głosowałam na Ewę Tomaszewską. Jak parę osób które znam. Ciekawe gdzie te głosy utonęły? A poszłam głosować mimo potwornej migreny, która wycięła mi prawie cały dzień z życiorysu.
-
@unukalhai moim zdaniem W-wa to duży okręg i w niej najłatwiej głosy
dorabiać. Z jakiegoś powodu tuż przed wyborami ruszyły wszystkie ustawiane pod nomenklaturę przetargi.
Oczywiście że etatowo, ale część etatowców - również z Krakowa załatwiała (niby tak sobie) sprawy w Warszawie.
-
Unukalhali wynik PO i całego SLDowskiego lewactwa jest ustawiony
a łatwiej to zrobić W-wą bo największy Okręg Wyborczy.
Nikt mi nie wmówi że nawet w Stolicy większość jest nomenklaturowców.
Pomyśl- czy ktokolwiek kto wie kim jest Huebnerowa - co dotąd wyprawiała w PE głosowałby na nią?
Jedno to mobilizacja mafiozów, drugie - moim zdaniem manipulacja a liczą na to że w bałaganie jaki wygenerowali nikt tego nie sprawdzi. A tym razem ja nie popuszczę.
-
@Greg
"...partii postępowych(np. PO)"
Powtarzasz tą propagandową kalkę, bo zapewne tak myślisz o sobie.
A w czym ta nowoczesność PO się objawia? W zastąpieniu rządzenia przez PR, w manipulowaniu opinią publiczną(np. w sprawie dziury budżetowej przed wyborami cicho,sza, a po wyborach Vincent będzie podnosił podatki lemingom, ale z równoczesnym pyszczeniem, że to wina PIS-U, a on ratuje ich przed nieszczęściem)Większość populacji to osobniki nie potrafiące samodzielnie myśleć i dlatego podatne na sztuczki PR. Dopiero jak zaczyna brakować pokarmu przy gębie, reagują groźnym mruczeniem, choć dalej nie wiedzą dlaczego brakuje.
-
Zastanówcie się czy w kraju w którym po raz czwarty
odrzucana jest oferta jakiejś firmy (pomimo ustaleń niezależnej komisji, zdań innych ekspertów) tylko dlatego że ustawiony przetarg jest ewidentnie pod krakowski Comarch który okazuje się władać ortografią którą najbardziej lubią strażacy i wolą za niekompetencję płacić Comarchowi choć ten nie wie nawet co tak naprawdę ma zrobić, kupił od kogoś licencję ale nawet nie wie na co - wie tylko że mu powiedziano iż tak ma zrobić można liczyć na demokrację i prawo jeśli chodzi o wybory?
Ludzie - przecież to jeden wielki cyrk.
Jeśli w tej kwestii nic się nie zmieni nie zmieni się i w innych. Będą wam wmawiać że to są legalne wybory, a tymczasem uczestniczycie w ustawionej szopce.
Takie macie szanse na pracę, na uczciwy zarobek i na normalne życie - dopóty dopóki nie weźmiecie za pyski złodzeji. A media pozostaną serwilistyczne no bo wiadomo - w dobie kryzysu żadna ślepota ani kłamstewko nie hańbi.
Cóż dziękuję Bogu że nigdy jakoś nie wybierałam pracy pod tym kątem. Może dlatego nie tylko ceniłam moich rodziców wkład w edukację ale sama całe życie też w nią inwestowałam dobierałam sobie przyjaciół, również w odległych miejscach na świecie.
Myślcie - albo z was zrobią to czym was dziś nazywają.
-
Ale jakim kosztem?
"Wbrew sondażom, PiS nie został zdruzgotany, a jedynie pokonany."
Tak, zgadzam się, wynik PiS jest przyzwoity.
Ale spójrzmy jakim kosztem osiągnięty.
Na listy wciągnięto medialnych posłów, od początku roku trwała kosztowna kampania. Najpierw ocieplano wizerunek kobietami, potem były spoty "młodzieżowe", w końcu droga i agresywna kampania do europarlamentu. Na dodatek duże wsparcie nagle uaktywnionego prezydenta. A to wszystko przy dość biernej postawie PO.
I te działania dały tylko przyzwoity wynik.
W świetle tego szanse PiS (o ile nic się nie zmieni) w następnych wyborach do naszego parlamentu widzę blado. Ziobro, Kurski, Cymański w tych wyborach raczej kandydować nie będą, a ławki rezerwowych brak.
-
EsEs
paradny jestes z jeszcze jedna prognozą.
Elektorat po 65 roku zycia nie wymiera, ale wzrasta, bo spoleczeństwo sie starzeje.
Do puli biedaemerytów dochodza kolejne roczniki, takze ci, ktorzy kiedyś nioexle zarabiali, a globalnym kryzysie nie będa juz tak zarabiać.
Nie słyszałaś, biedaczyno (umysłowa), ze przyrost naturalny spada i nie ma w Polsce mechanizmu odtworzenia demograficznego pokoleń. Do tego dochodzi plus wielusettysieczna emigracja "za chlebem".
Prognozy dla PO sa fatalne, bo wyz lemingowy mija, i część lemingów zdązy zjeśc beczke soli "na własnym", a nie jak dotychczas, "na rodziców".
A to najskuteczniej otwiera oczy na tzw. real.
Tego nie zastapi ani gadu-gadu, ani nasza klasa. Bo trzeba jeszcze taka uslugę opłacic "ze swoich". A zeby ja oplacic, trzeba na to zarobić.
Poza tym, przy 25,0% poziomie frekwencji wszelkie prognozy możesz sobie w buty wsadzić.
-
@sickuś jak tam koledzy z krakowskiego Comarchu?
to ich tam pan broniłeś dzielnie na blogu P. Krawczyka.
Ładne pasiaste koszulki. Powiedz im pan że następnym razem ani koszulki ani pośpiech nie pomogą. Okazuje się bowiem że dziwnym trafem można się nawet dowiedzieć wcześniej za jakie niedomogi formalne oferta będzie odrzucona :))))))
Cosik pustawa ta wiara w moc i potęgę komuszych przekrętów a zwłaszcza w tę wieczną miłość do nich.
Ile macie jeszcze w tej 20-letniej demokracji pewniaków? Mam świadomość że dla władz taki Comarch to pryszczyk, w końcu Signity, ITI- jest też parę innych- wymienić z nazwy?
-
@35stan
Na PO głosowała młodzież, której zależy na integracji Polski z Europą. Głosowali w zdecydowanej większości ludzie wykształceni nie bojący się Europy i "Niemca". PiS grając na najniższych instynktach , przede wszystkich ksenofobicznych, zebrało do kupy elektorat Samoobrony i LPR - połączone wyniki tych dwóch partii z wyborów do PE 2004r dają właśnie te 27%. Nie powiesz mi że ten elektorat jest postępowy?
-
biedronka
1. Ale o co chodzi? Od wczoraj jeszcze trzyma?
2. Przekręcanie nicków to poziom, do którego nie będą schodził.
-
@Greg, zdzisiu skąd ty wiesz kto na kogo głosował?
przecież nie umisz po niemiecku:)
Jeśli manipulujesz przy wynikach i masz dobrą fuchę daj znać- w końcu bezrobocie jest - chętnie dowiemy się gdzie tak dobrze się pracuje :))))
-
@sickofitall to nie wczoraj dziubku ale zajrzyj na blog pana Pawła
bo pamięć najwyraźniej ci nie służy a ta dolegliwość nie dotyka każdego (mam na myśli krótką pamięć oczywiście). Przydarza się też późnej 'młodzieży'.
-
@biedronka
Nikt nie mówi
Wszyscy się boją
Prawda się kryje
Pod sedna dnem
Zmącę wam wodę
Świętego spokoju
Bo się nie boję
I wiem
[...]
W tym humorze
Coraz gorzej
Ponuro płynie
Dzień za dniem
Ja stanę Zorrem
Się wieczorrem
Bo się nie boję
I wiem
To wszystko mafia
To wszystko mafia
Że nie przyjęli
Na spikera
Mnie do radia
Że mnie dyrektor
Znowu wezwał na rozmówkę
I że mamusia
Upuściła
Mnie na główkę
(Stefan Friedmann)
Mam jednakowoż nadzieję, że poza tym w rodzinie wszyscy zdrowi...
-
unukalhai
"Wygrać głosami takich wyborców w Warszawie to wstyd i hańba."
Przepraszam,że się wtrącę do dyskusji, ale nurtuje mnie jeden problem. W tej strasznej Warszawie, pełnej postkomunistycznej swołoczy, od lat wygrywa wybory do senatu Zbigniew Romaszewski. To jacy ludzie oddają na niego swoje głosy skoro to tak okropne miasto jest?
-
biedronka
Nie wiem skąd w Pani(u) tyle jadu i bezinteresownej agresji. Radzę faktycznie przeczytać tamtą dyskusję i sprawdzić, w którym miejscu bronię jakichś polskich firm. A już dlaczego mam mieć jakiś związek z Krakowem to już mam pojęcia.
Niestety umiejętność czytania nie zawsze chodzi w parze z umiejętnością rozumienia. Dalszej dyskusji nie zamierzam kontynuować.
Autora bloga przepraszam za zaśmiecanie offtopami.
-
@Magda Figurska
Partia "okrągłego stołu" ma ok 3 milionowy żelazny elektorat, ostatnie wybory tylko to potwierdziły.
Niska frekwencja pokazuje fiasko permanentnej kampanii medialnej, cały wysiłek mobilizacyjny zużył się w jednej akcji (2007), to jest ostrzeżeniem dla ośrodków sterujących rządem.
Wnosząc z niewesołych min Tuska i jego ekipy, komentujących na gorąco, mają tego świadomość. To prawdopodobnie ostatni tak dobry wynik PO, jako partii.
Kolejny sygnał jaki dostali jest taki, PiS nadal stanowi zagrożenie. Osiągnięty wynik to doskonała pozycja wyjściowa do zdobycia władzy. Trzeba by te 7 mln. ludzi, które zaangażowała się przy urnach dwa lata temu a wczoraj zostało w domach, poszło do wyborów, szansa że zagłosuje na PO jest minimalna (apogeum kryzysu przed nami a Palikoty, Nitrasy i Misiaki zniechęcają do PO skuteczniej niż Kurski).
Pozdrawiam
-
wiesława
to było w kontekscie frekwencji, któa w warszawie zapewnili urzędnicy i ich rodziny (czyli wyborcy i pieczeniarze etatystyczni PO i lewactwa), progenitura b. nomenklatury i ogłupiała studenteria.
Romaszewski nie jest wybierany przy takiej frekwencji i takiej strukturze wyborców. na niego glosuja ci, co w tych wyborach pozostali w domach.
Jak np. ja.
-
@unukalhai
No właśnie. Czyli jedyny rozsądny wniosek jest taki, że tych wyborów nie mozna traktować jako sondażu poparcia dla PO i PiS, ze względu na niereprezentatywność próby.
Niestety w tych wyższych szkołach gotowana na gazie, jakich pełna jest nasa ojczyzna, i gdzie nauki pobieraja "młodzi, wykształceni, z dużych miast", nie uczy się statystyki matematycznej. W ogóle zreszta sie nie uczy, tylko ogłupia.
-
@Zdzicho Waciak UND Sickofity różne
25% frekwencji - bedeutet ni mniej ni więcej że generalnie to ludzie was olewają. Nie biedronki.
Biedronki żyją i są pożyteczne. Jadu w nich nie ma. Jeno spostrzegawcze one są. Ot i wszystko.
EU gruchnie - tak najwyraźniej uważają wyborcy w znakomitej, nie głosującej większości. Natomiast myśląca część- np ta która dostrzega nieprzypadkowe zaangażowanie polityczne przewodniczących Komisji Wyborczych będzie trudnym orzechem do zgryzienia dla mafii. A tej myślącej części w dobie kryzysu i walki o chleb dla dzieci może pojawić się wkrótce więcej.
Wtedy pogadamy.
Młodość dziennikarska przeminie. Jak wszystkie rzeczy nietrwałe. Spostrzegawczość ludzka odradza się za to niezmiennie mimo obstawienia przez mafię newralgicznych punktów państwa z mediami na czele.
Miłego dnia życzę i wiele wiary w cuda Olechowskiego.
Niedługo będzie ta wiara potrzebna, oj będzie bo koryto się kurczy...
-
@unukalhai -frekwencja to jedno a możliwość manipulacji to drugie
mnie interesuje ta możliwość z punktu widzenia przyszłych wyborów w Polsce a nie z punktu widzenia UE. Nota bene - zdaje się wyborcy w UE równie hojnie obdarzyli frekwencją wybory ;). I być może ten wynik (owa frekwencja) jest jedynym prawdziwym u nas.
Manipulacje przy wynikach to jednak o wiele poważniejsza sprawa. Swoi ludzie w różnych kluczowych punktach działalności państwa to coś na co w normalnym demokratycznym kraju media zwróciłyby dawno uwagę. A uparcie nie zwracają tylko dlatego że oprócz młodej młodzieży właścicielami mediów jest w Polsce nomenklaturowa podstarzała - wieczna młodzież.
To że Ziobro zdobył więcej głosów w Krakowie niż ustawiona w W-wie Huebnerowa to dowód że lud zauważa pomału sytuację. Z pracami sezonowymi będzie kiepsko bo deszcze- a na ogórki za wcześnie.
Pozdrowienia
-
zaskakujacych jest pare wynikow
Nie moge wciaz uwierzyc w kleske Szymanskiego. Nie znam sytuacji w Poznaniu, ale to byl niewatpliwie jeden z najlepszych polskich eurodeputowanych. Strata jego i Marcina Libickiego (z innej przyczyny) to fatalne wiadomosci.
Absolutnym nieporozumieniem jest Roza Thun, ktora wczoraj pokazala zupelny brak klasy i Senyszyn, ktora nadaje sie co najwyzej do, a zreszta nie powiem.
Libertas przegral zasluzenie. Ganley mial albo calkowicie gdzies Polske, albo zupelnie nie zrozumial sceny politycznej tutaj. Dodam, ze np we Francji z tego co slyszalem libertas dostal jedno miejsce, ale tam poszedl o ile mi wiadomo na retoryce przeciwko imigrantom (de Villiers byl zaangazowany w libertas francuski)
Mnie osobiscie bardzo cieszy, ze pana Chruszcza i jego znajomych nie zobaczymy juz wiecej w powaznym miejscu.
Ps - na pomorzu zaskoczyl chyba nawet sam siebie posel Cymanski. Mam wrazenie, ze jednak do Brukseli nie pojedzie, choc moge sie mylic
pzdr, michal w.
-
Przy czym odróżnijcie proszę manipulację wyborcami przez media
od manipulacji wprost wynikami.
Dlaczego stawiam na to drugie?
Ano ludzie mają trochę większy potencjał niż szczury o czym najwyraźniej trudno przekonać komunistów.
Proszę obejrzeć życiorys pana przewodniczącego Komisji Wyborczej i nieproporcjonalność dokonań tych oficjalnych do odznaczeń - a zwłaszcza od kogo te odznaczenia.
Poza tym proszę sprawdzić kto zajmuje się obsługą wyborów od strony matematycznej czyli elektronicznej.
Jakie firmy i firemki stale występują tam gdzie dokonuje się 'obróbki' danych osobowych, przekraczania granic przez obywateli. Wszystko z ramienia tzw. 'przetargów publicznych'. Ostatnio głośno było o sprawie PESEL. Czy to nie ma związku z wyborami? Ależ skąd, nie zupełnie nie, powie pan Waciak lub chory ogonek. Jakiż związek ma tożsamość osoby z głosowaniem? Ano żaden jak mawiali starożytni Indianie :)
Reszta to kontrola prasy - no ale w dobie kryzysu przecież nie będzie żadnych niewygodnych przecieków :).
-
@Krzysiu nie żyłuj się tak - ze mnie żaden szowinista lokalny
ale odróżniam ludzi od siebie po czymś innym niż chwilowy meldunek.
Np w Warszawie z listy UPRu startował bardzo sympatyczny pan z Szamotuł.
Cóż postolechowskie sierotki tyle wiedzą ile im ministerstwo prawdy oświadczyło.
-
> Greg
"Na PO głosowała młodzież, której zależy na integracji Polski z Europą. Głosowali w zdecydowanej większości ludzie wykształceni nie bojący się Europy i "Niemca". PiS grając na najniższych instynktach , przede wszystkich ksenofobicznych, zebrało do kupy elektorat Samoobrony i LPR - połączone wyniki tych dwóch partii z wyborów do PE 2004r dają właśnie te 27%. Nie powiesz mi że ten elektorat jest postępowy?"
Greg, następnym razem głosuj nawet na "Partię Gołych Tyłków w Pokrzywach", jeśli taka powstanie. Tylko nie mieszaj niezrozumienia realnej polityki z "postępowością", bo to śmieszne.
CDU/CSU wydała swoją deklarację nie bojąc się oskarżeń niemieckiego wyborcy o ksenofobię, czy niepostępowość. Widocznie reprezentowanie interesów tzw. wypędzonych tym partiom wychodzi na dobre (p. wyniki wyborów) i nikt tego w Niemczech nie bierze za granie na najniższych instynktach.
W Polsce natomiast wypowiedzi polityków czynione w interesie Polski ludzie rozumiejący z polityki tyle, co Ty (za przeproszeniem) ciągle powtarzają o śmiechu, instynktach i takich tam pierdołach. Nie dziwota, że potem tych "młodych wykształconych z wielkich miast" w większości da się podsumować zdaniem: "piwo, popcorn i porno".
Jeśli jest się tzw. "euroentuzjastą" można głosować na PO m.in. za to, że nie stawia interesu polskiego nad interes UE. Z tym mogę się zgodzić. Ale przestańcie wreszcie powtarzać o jakichś instynktach i ksenofobii, albo śmiechu w Europie, bo to argumenty bezpodstawne.
Polecam przeczytanie artykułu J. Kaczyńskiego sprzed kilku dni w "Rz" na temat UE i naszego w niej miejsca. Jeśli znajdziesz tam jedno niemądre zdanie, możesz wrócić i zacytować. Może wtedy lepiej da się te twoje fobie zrozumieć.
-
> p. Warzecha
Wydaje mi się, że Pan coraz bardziej rozumie kręcenie głowami takich, jak m.in. ja na Pana teksty sprzed ca. 2 lat.
I wiem, co by Pan mi odpowiedział. Wiem. Ale mimo wszystko, to nie to samo. Chyba i do Pana dotarło, coście w swoim pionierskim zapędzie Polsce uczynili.
-
pan Rymarz i ordery Kwaśniewskiego
gdyby ktoś zapomniał wg jakiego klucza były przydzielane:
http://www.polonica.net/Ordery_Kwasniewskiego.htm
A teraz niech mi ktoś udowodni - tak na 100%, że wyniki wyborów w Warszawie (zresztą obojętnie jakie) pod wodzą obecnej Komisji Wyborczej nie mogą być zmanipulowane.
-
@ Moja releksja też jest szybka
http://www.tvn24.pl/-1,1604152,0,1,dziadek--spaj-z-anteny,wiadomosc.html
-
ŁW
Ciekawi mnie jak będą wyglądały wybory do Sejmu w 2011 r., bo przy frekwencji 25 % można sobie je wyobrazić. W obecnych wyborach wieś i małe miasteczka prawie nie uczestniczyły, a do wyborów obecnie poszedł twardy elektorat PO, SLD i PSL,którym się żyje lepiej, gdy nie uczestniczyła w nich większość młodzieży i eurosceptyków ???
-
A dalej...
Najciekawsze w tych wyborach jest to, co będzie po wyborach. A chodzi mi o tworzenie nowej konserwatywnej grupy politycznej w europarlamencie z udziałem brytyjskich Konserwatystów i czeskiej OSD.
To nie tylko dobra wiadomości dla PiSu, ale również dla Polski. Zaciśnięcie stosunków z Brytyjczykami, może być początkiem czegoś, co będzie lekką przeciwwagą dla franko-niemieckiej dominacji w UE.
-
@Łukasz Warzecha
Pierwszy rzetelny opis sytuacji po wyborach od wczoraj wieczór. Zgadzam się ze wszystkim co Pan napisał i cieszę się że jest po stronie zawodowców choć jeden człowiek marszczący własne czoło, a nie używający gotowych formatek.
Jadąc rano do pracy usłyszałem w "Trójce" zdanie jakiegoś publicysty że głosy Olejniczakowi (rano jeszcze uważano że Olejniczak nie wejdzie) podebrał Kamiński z PiS-u! Załamka totalna.
Nawet moja żona, która siedziała obok a polityką się za mocno nie interesuję to wyłapała i powiedziała natychmiast swoje zdanie, że to raczej "czerwona komisarz" jest winna że "eseldowski gondolier" się nie załapie na brukselkę.
Akurat chyba jednak się załapię, ale chodzi o samą diagnozę przepływu głosów.
Pozdrawiam.
-
a teraz na dokładkę praca dla dociekliwych:
http://www.semperpolonia.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=23
Proszę wpisać dane: Wacław Janas i Leszek Miller w wyszukiwarkę, póki dane jeszcze tam są.
Jest i promocja kultury polskiej i dobry biznes jak to przy fundacjach, zwłaszcza tych dla pewnych oficerów i męskich obrońców browarów. Za prywatyzację można np kupić działkę z domem...
A tu w ramach konkursu 'ocalmy od zapomnienia:
'Żurnalista dziennika "Życie Warszawy" Tomasz Butkiewicz w artykule "Raport o Huszczy wzbudził trwogę wśród posłów" usiłuje wzbudzić trwogę wśród czytelników gazety:
Andrzej Barcikowski, szef ABW, ujawnił posłom raport na temat Wiesława Huszczy. - To porażająca wiedza - twierdzi poseł Zbigniew Wassermann z PiS.
(...) W grudniu jako pierwsi napisaliśmy, że Instytut Problemów Bezpieczeństwa, w którego władzach zasiada Huszcza, przygotował "Opcję 2001" - dokument, na podstawie którego rząd Leszka Millera zreformował służby specjalne: rozwiązał Urząd Ochrony Państwa i powołał Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencję Wywiadu.
W instytucie działa Zbigniew Siemiątkowski, szef Agencji Wywiadu oraz wielu byłych wysokich oficerów służb specjalnych.Z instytutem związani byli także: Wacław Janas, Jan Bisztyga oraz generał Andrzej Kapkowski, szef UOP w latach 1996-97. Wszyscy byli doradcami Leszka Millera, ale w marcu 2003 r. w dziwnych okolicznościach rozstali się z Kancelarią Premiera. W IPS znalazła się także duża grupa osób związanych dyplomacją, jak np. Bogusław Zaleski, wiceminister spraw zagranicznych, który przyznał się, że był współpracownikiem PRL-owskich służb specjalnych oraz Mariusz Edgaro, wiceszef gabinetu ministra Włodzimierza Cimoszewicza.'
Ot i mamy polskość pani Danuty i straszliwą cenę którą musiała zapłacić za asystenturę.
http://lustronauki.wordpress.com/2009/04/16/danuta-hubner/
Jest tam też parę innych interesujących nazwisk, no a przy okazji krnąbrna polonia ma obstawę, jakże pewną...
Pewno tak jak my w kraju przy wyborach.
Cała Europa głosowała prawicowo i pro-narodowościowo tam gdzie głosowała a w Polsce PZPR? taś, taś króliczki....
No cóż nie można powiedzieć że żerujący nocą Tusk nie wystawił dobrowolnie i lojalnie swoich PZPRowców. Pewno ci ostatni liczyli na niego bardziej niż na energetycznego Olejniczaka, no a jeszcze bardziej na niezawodną obstawę przeróżnych prywatyzowanych przez WSI i dla WSI firm.
-
ten cytat stąd: http://mazowsze.kraj.com.pl/newspro/arc174.shtml
bo w oryginałach ciężko się dokopać ale przecież prasowa młodzież nie powinna mieć problemów.
Chyba że tak bardzo chwali sobie to semperpolonijne wsparcie...
-
A jednak wszedł Konrad Szymański :)
Chyba najbardziej emocjonowała mnie kwestia mandatu dla tak cenionego przez Pana - jak najsłuszniej ! - Konrada Szymańskiego. Bardzo rozradował mnie fakt, że PKW potwierdziła jego wybór. Brawo !
Pozdrawiam z Krakowa
Piszę w lubczasopismach
-
23.05.2012 01:22
-
14.05.2012 13:57
-
13.05.2012 23:08
-
13.05.2012 23:08
Ostatnie notki
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
Panie pośle Niesiołowski Ogromnie mnie Pan zawiódł i rozczarował. Pańska postawa jest dla mnie...
13.05.2012 21:11 165 -
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
Zaraz po 10 kwietnia 2010 roku dotarły do mnie trzy rzeczy. Pierwsza – że katastrofa będzie dzielić historię...
10.04.2012 11:49 359 -
Policjo, na mnie już nie licz
Dwie historie z ostatnich dni. Historia pierwsza. Celebrytka i serialowa aktoreczka wraz z dziennikarzem TVN Turbo...
21.03.2012 17:07 253
Moje ostatnie komentarze
-
Hm, gloryfikowałem Stefana kiedykolwiek? Może Pani przypomnieć, gdzie i jak?H
13.05.2012 23:49
-
Tu się z Panem kompletnie nie zgodzę. Ludzkie losy chodzą różnymi drogami. Można na dobrą...
13.05.2012 23:44
-
To Pan jest nie na bieżąco. Nie wpadła Panu w ręce najnowsza książka Wierzbickiego "Ta...
13.05.2012 22:11
-
http://www.youtube.com/watch?v=xpYjVEyhyjA&feature=youtube_gdata_player Tu ma Pan oryginał....
10.04.2012 19:29
-
Wziął Pan wypowiedź Kopaczowej ze stenogramu. Stenogram został zmieniony w stosunku do...
10.04.2012 19:24
Najpopularniejsze notki
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165
-
Cztery wątki katastrofy
komentarze: 138
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46
Aktywne dyskusje
-
Mój apel do posła Niesiołowskiego
komentarze: 165ostatnio: MARKOWA
-
Pomyśl samodzielnie, pomyśl spokojnie
komentarze: 359ostatnio: BAZYL
-
Jak zachwyca, skoro nie zachwyca?
komentarze: 290ostatnio: ZDZISLAWA
-
Policjo, na mnie już nie licz
komentarze: 253ostatnio: WIKAT
-
Kto ma problem z rozumieniem demokracji?
komentarze: 46ostatnio: LUCF
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- Antoni Dudek 109 652
- Fakt - Opinie 189 58
- Free Your Mind 1435 61474
- Grim Sfirkow 453 6680
- Jacek Korabita Kowalski 356 642
- kataryna 334 4816
- Kot z Cheshire 190 1893
- Marek Magierowski 15 0
- Miroslaw Barszcz 0 35
- Tomasz P. Terlikowski 458 1468


